Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقد است که داور سریلانکایی دیدار السد و پرسپولیس، بدون اینکه مغرور شود تصمیم خود را برای گرفتن پنالتی روی علیپور عوض کرد. ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ ورزشی فوتبال ایران نظرات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دیدار رفت السد و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو صحنه بحث برانگیز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین صحنه خطایی که روی علی علیپور انجام شد که داور بازی خطای بیرون محوطه را اعلام کرد، اما پس از دخالت کمک خود برای پرسپولیس پنالتی گرفت. در دومین صحنه هم اکرم عفیف با ایجاد مزاحمت برای علیرضا بیرانوند در شروع مجدد دروازه پرسپولیس را باز کرد که داور بازی گل السدی‌ها را مردود دانست.

علی خسروی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص قضاوت کریشانتا دیلان، داور سریلانکایی دیدار السد و پرسپولیس گفت: قضاوت داور برای ما یک سورپرایز بود. دیگر نباید نگاه کنید چه کشوری فوتبال دارد تا درباره سطح داوری فوتبال آن کشور، نظر بدهید. خود من پیش از بازی پیش‌بینی می‌کردم که این داور برای دیدار نیمه نهایی آسیا مناسب نباشد، اما پیش‌بینی‌ام راجع‌به این داور اشتباه بود و از او عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: روی ضربه پنالتی، تصمیمی گرفته شد که هماهنگی خوب داور با کمک‌هایش را نشان می‌دهد. داور ذخیره یا کمک داور روی خط، روی تصمیم داور تأثیر گذار بود که تصمیم آنها در سطح بالای آموزش‌های فیفاست. داور مسابقه ابتدا خطای روی علیپور را ضربه ایستگاهی اعلام کرد، اما داور ذخیره به درستی خطای پنالتی را دید و در گوشی به داور اعلام کرد. داور بازی هم اصلاً مغرور نبود و تصمیم خود را به درستی تغییر داد تا پنالتی اعلام کند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با بیان اینکه آفسایدهای سختی که کمک داور اول بازی در نیمه نخست گرفت این اطمینان را داد که تیم داوری سطح بالایی دارد، اظهار داشت: داور بازی را به خوبی مدیریت کرد و اخطارهایی به موقعی هم به بازیکنان داد. این داور سریلانکایی یک پدیده برای داوری AFC است.

خسروی با اشاره به گل السدی‌ها که از سوی داور مردود اعلام شد، گفت: چند سال پیش، اگر بازیکنی در زمان شروع مجدد دروازه‌بان توپ را به درستی می‌گرفت و آن را تبدیل به گل می‌کرد، گل کاملاً سالم بود. با این حال چهار پنج سال پیش فیفا اعلام کرد تا زمانی که دروازه‌بان توپ را از خودش دور نکرده، هیچ بازیکنی از تیم حریف نمی‌تواند مزاحم عبور توپ شود، در غیر این صورت خطای بازیکن حریف گرفته می‌شود. حتی اگر مهاجم السد توپ را به درستی گرفته باشد، گل او با این توضیح فیفا مردود است که البته کمتر داورانی هم در دنیا جرات اجرای این قانون را دارند.

انتهای پیام/

R35347/P1015135/S3,27/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست

ناتینگهام فارست برای اولین بار در لیگ برتر شغل «مشاور داوری» را معرفی کرده بود. 

طرفداری | پس از 77 روز، مارک کلاتنبرگ از شغل مشاور داوری باشگاه لیگ برتری کناره‌گیری کرد. 

به گزارش اتلتیک؛ نونو اسپریتو سانتو، سرمربی ناتینگهام فارست در زمان استخدام کلاتنبرگ ابراز امیدواری کرده بود که این انتصاب به او کمک کند تا بفهمد چرا تیمش در فصل جاری چندین بار با اشتباهات داوری مجازات شده است. پس از این که فارست به طور علنی در مورد بی‌طرفی استوارت اتول، کمک داور ویدیویی بازی با اورتون در تاریخ ۲۱ آوریل ابراز تردید کرد و حتی به فکر شکایت از مسئولان داوری لیگ برتر افتاد، فشارها برای استعفای کلاتنبرگ افزایش یافت. کمیته داوران لیگ برتر طی چند نوبت به دلیل اشتباهات داوری علیه ناتینگهام فارست از این باشگاه عذرخواهی کرده است. 

هاواب وب در ماه اوت به دلیل اخراج و پنالتی اشتباه مقابل منچستریونایتد از ناتینگهام فارست عذرخواهی کرد. او سپس به دلیل اشتباه داوری در شکست مقابل بورنموث با باشگاهی شاکی تماس گرفت. وب روزهای گذشته تایید کرده بود که اعتراض ناتینگهام فارست به اشتباه داوری در دیدار با اورتون صحیح است. با این حال، با تمامی این حواشی، مارک کلاتنبرگ تصمیم گرفت پس از 77 روز شغلش جدیدش را کنار بگذارد. 

ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست
  • مناظره مدیران پرسپولیس و سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی
  • لیگ یک/ پنالتی جنجالی و ناراحتی پیروز قربانی!
  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • پنالتی واضح بود، داور نگذاشت PSG ناامید برگردد!
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود