Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اظهاراتی غیردیپلماتیک درباره عربستان سعودی متحد نزدیک این کشور عنوان کرد و گفت به سلمان شاه عربستان هشدار داده است بدون حمایت ارتش آمریکا "دو هفته" هم در قدرت باقی نخواهد ماند.
­ترامپ در میان تشویق حاضران در تجمعی در ایالت می سی سی پی گفت: "ما از عربستان سعودی حفاظت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می گویید آنها ثروتمند هستند. من هم عاشق شاه سلمان هستم. اما من گفتم ای شاه، ما داریم از شما حفاظت می کنیم. شما ممکن است بدون ما دو هفته هم برقرار نباشید. شما باید برای ارتش خودتان پول بدهید."
ترامپ نگفت چه زمانی این اظهارات را با شاه سعودی مطرح کرده است.
به رغم این اظهارات تند، دولت ترامپ رابطه نزدیکی با عربستان دارد و آن را دژی محکم در برابر  ایران در منطقه قلمداد می کند.
ترامپ روز شنبه با سلمان تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف درباره تلاش ها برای حفظ عرضه نفت و تامین ثبات بازار و رشد اقتصاد جهانی صحبت کردند.
ترامپ در ادامه اظهارات روز سه شنبه خود گفت: "ما در ازای هیچ، از بسیاری از این کشورها دفاع می کنیم اما در مقابل آنها با ارایه قیمت های بالای نفت از ما منفعت می برند. این خوب نیست. ما از آنها می خواهیم افزایش قیمت را متوقف کنند. از آنها می خواهیم شروع به کاهش قیمت ها کنند."

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترامپ سلمان عربستان ارتش آمریکا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفتش را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش یافته و به ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.

اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.

تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.

کد خبر 6094031 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟