Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@11:37:51 GMT

عملیات روسازی بتنی پل منجیل به اتمام رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۹۰۷۷

عملیات روسازی بتنی پل منجیل به اتمام رسید

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا مسیر راه آهن قزوین - رشت در عبور از شهرهای مختلف به دلایل کمبود فضای مورد نیاز توسعه به علت کوهستانی بودن مسیر، عدم امکان استحصال فضای مورد نیاز و شرایط اقتصادی مناطق، گزینه های مهندسی را چنان به چالش کشیده که در برخی قسمت ها همانند عبور از شهر منجیل، شاهکارهای مهندسی خلق کرده است؛ آنجا که راه اصلی قزوین - رشت، آزاد راه قزوین - رشت و راه آهن همین محور یک تقاطع مشترک ایجاد کرده اند، فصل مشترک عبور سیستم های مختلف حمل و نقل در این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبور راه آهن از حاشیه شهر منجیل با توجه به توپوگرافی منطقه، انتخاب ها را با محدودیت مواجه ساخته و در نهایت عبور از حاشیه دریاچه سد سفیدرود بوسیله پل، گزینه ارجح و نهایی شده است؛ این پل با طول بیش از یک هزار و 400 متر، از شاهکارهای مهندسی این پروژه محسوب می شود. به عنوان طویل ترین پل این محور، وجود قوس های افقی با شعاع 500 متر و عبور از روی راه اصلی و در ارتفاع بالاتر از تونل آزاد راه شرایط خاصی را به پل منجیل داده است؛ شرایط خاص پل و نیاز به کاهش هر چه بیشتر زمان نگهداری های احتمالی در محور، باعث شده تا مهندسان سیستم دال خط بتنی را به جای روسازی مرسوم بالاستی برای این پل برگزینند.
قابل ذکر است که از این سیستم در این محور برای اولین بار در شبکه راه آهن کشور استفاده می شود.
پل منجیل در مسیر راه آهن قزوین - رشت واقع شده؛ طول این پل یک هزار و 430 متر بوده که شامل سه دهانه 56 متری، 20 دهانه 50 متری، یک دهانه 42 متری، یک دهانه 40 متری و پنج دهانه 36 متری است؛ مهمترین ویژگی این پل عبور آن از روی دریاچه سد و شهر منجیل است و معماری این پل زیبا به صورت مدرن بوده و از جذابیت بسیار بالای گردشگری و استحکام خاصی برخوردار است. مسیر عبور پل به دلیل شرایط منطقه دارای دو قوس 500 به صورت S می باشد که ماکزیمم دور در آن 9 سانتی متر است و شرایط عبور ایمن با سرعت 62 کیلومتر بر ساعت را مهیا می سازد.
روسازی اسلب تراک پل منجیل تلفیقی از طرح پیش ساخته ژاپنی شینکانسن است که اولین بار در سال 1972 با تراورس ها و روش سیستم بتن در جای رهدا اجرا شده است.
عملیات روسازی بتنی (اسلب ترک) پل منجیل شامل 132 تن آرماتور، یک هزار و 400 متر مکعب بتن، 572 مترمربع قالب، دو هزار و 383 عدد تراورس دی‌بلوک و چهار هزار و 290 مترمربع الاستومر می باشد که بتن ریزی آن در مدت 19 روز کاری و در شرایط سخت، با سرعت باد گاهاً 20 متر بر ثانیه، در ارتفاع بیش از 30 متر با استفاده از پمپ دکل و با زحمات بیش از 40 نفر از پرسنل زحمتکش شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن به اتمام رسید.
ساخت پروژه راه آهن رشت - قزوین از سال 1385 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه هفت میلیون تن بار را حمل و 2 و نیم میلیون مسافر را جابجا کند. بزرگترین پل راه آهن کشور، به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل است.
2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز آزاد راه حمل و نقل راه آهن شرایط اقتصادی گردشگری اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟

علاوه بر رشد جست‌وجو‌های اینترنتی مستاجران درباره زیر و بم ماجرا، آمار‌های رسمی از جهش ۳۵ درصدی تعداد معاملات مربوط به خریدوفروش آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران ظرف هفت سال اخیر حکایت دارد. قاعدتا در نبود داده‌های مربوط به بازار رهن و اجاره، باید همین شرایط را پیرامون اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر یا همان واحد‌های نقلی و یکخوابه در تهران متصور باشیم.

به گزارش اقتصاد100، اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در مرکز تهران برای مستاجری که با بود‌جه‌ای در حد ۲۰۰ میلیون به عنوان پول پیش وارد بازار می‌شود، می‌تواند تا ماهی ۱۵، ۱۶ میلیون بابت کرایه‌خانه ماهانه هزینه‌تراشی کند اما در شمال و جنوب شهر عدد و رقم‌های درخواستی صاحبخانه‌ها فاصله زیادی با مرکز شهر پیدا کرده است.

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در مرکز تهران

اجاره آپارتمان آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در مرکز تهران خرج کمتری نسبت به مناطق یک، دو و سه دارد. جایی که شامل مناطقی مثل شش، هفت، ۱۱ و ۱۲ یعنی محله‌های معروفی مثل انقلاب، فردوسی، امیریه، منیریه، بهارستان، یوسف‌آباد، جمالزاده، سیدخندان و ... می‌شود.

در این قسمت شهر متوسط قیمت هر متر مسکونی چیزی بین متری ۵۱ تا ۱۱۲ میلیون اعلام شده است. در کل تهران این عدد حدود متری ۸۱ میلیون تخمین زده می‌شود و وقتی سراغ محله‌های گرانقیمت می‌رویم با متوسط قیمت متری ۱۵۰ میلیون روبرو می‌شویم.

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در مرکز تهران با این اوصاف باید چیزی نزدیک متوسط نرخ بازار هزینه داشته باشد و با فرض داشتن پولی در حد و اندازه ۲۰۰ میلیون به عنوان پول پیش، باید آماده پرداخت اجاره‌ای تا ۱۵، ۱۶ میلیون را داشته باشید.

اجاره آپارتمان ۴۰ متری و یکخوابه در یوسف‌آباد که حدود ۳۰ سال از عمربنا ساختمانش می‌گذرد، علاوه بر پول پیش ۲۰۰ میلیونی، شامل اجاره ماهانه ۱۶.۵ میلیونی می‌شود.

کمی آنطرف‌تر در خیابان جمال‌زاده، مالک آپارتمان ۵۰ متری و یکخوابه برای واحدی که از پارکینگ محروم است و هفت سال پیش ساخته شده، ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی ۱۴ میلیون اجاره طلب کرده است.

مالک دیگری هم در میدان فردوسی به‌خاطر آپارتمان ۴۴ متری که ۲۰ سال از عمرش می‌گذرد، ۲۵۰ میلیون پول پیش و ماهی ۱۰ میلیون می‌خواهد. آن هم برای خانه‌ای که باوجود قرار گرفت در طبقه سوم، آسانسور ندارد و در ساختمان خبری از پارکینگ هم نیست.

تفاوت اجاره آپارتمان در شمال و جنوب تهران

اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در شمال و جنوب تهران با فرض شرایط مساوی، می‌تواند تفاوت ۱۰ برابری در پرداخت اجاره‌خانه داشته باشد. واحد ۴۰ متری قدیمی‌سازی را در مناطق یک و ۱۸ یعنی به‌ترتیب گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران درنظر بگیرید. اجاره هر دو واحد در قدم اول به پول پیش ۲۰۰ میلیونی احتیاج دارد.

مالک آپارتمان ۴۰ متری در نیاوران برای خانه‌ای که پارکینگ و انباری ندارد و مستاجر تا طبقه دوم باید از راه‌پله استفاده کند، علاوه بر پول پیش ۲۰۰ میلیونی، انتظار دریافت ماهی ۳۰ میلیون اجاره دارد.

دقیقا مشابه چنین خانه‌ای در محله یافت‌آباد وجود دارد که رقم درخواستی صاحبخانه‌ها تا ماهی دو، سه میلیون تقلیل پیدا می‌کند. مثل واحدی ۴۳ متری که با همین شرایط مشابه در یافت‌آباد آگهی شده و مالک رقم اجاره ماهانه را ماهی سه میلیون تعیین کرده است. البته شرایط و ارقام پیشنهادی صاحبخانه‌ها از یک فرمول واحد محاسبه نمی‌شود و در همان منطقه یک تهران می‌توانیم با بودجه کمتری سراغ اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر برویم.

رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر

رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران در کمترین حالت ممکن، حول‌وحوش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون پول احتیاج دارد. برای پیدا کردن این مدل فایل‌ها قبل از هر چیزی باید سراغ اقتصادی‌ترین نقاط بازار مسکن تهران باشیم.

اجاره آپارتمان ۴۵ متری و یکخوابه در محدوده شادآباد تهران درحالی ۲۵۰ میلیون تعیین شده که اولا ۱۶ سال از زمان ساخت آپارتمان می‌گذرد و نکته دوم نبود آسانسور و پارکینگ در فهرست امکانات واحد است.

همان حوالی گزینه‌های مشابه دیگری با تعیین رقمی در حد ۲۵۰، ۲۶۰ و ۳۰۰ میلیون برای رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر وجود دارد و در طرف مقابل گران‌ترین گزینه‌ها را در محله‌هایی از جنس فرمانیه، نیاوران و ... پیدا می‌کنیم. مثل واحدی ۵۰ متری و بازسازی‌شده در محمودیه که رهن کامل آن ۹۱۰ میلیون تعیین شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل