Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی و ادوات، تجهیزات آبیاری و صنایع وابسته با حضور ۶۷ شرکت از ۱۴ استان از امروز (۱۰ مهر) تا (۱۳ مهر) در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مختار مهاجر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان،  عصر امروز (سه شنبه 10 مهر) در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه ماشین‌های کشاورزی و ادوات، تجهیزات آبیاری و صنایع وابسته اظهار کرد: باید راندمان آب را افزایش دهیم و این مهم امکان پذیر نیست مگر آنکه توسعه سیستم‌های تحت فشار را در بخش کشاورزی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: قرار است در شرایط اقتصادی سخت در بخش کشاورزی در برابر دنیا ایست  و قد عمل کنیم و این مهم جز با پشتیبانی فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی  ممکن نیست.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: با پشتکار و همت است که می‌تواند در دنیا سربلند شویم و هیچ عرصه‌ای را برای افزایش میزان کشت نداریم و باید به فکر توسعه و فزایش تولید در واحد سطح باشیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در یک بررسی با معاونین سازمان جهادکشاورزی انجام شد متوجه شدیم که در چهل سال گذشته مواد آلی خاک ما از سه به ۰.۸ کاهش پیدا کرده است.

 

مهاجر افزود: برخورد ما با خاک به گونه‌ای بود که مواد آلی خاک را از دست دادیم که منجر به کاهش میزان تولید محصول در سطح کشت می‌شود و لذا در نخستین گام ماشین‌آلات ما باید در راستای تثبیت و حفظ مواد آلی خاک باید طراحی شود و تکنولوژی باید به کمک ما بیاید.

 

وی گفت: اگر در این راستا برنامه‌ریزی کردیم و تثبیت مواد آلی خاک را داشته باشیم می‌توانیم در زمینه کشاورزی موفق باشیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به توسعه ماشین آلات بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: در اراضی کشاورزی شمال کشور و در استان‌های  گیلان و مازندران آب ماندگی داریم و و باید کشت پشتی را در دستور کار قرار دهیم و در این مسیر دستگاه‌ها مورد نیاز را برای این منظور طراحی باید کنیم.

 

مهاجر گفت: اگر بتوانیم بذرها را به مواد ریز مغذی ترکیب کنیم منجر به جبران کاهش محصول می‌شود.

 

وی افزود: نیاز است تکنولوژی به کمک کشاورزی در حوزه برداشت بیاید و باید طراحی‌ها به این منظور شکل بگیرد، نخستین بحث ما در بخش کشاورزی تطابق پذیری دستگاه‌ها و ادوات کشاورزی با خاک است و در دومین گام باید سم پاش‌ها و محلول پاش‌ها تکنولوژیش افزایش یابد تا مواد موثر با کمترین ترکیب به گیاه برسانیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: اگر بنا باشد کشاورزی ما با کشورهای پیشرفته در رقابت باشد و در بازار بین المللی نیز جایگاه داشته باشیم باید دست به دست یکدیگر بدهیم و هیچ توسعه‌ای بدون گفت‌گو به وجود نمی‌آید.

 

مهاجر عنوان کرد: صنعت گلستان با بخش کشاورزی حرکت مکمل را آغاز کرده و این مهم سبب شد که کاهش میزان ضایعات در بخش کشاورزی را شاهد باشیم.

 

وی یادآور شد: کاهش ضایعات از انبار داری تا برداشت باید مورد توجه قرار گیرد و در استانی که یک میلیون ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت می‌کند ۵ درصد ضایعات مفهومی پیدا نمی‌کند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: کاهش یک درصد ریزش با اصلاح دستگاه‌ها و اصلاح خرمن کوب‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و در این بخش محتاج به شما صنعتگران هستیم.

 

مهاجر گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین ‌آلات کشاورزی پرداخت شده و ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان در کشور برای رونق تولید بخش کشاورزی هزینه کردیم و این خود یک حمایت از صنعت کشاورزی است.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع دفاع مقدس مجلس اربعین حسینی شیراز اربعین مسابقات قرآنی کانون های مساجد بندرعباس نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی و صنایع وابسته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت می‌گوید: وضع مطلوب این بخش وابسته به ادامه افزایش در سه سال آینده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها