Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@09:30:26 GMT

سبک زندگی از دیدگاه امام سجاد (ع)

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۹۶۱۸

سبک زندگی از دیدگاه امام سجاد (ع)

رئیس حوزه علمیه اندیمشک، اظهار داشت: سبک زندگی و روش امام سجاد (ع) در زندگی اقتصادی و معیشت این است که زندگی را بر اساس میانه روی و اقتصاد اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام کرمعلی شیرمردی، رئیس حوزه علمیه اندیمشک، در نشست «در محضر صحیفه سجادیه» که به میزبانی اندیمشک در حسینیه عاشورای این شهرستان برگزار شد، به سبک زندگی از دیدگاه امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در خصوص در صحیفه سجادیه در خصوص اختلافات خانوادگی و برخورد با دیگران توصیه های می کنند که باید به آنها عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه از خداوند می خواهد که در مقابل مکر دیگران خیرخواهی، در مقابل دوری دیگران از وی، نیکی، توان بذل و بخشش به کسانی که محرومش کردند، ارتباط بر قرار کردن با کسانی که با ایشان اختلاف دارند و ... عنایت فرماید.

 

وی با بیان اینکه این ها روش های امام سجاد (ع) در مقابل اختلافات، مشکلات و بدی هاست، اضافه کرد: مسله دیگر سبک زندگی و روش امام سجاد () در زندگی اقتصادی و معیشت است و تاکید دارد که زندگی بر اساس میانه روی و اقتصاد اداره شود.

 

حجت الاسلام شیرمردی، با اشاره به اینکه خوب است انسان در هر چیز میانه رو باشد و قناعت پیشه کند، اذعان داشت: انسان هایی که از راه فقر بی دین می شوند کمتر از کسانی است که از راه ثروت و مال زیاد بی دین شدند.

 

وی با بیان اینکه مال و ثروت خوب است اما به شرطی که دست فقیری را بگیریم، اظهار کرد: بسیاری زمانی که مسئولیتی گرفتند و مالی زیادی به دست آوردند منحرف شدند و امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه بر این نکته به ما تذکر می دهد و بر پرهیز از اسراف و تبذیر تاکید دارد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع دفاع مقدس مجلس اربعین حسینی شیراز اربعین مسابقات قرآنی کانون های مساجد بندرعباس در محضر صحیفه اندیمشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دیدگاه رهبر انقلاب از اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897894

دیگر خبرها

  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • ببینید | دیدگاه رهبر انقلاب از اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح