Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب بانفوذ ایرلند شمالی موسوم به حزب اتحادگرای دموکراتیک علیه مصالحه درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برگزیت، به ترزا می، نخست وزیر انگلیس هشدار داد.
حزب اتحادگرای دموکراتیک درباره هرگونه مصالحه در مذاکرات برگزیت که کنترل بر مبادله کالاها را میان استان اولستر با سایر نقاط انگلیس افزایش دهد، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این حزب محافظه کار تندرو ایرلند شمالی یکی از متحدان کلیدی حزب محافظه کار ترزا می است و بدون آن ترزا می اکثریت پارلمان را از دست خواهد داد.
آرلین فوستر، رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد "ما نمی توانیم در دریای ایرلند گمرک مرزی یا مرزهای نظارتی داشته باشیم، زیرا ما را از سایر بخش های انگلیس جدا خواهد کرد".
وی همچنین گفت "این امر از دیدگاه قانون اساسی و همچنین از نظرگاه اقتصادی عملی نیست".
مسئله مرز ایرلند منبع اصلی بن بست در مذاکرات میان لندن و بروکسل درباره برگزیت است.
اتحادیه اروپا ایجاد جایگاه ویژه ای را برای استان ایرلند شمالی انگلیس پیشنهاد می کند که با مقررات اروپایی هماهنگ باقی بماند تا عبور و مرور بدون مانع با جمهوری ایرلند را حفظ کند اما لندن این نظریه را که خطر ایجاد مرزی را در درون انگلیس در پی دارد، رد می کند.
ترزا می روز سه شنبه اعلام کرد برای خروج از بن بست به زودی موضع جدیدی را به اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد که حفظ تمامیت ارضی انگلیس را امکان پذیر خواهد کرد و در همان حال رعایت نوعی کنترل بر کالاهایی را که میان ایرلند و استان انگلیسی مبادله می شوند، فراهم می کند.
نخست وزیر انگلیس در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد "ما فکر می کنیم که یک راه برای رسیدن به این هدف همراه با حفظ تمامیت ارضی، پیشنهادی است که روی آن کار می کنیم".
ترزا می افزود این پیشنهاد در زمان مناسب ارائه خواهد شد.
انگلیس مانند اتحادیه اروپا مایل است راه حلی پیدا شود که اجتناب از بازگشت به مرز فیزیکی میان ایرلند و ایرلند شمالی را امکان پذیر کند تا توافقنامه های جمعه مقدس حفظ شوند. این توافقنامه ها به سه دهه خشونت در ایرلند شمالی پایان دادند.
آرلین فاستر همچنین اعلام کرد این توافقنامه ها لزوما غیر قابل تغییر نیستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايرلند مصالحه خروج انگليس ترزا مي نخست وزير هشدار برگزيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن

آمریکا و انگلیس در ادامه حمایت‌های خود از رژیم اسرائیل، مناطقی در شمال غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار دادند.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های یمن شامگاه پنجشنبه از حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال شهر صعده، استانی به همین نام در شمال غرب یمن خبر دادند.

شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از منابع خود، این حمله هوایی را تأیید کرد. هنوز از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حمله خبری منتشر نشده است.

 

دیگر خبرها

  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس