Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه ارومیه یکی از ۲۹ دانشگاه‌های ایرانی است که در فهرست نتایج رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ارومیه، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه نتایج رتبه بندی بین‌المللی تایمز ۲۰۱۹ اعلام شد، از رشد ۶۰ درصدی حضور دانشگاه‌های ایرانی در این رتبه‌بندی خبر داد و افزود: در رتبه‌بندی ۲۰۱۹ تایمز شاهد حضور ۲۹ دانشگاه ایرانی در جمع ۱۲۵۸ دانشگاه برتر جهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  دهقانی اظهار داشت: در رتبه بندی اخیر در سال ۲۰۱۹ با ورود ۱۱ دانشگاه جدید شاهد حضور ۲۹ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۲۵۸ دانشگاه برتر جهان از ۸۶ کشور هستیم و دانشگاه‌های کاشان، علوم پزشکی مشهد، صنعتی شیراز، شهید مدنی آذربایجان، علوم پزشکی ایران، مازندران، علوم پزشکی شهید بهشتی، خوارزمی، شهید باهنر کرمان، صنعتی شاهرود و ارومیه از جمله دانشگاه‌های ایران هستند که برای اولین بار در رتبه بندی تایمز حضور یافته اند.

سرپرست ISC گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.  این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۵/۷ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۵/۲ درصد بهره گرفته است.

بنابراین گزارش، دانشگاه ارومیه نیز یکی ازدانشگاه‌هایی است که در فهرست نتایج رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۹ دیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است.
زهرا نهبندانی گفت: در سال گذشته حدود ۳۷۱ هزار حیوان گزیدگی در کشور گزارش شده است که از این میزان ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده است.

او افزود: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است به طوری که در سال گذشته، ۲۱۴۵ مورد حیوان گزیدگی با سگ ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده که ۱۰۶۳ مورد آن فقط در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستا‌ها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، گفت: ۵۰ درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر ۱۵ سال گزارش شده است.

نهبندانی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های خوب صورت گرفته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم.

او با مقایسه آمار حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۱گفت: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰۰ مورد افزایش نشان می‌دهد، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه ۱۳۷تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

 

دیگر خبرها

  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟
  • دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه