Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مهراله رخشانی مهر در آئین بهره‌برداری هم‌زمان از ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی با اشاره به مراسم بهره‌برداری گفت: از این تعداد پروژه ۱۵۰۹ مورد آن فضای آموزشی مشتمل بر ۸۰۰۰ کلاس درس با یک‌میلیون مترمربع زیربنا است که با صرف اعتباری بالغ‌بر هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان احداث‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهر اله رخشانی‌مهر افزود: ۶۷ مورد سالن ورزشی، ۱۶ استخر و ۱۰۸ مورد فضای پرورشی نیز از دیگر پروژه‌های افتتاحی است که برای احداث آن‌ها نیز ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه بابیان اینکه در سیر تاریخی جامعه، موضوع تعلیم و تعلم در فرهنگ دینی، ملی و آموزش‌وپرورش جایگاه ویژه و ممتازی دارد، تصریح کرد: امروزه تمام کسانی که به دنبال توسعه و اصلاحات هستند از آموزش‌وپرورش آغاز می‌کنند و رویکردهای برآمده از عصر جدید ارتباطات و فناوری‌ها در تعلیم و تربیت، موجب حرکت تدریجی و تعریف مفاهیم اساسی تعلیم و تربیت‌شده‌ است.

رخشانی مهر بابیان اینکه تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور در حدود یک قرن پیش منجر به تلاش‌هایی برای نیل به ره‌آوردهای دنیای مدرن و جستجوی هویتی جدید شد گفت: این تغییر با تحول در شیوه مدرسه‌سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده است که اولین نمونه‌های این الگو در دارالفنون مشاهده می‌شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش‌وپرورش و تربیت نیروهای متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌رفت، ادامه داد: گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به‌نظام جمهوری اسلامی فقط در سایه ایجاد تحول در طرز تفکر و نگرش عوامل انسانی و وزارت آموزش‌وپرورش ممکن و عملی بود.

رخشانی مهر بابیان اینکه در سال ۷۷جهاد مقدس مدرسه‌سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه‌ساز شتاب و سرعت مثال‌زدنی گرفت گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی برنامه چهارم مبنی بر تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر و همچنین هویت بخشی به معماری و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، طرح تخریب و بازسازی هزاران مدرسه بدون استحکام و خطرآفرین را آغاز کرد که این اقدام با اثرات و دستاوردهای خوبی همراه شد به‌گونه‌ای که در بسیاری حوادث طبیعی ازجمله زلزله‌های مختلف، مدارس ایمن‌سازی شده و جدیدالاحداث تنها ساختمان‌های سالم و پایدار آن مناطق بودند که زلزله اخیر کرمانشاه گواه این ادعا است.

استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس از سال ۱۳۹۰ در صدر برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس کشور قرارگرفته است، افزود: اتفاق تلخ سال ۹۱شین‌آباد موجب شد مجلس شورای اسلامی بخشی از اعتبارات عوارض گاز را به توسعه و سرعت بخشی به استانداردسازی گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص دهد و همین اقدام اثربخش موجب شد در فاصله سال‌های ۱۳۹۰تا ۱۳۹۶حدود ۲۴هزار مدرسه با ۱۷۰هزار کلاس درس استاندارسازی گرمایشی شود تا کشورمان کمتر شاهد حوادث شوم و مرگبار برای امانت‌های گران‌بهای مردم باشد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی با مشارکت خیرین و اهتمام ارکان سازمان نوسازی مدارس کشور به توفیقات بزرگی مانند افزایش سرانه فضای آموزشی دست پیداکرده است، به‌گونه‌ای که قبل از انقلاب میانگین سرانه فضای آموزشی ۱.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بود اما اکنون این سرانه به ۵.۲ مترمربع رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: اما با تمام این اتفاقات خوب و علی‌رغم همه توجه‌ها به امر مدرسه‌سازی با حضور بی‌نظیر نیک اندیشان خیر مدرسه‌ساز و مشارکت ستودنی بخش‌هایی مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی، بانک‌ها و مؤسسات مختلف، امروزه در شرایطی قرار گرفتیم که همچنان ۳۰درصد مدارس کشورمان ناایمن هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: بر این باوریم که امروزه نگاه به مدرسه دیگر صرفاً نگاه به یک ساختمان ساده نیست، بلکه مدرسه آینه‌ای از حیات علمی و فرهنگی جامعه است که بالقوه قادر است به مدد معلم بیاید و تغییرهای ذهنی و احساسی و فکری را توسعه دهد و از این طریق در امر آموزش‌وپرورش سهیم باشد.

انتهای پیام/

20 / 20 مدرسه سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندار سازی مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور آموزش و پرورش رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور دانش آموزان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدرسه سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندار سازی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور آموزش و پرورش رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان شهید پرهیزگار مادوان گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی برای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در راستای تامین سلامت کودکان و نوجوانان است.

 محمد جمالی افزود: ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

 وی بیان کرد:آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر روی موضوع سلامت دانش آموزان در دو بخش جسمی و روحی شده است خاطرنشان کرد: بر اساس این سند باید در مدارس به دنبال تربیت نسلی باشیم که با فراگیری اصول مختلف بهداشتی و سلامتی در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

وی افزود: آمادگی داریم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت را در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی و ترویج دهد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیزدر این آیین گفت: هدف اصلی خلقت رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی انسانها است که یکی از عوامل مهم رسیدن به این هدف سلامت و شادابی خانواده و جامعه است.

سعید جاودان سیرت با تقدیر از تعامل و همراهی خوب آموزش وپرورش با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:آموزش وپرورش محورتوسعه و تعالی جامعه در ابعاد گوناگون که لازمه تحقق اهداف تعلیم و تربیت و یادگیری دانش آموزان توجه به بهداشت و سلامت است که آنان به‌عنوان سفیران سلامت آموزه‌های خود را حتی به خانواده‌ها و هم سن و سالان خود انتقال دهند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند و سلامت آنها نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد گفت: هرچه اطلاعات دانش آموزان درحوزه سلامت بیشتر باشد، خانواده و جامعه سالمتری خواهیم داشت.

فرشید کرمی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بر اساس روزشمار هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس استان اجرا می‌شود.

کرمی، با بیان اینکه روح سالم در بدن سالم است و بدن سالم به تغذیه و ورزش نیاز دارد گفت: تبلیغات محیطی در مدارس، غربالگری فشار خون، قند و وزن، پیاده‌روی، جشنواره غذای سالم، ایستگاه سلامت و تبیین تغذیه سالم برای دانش آموزان بخشی ازمهمترین برنامه‌های هفته سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد است.

صالح داستار مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور‌ها رشد خدمات سلامت و بهداشت و ارتقاء سطح سلامتی مردم است گفت: همکاری دانشگاه علوم پزشکی با آموزش وپرورش برای ارتقاء بهداشت و سلامت دانش آموزان امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی