Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:43:25 GMT

ساخت و سازهای غیرمجاز بدون اغماض تخریب می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۰۷۴۵

ساخت و سازهای غیرمجاز بدون اغماض تخریب می شود

کرج-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اهمیت حفظ اراضی کشاورزی گفت: ساخت وسازهای غیر مجاز در این اراضی بدون هیچ اغماضی تخریب می شود.

به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی عصر سه شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی استان البرز که در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اعلام کرد که هیچ تفاوتی بین افراد قائل نیستیم و ساخت وساز از طرف هر فردی که باشد ، تخریب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: انتظارمی رود شوراهای اسلامی و شهرداری ها در حفظ اراضی حریم شهرها با سازمان جهاد کشاورزی همکاری بیشتری کنند.
وی ادامه داد: امروز مهم ترین مشکل در بحث اراضی کشاورزی البرز موضوع تغییر کاربری اراضی است .
موسوی گفت: پیشنهاد می شود جلسات شهرستانی شود تا مسائل و مشکلات در این نشست ها به طور کامل مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهارداشت: جهاد کشاورزی قبل از تخریب بناهای غیرمجاز به عوامل آنها اخطار می دهد و سپس اعمال قانون می شود.
وی با بیان اینکه بین کشاورز و حتی وزیر در ساخت و ساز غیر مجاز تفاوتی نیست ، گفت: اینکه برخی مواقع گفته می شود ما دوگانه در این بخش عمل می کنیم، صحت ندارد.
حسین قهرمانی رئیس شورای شهرستان کرج درنشست اعضای شورای استان البرز اعلام کرد:در بخش آسارا و مرکزی کرج ، حیاط و ملک شخصی روستائیان به عنوان منابع طبیعی مطرح است .
وی ادامه داد: کسانی که مالکیت بیش از 50 سال دارند نباید اراضی محدوده منزل آنان منابع طبیعی محسوب شود.
قهرمانی از مسئولان اداره کل منابع طبیعی البرز خواست تا دغدغه ساکنان برخی روستاهای بخش های مرکزی و آسارا را رفع کنند.
محمد احمدوند رئیس شورای اسلامی محمد شهر کرج در این نشست گفت: طی سال های اخیر با پدیده تغییر کاربری اراضی مواجه هستیم و در این منطقه ویلا سازی باب شده است.
وی ادامه داد: زمین های با با کاربری کشاورزی در چند نقطه از محمد شهر تغییر کاربری داده شده است.
احمدوند اظهارداشت: هرچند احکام قضایی برای تخریب این گونه ساخت وسازها صادر شده و اجرا نمی شود.
سید حسین موسوی رئیس شورای اسلامی شهر آسارا با اشاره به اینکه بحث مراتع طی چند سال گذشته در این منطقه بهبود یافته، گفت: این وضعیت ساماندهی شده و ورود دام های غیر مجاز به مراتع کنترل شده است .
وی افزود: بیشتر قطعات اراضی باغی در آسارا کمتر از 500 متر مربع وسعت دارند که دراین زمینه تغییر کاربری کنترل لازم انجام می شود.
فرشاد باقری رئیس شورای اسلامی شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه گلسار تنها شهر مظلوم البرز است، گفت: این شهر در حاشیه پل کردان و جنوب اتوبان کرج- قزوین واقع شده و تنها شهری است که در کنار معادن استان قرار دارد.
وی افزود: در این محدوده 30 معدن وجود دارد و کارخانجات آسفالت نیز در این منطقه فعال است که مشکلات عدیده ای برای گلسار به وجود آورده است.
وی ادامه داد:ریزگردها و آلودگی هوا براثر فعالیت معادن و کارخانه آسفالت مشکل ایجاد کرده و هنوز شهرداری گلسار نتوانسته هیچ عوارضی از صاحبان معادن اخذ کند تا به خواسته مردم رسیدگی شود.
استان البرز 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.
7410/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شوراهاي استان جهاد كشاورزي منابع طبيعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج برای مقابله به موقع با تغییر کاربری‌ها گفت: در پی گزارش اراضی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص شروع به تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده حریم منطقه ۲ شهرداری کرج، دادستانی کرج دستور قضائی به منظور اجرای قانون در این محدوده را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات مقابله‌ای و آزادسازی در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است، افزود: در این عملیات با حضور نماینده دادستان، یگان امداد، کلانتری محمدشهر، شهرداری منطقه ۲ کرج، اداره برق و حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی کرج نسبت به آزادسازی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در وسعت حدود ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی اقدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ارزش اراضی آزادسازی شده را ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و مطرح کرد: در این عملیات تفکیک و قطعه بندی به تعداد ۲۵ مورد، دیوارکشی ۲۵ مورد، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده دو مورد، گودبرداری و استخر تفریحی سه مورد، محوطه‌سازی ۱۷ مورد، دپوی مصالح ۱۰ مورد و انشعاب غیرمجاز ۱۵ مورد اعمال قانون شد.

مددی ضمن هشدار نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز متذکر شد: استان البرز با توجه به استفاده از سامانه‌های نوین و ماهواره‌ای، رصد دقیق و هوشمندی در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌دهد و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به اراضی کشاورزی می‌شود به سرعت برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر 6084227

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز