Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@11:20:07 GMT

آغاز برداشت پنبه در خداآفرین

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۷۵۱۴

آغاز برداشت پنبه در خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از آغاز برداشت پنبه در سطح 375 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رشید نظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: عملکرد پنبه چهار تن در هکتار برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود  بیش از یک‌هزار و 500 تن وش پنبه برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی گفت: ارقام پنبه کشت شده در شهرستان خداآفرین، رقم داخلی ورامین و رقم خارجی مای ترکیه است و برداشت این محصول  به صورت دستی انجام می‌شود. 
 نظمی افزود: قیمت تضمینی 34 هزار ریال بوده ولی پیش بینی می‌شود کشاورزان محصول پنبه خود را در بازار آزاد بیش از رقم تضمینی به فروش برسانند.   

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز آذربایجان شرقی پنبه ترکیه آغاز خداآفرین اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل گاو زبان در گیلان

صالح محمدی  با بیان اینکه سطح زیرکشت گل‌گاو زبان در گیلان ۹۵۲ هکتار است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۴۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از باغات استان برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان افزود: ۶ هزار و ۴۵۵ بهره‌بردار در شهرستان‌های رودسر، املش، آستارا، سیاهکل، تالش، رودبار و رضوانشهر استان گیلان به کشت و کار محصول گل گاو زبان مشغول هستند.

محمدی با بیان اینکه گیلان رتبه نخست تولید محصول گل گاوزبان را در سطح کشور دارد تصریح کرد: شهرستان رودسر با ۵۲۵ هکتار و تولید سالیانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن ( محصول تر) بیشترین سطح زیر کشت و تولید گل گاوزبان را به خود اختصاص داده‌است.

 وی با بیان اینکه برداشت گل گاوزبان که گونه ای سازگار با شرایط اقلیمی استان است،تا اواسط تیرماه ادامه دارد اذعان کرد:  گل گاوزبان گیاهی علفی و چندساله با عمر اقتصاد ۵ - ۴ سال است؛ اندام مورد استفاده آن گل بوده و زمان بذرپاشی آن از نیمه دوم اسفند تا نیمه نخست فروردین ماه است.

گل گاوزبان یکی از گیاهان دارویی بسیار مهم و مفید بوده که خواص درمانی بی‌نظیری دارد؛ از برگ‌ها و گل‌های این گیاه برای تهیه عرق و دمنوش گیاهی استفاده می‌شود؛ گل گاو زبان به صورت دم کرده مصرف می‌شود که برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه‌ها، سرخک، مخملک، رماتیسم و بیماری های قلبی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در گیلان