Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به افزایش قیمت سکه در ماه‌های اخیر گفت: بدهکاران مهریه می‌توانند به دادگاه‌ها مراجعه و درخواست تعدیل احکام مهریه را بدهند و اظهار ناتوانی خود از پرداخت آن را اعلام کنند و قضات محترم باید این موضوع را خیلی سریع رسیدگی کنند و نگذارند کسی در این خصوص به خاطر عجز از پرداخت مهریه زندانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد، حجت الاسلام صادقی در جمع کارکنان ستادی قوه قضاییه با اشاره به گرانی‌های اخیر به‌ ویژه افزایش نرخ سکه اظهار کرد: خانمی از شوهرش بابت مهریه طلبکار و از دادگاه نیز حکم گرفته است، اما همسر وی بخاطر افزایش نرخ سکه نمی تواند مانند قبل سکه ها را پرداخت کند. لذا این حکم باید تعدیل شود.

وی افزود: ما ضمن اینکه انتظار داریم تا در این خصوص بانوان محترم قدری کوتاه بیایند ولی دادگاهها باید در این زمینه مساعدت کنند که این یکی از احکام لازم الاجراست. دادگاه ها باید در حد توان بدهکاران مهریه حکم صادر کنند. کسی که حقوق ماهیانه اش دو میلیون تومان است چطور می تواند هر سه ماه یک سکه بپردازد؟ نباید این اشخاص را بخاطر عجز از پرداخت مهریه زندانی کرد. لذا قضات باید در این زمینه کمک کنند تا بتوانیم در جهت رفع گرفتاری های مردم گام برداریم.
معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه یکی از مصادیق بارز خوبی‌ها را کمک مردم به یکدیگر دانست و افزود: امروز با توجه به التهابات اخیر بازار و از طرفی تحریک دشمنان جهت ضربه زدن به منافع ملی کشور، مردم باید خرید خود را کمتر کنند و از خرید هر چیزی که ضروری نیست بپرهیزند. به عبارتی اگر شما بیشتر خرید کردی، این باعث می شود تا کمبود آن کالا برای شخصی دیگر که به آن کالا نیاز دارد به وجود بیاید و این در واقع همان تعدی به حقوق آن شخص و از نظر اخلاقی بسیار زشت و ناپسند است.

وی در پایان تاکید کرد: امروزه یکی از بهترین کارهای خوب، کمتر خرید کردن است، چرا که انبار کردن کالا در خانه اقدامی بسیار زیانبار و مذموم است و دود آن به چشم همه و از جمله به چشم آن شخص محتکر خواهد رفت. برچسب ها: حجت الاسلام دکتر صادقی ، معاون فرهنگی قوه قضاییه ، مهریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: معاون فرهنگی قوه قضاییه مهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

باشگاه رئال مادرید برای خرید ستاره فرانسوی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن از کمک مالی بزرگ دولت اسپانیا بهره‌مند خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درست در روزهایی که بار دیگر بحث وقوع اشتباهات داوری به سود رئال مادرید به سوژه‌ای داغ برای رسانه‌های اسپانیایی و به خصوص کاتالان تبدیل شده بود (به بهانه صحنه‌های بحث برانگیز ال‌کلاسیکو)، نشریه Relevo اسپانیا خبری را منتشر کرد که مطمئناً خشم رقبای کهکشانی‌ها را بیش از پیش برخواهد انگیخت.

شواهد و قراین حاکی از آن است که باشگاه رئال مادرید تابستان امسال کیلیان امباپه را به عنوان بازیکن آزاد از پاری‌سن‌ژرمن خواهد گرفت و قرار است که او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل کند. در این میان اما فرمانداری استان مادرید برای اینکه پرداخت حقوق هنگفت این بازیکن به رئال مادرید فشار نیاورد، قانونی جدید در شرف تصویب دارد که به موجب آن مالیات بردرآمد امباپه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

این قانون که به «قانون امباپه» معروف شده است، نخستین باری نیست که دولت به رئال مادرید برای پرداخت مالیات کمتر حقوق بازیکنانش کمک می‌کند. مورد اول آن قانون بکام بود که به موجب آن هم رئال مادرید از پرداخت بخشی از مالیات بردرآمد بازیکنان خارجی‌اش معاف می‌شد.

انتقاد تند ملی‌پوش سابق فرانسه از بازی امباپه برابر بارسلونا

به موجب قانون امباپه که سال گذشته از سوی حزب «پارتیدو پوپولار» در پارلمان اسپانیا مطرح شد و قرار است امسال بار دیگر به رأی گذاشته شود، بازیکنان خارجی که در استان مادرید سرمایه‌گذاری کنند تا 20 درصد مالیات بردرآمد کمتری خواهند پرداخت. به عبارت دیگر این دسته از بازیکنان معادل 20 درصد از سرمایه‌گذاری‌شان در استان مادرید از تخفیف مالیاتی برخوردار خواهند شد. به این ترتیب امباپه که در شرایط عادی می‌بایست معادل نیمی از حقوقش مالیات بپردازد با سرمایه‌‌گذاری 20 میلیون یورویی به جای 50 درصد، تنها 24.5 درصد مالیات خواهد پرداخت که مساوی با مالیات پرداختی توسط کارگری است که تنها 24 هزار یورو در سال حقوق می‌گیرد. این در حالیست که میانگین حقوق سالانه برای یک شهروند در استان مادرید، 31 هزار یورو است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند