Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس با اشاره به برگزاری نشست پژوهشی «فقه موسیقی و جایگاه آن در اصلاح الگوی مصرف موسیقی کشور»، گفت: در این نشست به تاثیراتی که فقه موسیقی بر اصلاح الگوی مصرف جامعه داشته هم پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مهدیا علیزاده، کارشناس مسئول مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و دبیر علمی نشست پژوهشی «فقه موسیقی و جایگاه آن در اصلاح الگوی مصرف موسیقی کشور» امروز (10 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نشست پژوهشی «فقه موسیقی و جایگاه آن در اصلاح الگوی مصرف موسیقی کشور» حرکتی علمی و در عین حال جامعه شناختی است، گفت: مسئله فقه و نظرگاه های فقاهتی در حوزه هنر مسئله ای مهم است و در این میان هنر موسیقی از دیرباز مورد بحث و کنکاش های جدی در میان عالمان و صاحب نظران دینی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسئول مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس اظهار داشت:  در باب فقه موسیقی برنامه های مختلفی برگزار شده اما این نشست حاوی ویژگی هایی است که آن را متمایز می کند.

 

وی در تبیین این ویژگی ها گفت: نخستین ویژگی این مسئله حضور سخنرانانی است که به 2 حوزه علوم دینی و هنر اسلامی تسلط دارند و می توانند از منظر عالمان هنرشناس دین در باب فقه، موسیقی و فقه موسیقی سخن بگویند.

 

علیزاده ادامه داد: ویژگی دیگر این برنامه را می توان با تدبر در عنوان کامل نشست دریافت، یعنی قرار است در این نشست به تاثیراتی که فقه موسیقی بر اصلاح الگوی مصرف جامعه داشته هم پرداخته شود و از این منظر مباحث نشست سویه های جامعه شناختی نیز خواهد داشت.

 

وی گفت: به همین دلیل است که ترکیب مهمانان این نشست نیز ترکیبی متفاوت است و سعی کرده ایم کاری چندجانبه و جامع انجام شود و در این راه شاهد حضور صاحب نظران میهمان از مدرسه اسلامی هنر و اساتید و کارشناسانی از شیراز در کنار هم خواهیم بود.

 

کارشناس مسئول مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: بر این اساس از ساعت 15 و 30 دقیقه روز پنجشنبه 12 مهرماه شاهد برگزاری این نشست در حوزه هنری فارس هستیم و امیدواریم صاحب نظران و استادان موسیقی استان هم ما را همراهی کنند.

 

وی ادامه داد: در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین نواب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی همازاده، دکتر مسیح افقه و سیدمحمدتقی سهرابی مدیرکل صداو سیمای مرکز فارس به ایراد سخن خواهند پرداخت.

 

خاطر نشان می شود، علاقه مندان برای شرکت در این برنامه ها می توانند روز پنجشنبه هفته جاری در ساعت های اعلام شده به نشانی انتهای بلوار رحمت پشت باغ جنت انتهای بلوار فراشبندی جنب موسسه فرهنگی ورزشی ایثار، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس مراجعه کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس کنگره بین المللی امام سجاد ع مسابقات قرآنی کانون های مساجد اردبیل اربعین حسینی مسابقات بین المللی قرآن مسابقات قرآن شیراز حوزه هنری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

مدیرکل دفتر موسیقی: در کنسرت قربانی ما پای قانون ایستادیم

 

قرار است سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • برگزاری نشست روایتگری بیداری در اروند
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر