Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - آیین گشایش مجتمع فرهنگی مبارک آباد بخش مرکزی قم، با سرمایه گذاری و مشارکت وزارت کشور، کمیسیون اروپا، وزارت خارجه و سازمان امور پناهندگی نروژ و با حضور سفیران سوئد و نروژ و جمعی از مسئولان استان روز سه شنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، « لارس نوردروم » سفیر نروژ در ایران دراین مراسم گفت: افتخار می کنیم که به کمک به ایران برای خدمات رسانی به اتباع و پناهندگان خارجی کمک می نماییم و موفقیت در این زمینه نیازمند مشارکت نهادهای بین المللی و مسئولان ملی و محلی و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** خانم «هلنا سانگلند» سفیر سوئد درایران نیز دراین آیین، هم با تقدیر از همبستگی جمهوری اسلامی با اتباع خارجی از جمله اتباع کشور افغانستان، بر آمادگی کشورش برای استمرار کمک ها و حمایت های لازم برای کاهش بحران های انسانی در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

** همچنین رئیس سازمان پناهندگی نروژ (NRC) در این مراسم، با تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت و پشتیبانی از اتباع خارجی گفت: از تمام کسانی که در ساخت مجتمع فرهنگی مبارک آباد تلاش کرده اند، سپاسگزاری می کنیم.
«الویه وندی» از حمایت مسئولان استان قم و سفرای سوئد و نروژ، دراحداث این مجموعه تقدیر و تشکر و بیان کرد: با کمک مسئولان سازمان نهضت سوادآموزی توانسته ایم در این استان با بی سوادی مبارزه کنیم که این هدف مشترک ما با دولت ایران است.
وی اظهار کرد: همچنین با همکاری سازمان فنی و حرفه ای ایران توانسته ایم با برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای، در مهارت آموزی و توانمندسازی افراد گام های خوبی برداریم و باید کوشش کنیم این تلاش ماندگار شود.

** مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم نیز در این آیین، با تقدیر از حضور سفیران کشورهای نروژ و سوئد و نمایندگان سفارتخانه های اتریش، دانمارک، سوییس و بریتانیا در این مراسم گفت: در یک سال گذشته برای ساخت این مجموعه زحمات زیادی کشیده شده است.
مهدی رمضان پناهی تصریح کرد: ساخت این مجموعه یکی ازاقدام های دولت جمهوری اسلامی ایران درسراسر کشور، در انجام فعالیت های فرهنگی به ویژه درخصوص اتباع از جمله اتباع افغان که درصد بیشتری از این جمعیت را شامل می شود، است.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های گوناگون برای دانشجویان کشور افغانستان که در قم مشغول تحصیل هستند، گفت: امسال سعی می کنیم با استفاده از این افراد، برگزاری همین کارگاه ها را در این مجتمع داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برای بانوان اتباع خارجی نیز کارگاه های آموزشی در این مکان برگزار می شود که بتوانند حرفه ای را بیاموزند و توانمند شوند.
پناهی با اشاره به اضافه شدن حدود 2 هزار دانش آموز در بخش اتباع در سال جاری بیان کرد: برای پوشش این دانش آموزان نیازمند آماده سازی چند مدرسه هستیم و باید بتوانیم مدرسه هایی را در همین منطقه به چرخه آموزش اضافه کنیم.
استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و 5 بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان می باشد؛ شهر قنوات با 12 هزار تَن جمعیت و 287 هکتار مساحت در بخش مرکزی و در 10 کیلومتری شهر قم واقع شده و کار اصلی مردم این شهر کشاورزی و دامپروری است.
بخش مرکزی قم با بیش از 7 هزار و 500 کیلومتر مربع دارای 2 دهستان مبارک آباد و قمرود است که جمعیتی حدود 35 هزار تن دارد و عمده درآمد مردم مبارک آباد از راه کشاورزی و دامداری است.
7406/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مجتمع فرهنگي افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۳ پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان و سایر اعضای کارگروه صد و چهل و هفتمین جلسه کارگروه توقیف خودرو اتباع خارجی غیر مجاز جهت بررسی ۸۸ پرونده متخلف و اعمال قانون مطابق شیوه نامه برگرفته از مصوبه شعام برگزار شد.

منصور سعیدی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات بیان کرد: طی سال جاری ۸ کارگروه در جهت رسیدگی به پرونده های تسهیل دهندگان عبور غیرقانونی اتباع خارجی در این اداره کل برگزار شده است که خروجی این جلسات در رسیدن به امنیت پایدار در استان قطعأ مؤثر است.

ایشان خاطرنشان کرد: متاسفانه نتایج نامطلوب اقدام تسهیل کنندگان عبور غیرقانونی اتباع نه تنها استان مرزی سیستان و بلوچستان، بلکه عمق کشور را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اهداف سال آتی کارگروه توقیف خودرو بیان کرد: مقرر شده است به جهت تقویت اقدامات این کارگروه در سال آتی و ارتقاء آمار های کمی و کیفی آن، ضمن شناسایی سرشبکه های تسهیل کنندگان ترانزیت اتباع خارجی و ایجاد گشت های بازرسی در مسیرهای پر تردد اتباع خارجی غیرمجاز از جمله حوزه استحفاظی شهرستان گلشن، هزینه کلیه متخلفان و عوامل دخیل در این امر هم افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرایط اعطای تابعیت به اتباع افغانستان باید بررسی شود
  • تنها طرح قانونی برای اتباع خارجی طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری است
  • تنها طرح قانونی برای اتباع و مهاجرین خارجی طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری است
  • بازگرداندن اتباع خارجی غیر مجاز در استان فارس
  • برگزاری جلسه ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین
  • گردشگری هوشمند برای توریست‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود/ بزرگ‌ترین نورافشانی تهران در راه
  • گردشگری هوشمند برای توریست‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود/ بزرگترین نورافشانی تهران در راه است
  • گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت سالانه ۸ میلیون تن
  • بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان