Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@17:33:16 GMT

معرفی ۴ فیلم ایرانی به رقابت آسیاپاسیفیک

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۱۰۶۷

معرفی ۴ فیلم ایرانی به رقابت آسیاپاسیفیک

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
"خانه سینما" چهار فیلم را در بخش‌های فیلم‌های بلند، کودک و مستند به عنوان نماینده ایران به دبیرخانه دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک طبق اعلام «سینه ایران»؛« ٢٩ نوامبر (٨ آذر) در بریسبان استرالیا برگزار خواهد شد و هم اکنون هیات انتخاب این جایزه در حال بازبینی ٢٦٨ فیلم از ٤٦ کشور منطقه بوده تا در روز ١٧ اکتبر ( ٢٥ مهر) نامزدهای پنج گانه رشته‌های مختلف اعلام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه سینما به سیاق سال‌های گذشته به عنوان نماینده جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در ایران، ملزم به انتخاب و معرفی تنها چهار فیلم در گونه‌های مختلف بود که در نهایت هیات مدیره خانه سینما؛ فیلم‌های «آستیگمات» ساخته مجید رضا مصطفوی را در بخش فیلم‌های بلند سینمایی، «اردک لی» ساخته بهروز غریب‌پور را در بخش فیلم‌های کودک و دو فیلم «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق کریمی و «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطایی را در بخش مستند به دبیرخانه این رویداد سینمایی معرفی کرده است. 

همچنین قرار است امسال برای نخستین بار جایزه بهترین موسیقی فیلم نیز به فهرست جوایز آسیاپاسیفیک اضافه شود. 

جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک از سه کانال سازمان‌های ملی سینمایی نماینده خود در هر کشور، فیلم‌های پیشنهادی اعضای هیات انتخاب و فیلم‌های انتخابی دبیر این رویداد سینمایی، فیلم‌های مختلف را دریافت می‌کند و پس از بررسی اولیه فیلم‌ها، آثار منتخب اولیه خود را که امسال به ٢٦٨ عنوان رسیده، در اختیار هیات انتخاب جایزه گذاشته و این هیات 9 نفره فهرست پنج نامزد در هر رشته  را اعلام و در نهایت هیات داوری، جایزه‌های هر بخش را تعیین و در روز ٨ آذر اعلام می‌کنند.»

سال گذشته و در دوره یازدهم دوره این رویداد فیلم «لِرد» ساخته محمد رسول‌اُف در شاخه بهترین فیلم بلند، نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء»در شاخه بهترین بازیگر مرد و «اسکی‌باز» به کارگردانی فریدون نجفی هم در بخش بهترین فیلم بلند جوانان نامزد کسب جایزه از جوایز آسیاپاسیفیک بود و در نهایت نوید محمدزاده توانست جایزه‌ی ویژه هیئت داوران این رویداد سینمایی را دریافت کند.

همچنین با اعطای جایزه‌ای ویژه، از دستاورد هنری عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران نیز تقدیر شد. 

در همین زمینه: فانتزی اجتماعی | خرها آدم نمی‌شوند گزارش خبری | جشنواره‌های مقاومت و سینما حقیقت آخرین وضعیت یادگارهای عزت‌الله انتظامی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام