Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه امروز سه شنبه این کمیسیون خبر داد.

سیدجواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیشتر تمرکز بر کلیات طرح ساماندهی خودرو بود و مقرر شد در جلسه بعدی کمیسیون جزئیات مورد بررسی و بازبینی بیشتری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو معطوف به محیط زیست می باشد، به این صورت که یکی از محورهای اصلی این طرح عملیاتی تر کردن قانون هوای پاک است که البته این قانون به روشنی تکالیفی را برای دستگاه های اجرایی ذیربط مشخص کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع واردات خودرو بسته به شرایط اقتصادی و واکنش بازار تنظیم شده و تعرفه های متفاوتی به اقتضای زمان در نظر گرفته می شود، واردکنندگان ریسک نمی کنند.
وی ادامه داد: در این طرح در نظر داریم به منظور تحقق قانون هوای پاک عمل کنیم. این قانون تولیدکننده داخلی را مکلف می کند که به ازای هر 4 خودرو یک دستگاه خودروی فرسوده را از رده خارج کند، تلاش داریم در این طرح تکلیفی مشابه برای واردکنندگان خودرو در نظر بگیریم.
نماینده مردم سنقر و کلیایی یادآور شد: بسته های تشویقی نیز در کلیات طرح پیش بینی شده که از جمله کاهش تعرفه واردات است. در کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو حجم موتور، کیفیت و مقدار مصرف دیده شده که در جزئیات مکانیزم اجرای آن نیز بررسی خواهد شد.
حسینی کیا افزود: یکی دیگر از سرفصل های طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو بحث رقابتی شدن ارزی خودرو اعم از تولید و واردات است. باید کاری کرد که در مرحله نخست تولیدکننده و واردکننده انگیزه کافی برای ارائه محصول و رقابت داشته باشد و از طرفی بازار و تقاضا نیز با تنوع مواجه شده و مصرف کننده سلیقه خود را در بازار بیابد.
وی خاطرنشان کرد: کلیات طرح مورد بحث بر پایه توجه به تولید داخلی و واردات، رقابتی شدن عرضه محصول، تعرفه ها و تشویق ها می باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواد و تبصره هایی که در جزئیات طرح باید مورد بازبینی قرار بگیرد به نحوه اجرای طرح ساماندهی توجه دارد.
حسینی کیا یادآور شد: در جلسه بعدی کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از تصویب جزئیات طرح به صحن مجلس ارائه و به رای نمایندگان گذاشته می شود.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس طرح يك فوريتي ساماندهي خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دو شوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دو شوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان با 94 رأی موافق، 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 234 نفر از نمایندگان حاضر در صحن مخالفت کردند.

بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در مجلس دو شیفته شد

در این نشست، ولی الله بیاتی سخنگوی امور داخلی کشور و شوراها در تشریح طرح کمیسیون شوراها برای افزایش نمایندگان، اظهار داشت: گزارش کمیسیون امور داخلی در خصوص طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها و طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه انتخاباتی مجلس و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و همچنین طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان و نیز طرح اصلاح محدوده حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی همگی مصوب سال 1396 و اصلاحات بعدی آن ها و همچنین طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه دارای 5 شهرستان به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع و بر اساس ماده 143 آئین نامه داخلی به دلیل اشتراکات موضوع با یکدیگر ادغام شد و با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این مصوبه در جلسه یکم خرداد 1402 با اصلاحاتی به تصویب رسید و از آن جایی که پیش نیاز برگزاری انتخابات تقسیم سرزمین به حوزه‌های انتخاباتی است و از آن جایی که این تقسیمات برای نمایندگان و شهروندان پیامدهای مهمی دارد لازم است مورد توجه قرار گیرد و رایج‌ترین معیار برای اصلاح حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان برابری نسبی جمعیت است و طبق اصل 64 قانون اساسی تعداد نمایندگان مجلس 270 نفر است و پس از همه پرسی سال 68 و پس از هر 10 سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و موضوعات مرتبط با آن حداکثر 20 نماینده می تواند اضافه شود اما از زمان تصویب قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1358 تنها یک بازنگری و افزایش تعداد نماینده در سال 78 صورت گرفت.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس خاطرنشان کرد: تعداد نمایندگان در محدوده حوزه‌های انتخابیه سالها است ثابت مانده و به نابرابری منجر شده و لزوم اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه ضروری است و در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی 5 طرح ذیل یک طرح با عنوان اصلاح جدول حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن ها با هدف اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان اعلام وصول شد و به استناد آئین نامه داخلی ادغام شد و با همکاری کارشناسان مختلف، دستگاه های اجرایی و نظارتی از اردیبهشت 1400 بر اساس معیارهای جمعیتی، پراکندگی جغرافیایی، محدودیت و توسعه یافتگی و مسائل امنیتی و سیاسی مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت که در مجموع با این طرح 40 نماینده به 23 استان کشور اختصاص یافت و 20 نماینده متعلق به حوزه های جدید است و 20 حوزه انتخابیه فعلی نیز با افزایش نمایندگان مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش