Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@21:31:44 GMT

ساخت و سازهای غیرمجاز بدون اغماض تخریب می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۰۷۶۱

ساخت و سازهای غیرمجاز بدون اغماض تخریب می شود

به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی عصر سه شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی استان البرز که در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اعلام کرد که هیچ تفاوتی بین افراد قائل نیستیم و ساخت وساز از طرف هر فردی که باشد ، تخریب می شود.
وی بیان داشت: انتظارمی رود شوراهای اسلامی و شهرداری ها در حفظ اراضی حریم شهرها با سازمان جهاد کشاورزی همکاری بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز مهم ترین مشکل در بحث اراضی کشاورزی البرز موضوع تغییر کاربری اراضی است .
موسوی گفت: پیشنهاد می شود جلسات شهرستانی شود تا مسائل و مشکلات در این نشست ها به طور کامل مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهارداشت: جهاد کشاورزی قبل از تخریب بناهای غیرمجاز به عوامل آنها اخطار می دهد و سپس اعمال قانون می شود.
وی با بیان اینکه بین کشاورز و حتی وزیر در ساخت و ساز غیر مجاز تفاوتی نیست ، گفت: اینکه برخی مواقع گفته می شود ما دوگانه در این بخش عمل می کنیم، صحت ندارد.
حسین قهرمانی رئیس شورای شهرستان کرج درنشست اعضای شورای استان البرز اعلام کرد:در بخش آسارا و مرکزی کرج ، حیاط و ملک شخصی روستائیان به عنوان منابع طبیعی مطرح است .
وی ادامه داد: کسانی که مالکیت بیش از 50 سال دارند نباید اراضی محدوده منزل آنان منابع طبیعی محسوب شود.
قهرمانی از مسئولان اداره کل منابع طبیعی البرز خواست تا دغدغه ساکنان برخی روستاهای بخش های مرکزی و آسارا را رفع کنند.
محمد احمدوند رئیس شورای اسلامی محمد شهر کرج در این نشست گفت: طی سال های اخیر با پدیده تغییر کاربری اراضی مواجه هستیم و در این منطقه ویلا سازی باب شده است.
وی ادامه داد: زمین های با با کاربری کشاورزی در چند نقطه از محمد شهر تغییر کاربری داده شده است.
احمدوند اظهارداشت: هرچند احکام قضایی برای تخریب این گونه ساخت وسازها صادر شده و اجرا نمی شود.
سید حسین موسوی رئیس شورای اسلامی شهر آسارا با اشاره به اینکه بحث مراتع طی چند سال گذشته در این منطقه بهبود یافته، گفت: این وضعیت ساماندهی شده و ورود دام های غیر مجاز به مراتع کنترل شده است .
وی افزود: بیشتر قطعات اراضی باغی در آسارا کمتر از 500 متر مربع وسعت دارند که دراین زمینه تغییر کاربری کنترل لازم انجام می شود.
فرشاد باقری رئیس شورای اسلامی شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه گلسار تنها شهر مظلوم البرز است، گفت: این شهر در حاشیه پل کردان و جنوب اتوبان کرج- قزوین واقع شده و تنها شهری است که در کنار معادن استان قرار دارد.
وی افزود: در این محدوده 30 معدن وجود دارد و کارخانجات آسفالت نیز در این منطقه فعال است که مشکلات عدیده ای برای گلسار به وجود آورده است.
وی ادامه داد:ریزگردها و آلودگی هوا براثر فعالیت معادن و کارخانه آسفالت مشکل ایجاد کرده و هنوز شهرداری گلسار نتوانسته هیچ عوارضی از صاحبان معادن اخذ کند تا به خواسته مردم رسیدگی شود.
استان البرز 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز اعضای شورای جهاد کشاورزی رئیس شورای اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر کشاورزی اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی، معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی بوده و ممنوع است، گفت: موضوع حفظ کاربری اراضی کشاورزی به دلیل تأمین امنیت غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است و ما به عنوان وزارت جهاد کشاورزی و دولت، موظف به حفاظت از زمین‌های کشاورزی هستیم.

وی افزود: حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که از این میزان حدود یک میلیون هکتار آن درجه یک و حدود ۴ میلیون هکتار درجه دو است و تقریباً ۷۰ درصد از تولیدات کشاورزی در این اراضی به دست می‌آید؛ بنابراین با یک عزم ملی مردم و حاکمیت باید با تمام توان از این اراضی محافظت کنند.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی گفت: از بین رفتن این زمین‌های حاصلخیز موجب تهدید امنیت غذایی، از بین رفتن استقلال اقتصادی و وابستگی به سایر کشورها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً شهرها و روستاها در ابتدا در کنار رودها و منابع آبی ایجاد شدند که خاک حاصلخیزی در آن منطقه وجود داشت، بنابراین تغییرات در حریم و محدوده شهرها و طرح هادی روستاها موجب تغییر در این اراضی حاصلخیز خواهد شد و باید با دقت در این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: اجازه تغییر کاربری اراضی شالیزاری شمال کشور داده نمی‌شود، لذا مردم نباید فریب مشاوران املاک غیرمجاز، افراد سودجو و فرصت طلب را بخورند، مردم بدانند که در صورت تغییر کاربری اراضی با آنان طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اقدام خواهد شد.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی از مردم خواست قبل از خرید زمین یا هرگونه تغییر کاربری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و مشاوره و استعلام‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

گودرزی افزود: سامانه هوشمند رصد و پایش اراضی کشاورزی در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شده است و عرصه‌های کشاورزی را پایش می‌کند و هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به واحدهای گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گزارش می‌کنند. در مین راستا از مردم نیز تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری موضوع را با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۳۱ اطلاع دهند.

کد خبر 6081202

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب