Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@20:24:59 GMT

ابداع یک یخچال عجیب؛ بدون برق، بدون یخ!

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۰۰۸۹

ابداع یک یخچال عجیب؛ بدون برق، بدون یخ!

یکی از مشکلات حمل مواد غذایی در سفر، نداشتن تجهیزات مناسب برای خنک نگه داشتن آنهاست، زیرا نگه داشتن مواد غذایی برای زمان طولانی، به یخچال نیاز دارد و یخچال‌ها نیز با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند. به علاوه، مواد شیمیایی که از یخچال‌ها منتشر می‌شوند، برای جو مضر هستند؛ در نتیجه استفاده از یخچال در طبیعت، با محیط زیست سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت "فنیک" (Fenik)، یک روش جدید و طبیعی برای نگهداری از مواد غذایی ارائه داده است. این شرکت، نوعی یخچال کوچک و قابل حمل ابداع کرده که می‌تواند مواد غذایی را بدون استفاده از الکتریسیته، خنک نگه دارد. هدف از ابداع این یخچال، ارائه یک روش کم‌هزینه برای حفظ میوه‌ها و سبزیجات در مناطق دورافتاده است.

برخلاف یخچال‌های دیگر که به تجهیزات الکتریکی مانند پنکه، کمپرسور هوا و پنل‌های خورشیدی نیاز دارند، این یخچال موسوم به "یوما ۶۰ ال" (Yuma ۶۰L) می‌تواند مواد غذایی را تنها با استفاده از آب، خنک کند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد یوما ۶۰ ال این است که سبزیجات، به شرایطی گرم‌تر از یخچال‌های معمولی تمایل دارند. این یخچال‌ها دمایی بین ۱۲ تا ۱۸ درجه فراهم می‌کند و با نگهداری سبزیجات در رطوبت داخلی بالا، عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد. این یخچال‌ها، همیشه قابل تنظیم هستند و نیازی نیست که کاربر، نگران خرید یخ یا اتصال یخچال به پریز برق باشد.

علاوه بر مزایای گفته شده، این یخچال، یک ابزار دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود، زیرا به نیروی الکتریسیته نیازی ندارند و مواد شیمیایی مضر را در طبیعت منتشر نمی‌کنند.

تنظیم و استفاده از یوما، تنها چند ثانیه زمان می‌برد و انتقال آن، بسیار ساده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تلخ سازمان ملل: روزانه ۱ میلیارد وعده غذایی دور ریخته می‌شود

برآوردهای سازمان ملل نشان می دهد که روزانه در سراسر جهان معادل یک میلیارد وعده غذایی دور ریخته می شود.

به گزارش یورو نیوز، نویسندگان گزارش شاخص ضایعات غذایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) معتقدند که «مقدار واقعی وعده غذایی دور ریخته شده می‌تواند بسیار بیشتر از این رقم باشد.

اینگر اندرسن، مدیر اجرایی «UNEP» در این‌باره گفت : این یک تراژدی است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان گرسنه هستند در حالی که روزانه مقدار زیادی مواد غذا دور ریخته می‌شود.

ریچارد سوانل که از سازمان غیردولتی «WRAP»، در نگارش این گزارش مشارکت داشته است، نیز گفته که با این حجم از مواد غذایی که به صورت روزانه هدر می‌رود می‌توان تمام افرادی که در جهان از گرسنگی رنج می‌برند را سیر کرد و به آن‌ها روزی یک وعده غذا داد.

براساس گزارش سازمان ملل، حدود ۶۰ درصد (معادل ۶۳۱ میلیون تن) از هدر رفتن مواد غذایی در خانه‌ها، ۲۸ درصد در رستوران‌ها و ۱۲ درصد در فروشگاه‌ها، قصابی‌ها و خواربار فروشی‌ها، روی می‌دهد. این حجم از هدر رفت مواد غذایی در سال معادل هزار میلیارد دلار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گزارش تلخ سازمان ملل: روزانه یک میلیارد وعده غذایی دور ریخته می‌شود
  • گزارش تلخ سازمان ملل: روزانه ۱ میلیارد وعده غذایی دور ریخته می‌شود
  • آشنایی با تاریخچه کاشی و سرامیک در ایران و جهان
  • توزیع ۴۵۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان در خرامه
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند
  • وضعیت عجیب قطار مسافربری در هند (فیلم)
  • آیا برنج دوباره گرم‌شده باعث مسمومیت غذایی شود؟
  • خوردن یک وعده این غذا ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!
  • برنج دوباره گرم شده باعث مسمومیت غذایی می‌شود؟