Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:37:54 GMT

توقیف 17 نفر شتر در نهبندان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۰۳۱۵

توقیف 17 نفر شتر در نهبندان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و پیشگیری از انتشار بیماریهای واگیر دار و مشترک بین انسان و دام 2 دستگاه خودروی حامل 17 نفر شتر بدون سابقه بهداشتی مشخص و همچنین فاقد گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیرهای فرعی شهرستان نهبندان تردد می‌‌کردند با هماهنگی پست قرنطینه دامپزشکی و همکاری نیروی انتظامی شهرستان توقیف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اینکه بیماری های مشترک بین دام و انسان از قبیل کرونا ویروس(مرس) می تواند به اقتصاد شهرستان و حتی استان خسارات جبران ناپذیری وارد نماید، از این رو یکی از راههای کنترل و پیشگیری از این بیماری های نوپدید تشدید و نظارت بیشتر بر تردد و جابجایی محموله های وارده و صادره است.


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی - قرنطینه ای دامپزشکی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد می شود.


راه انجام خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال 22 محموله دام زنده غیر مجاز شامل 92 نفر شتر، 131 رأس گوسفند و 11 رأس گاو که از استان سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور حمل می‌شدند، قبل از رسیدن به مقصد در شهرستان نهبندان متوقف شدند.


وی در پایان از شترداران شهرستان خواست در زمینه جابجایی و حمل و نقل دام زنده به ویژه شتر با شبکه دامپزشکی مبداء و مقصد هماهنگی به عمل آورند تا برابر مقررات و اصول حمل بهداشتی دام زنده اقدامات لازم انجام ‌گیرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شتر دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان

سرهنگ  کامران خوشناموندفرمانده انتظامی هندیجان گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، کارکنان انتظامی این فرماندهی با کنترل محور‌های مواصلاتی ورودی شهرستان هندیجان ۳۲ دستگاه خودروی وانت و سواری شوتی را شناسایی و با رعایت حقوق شهروندی و استفاده از علایم هشداردهنده آنها را متوقف کردند.  

او افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی آجیل خارجی، نوشیدنی‌های غیرمجاز، تجهیزات الکتریکی، کالای خانگی و تجهیزات پزشکی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان درپایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی قاچاق کشف شده را ۶۷ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط ۳۲ متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان هندیجان معرفی شدند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه