Web Analytics Made Easy - Statcounter

غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از بخش های فعال نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور است که ۱۵۰ عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن برای عموم عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه نمایشگاه کتاب زنجان گفت: غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از بخش های فعال نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور است که 150 عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن  برای عموم عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سلیمی با اشاره به اینکه در کنار این غرفه ایستگاه نقاشی برای کودکان دایر شده است، ادامه داد: یکی از سیاست های کانون توجه به فعالیت های هنری بالاخص نقاشی در بین کودکان و نوجوانان است.

 

وی افزود: با توجه به نقاشی کودکان می توان به استعدادهای هنری آنان پی برد؛ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان کودکان مستعدی در هنر نقاشی شناسایی شده اند که عناوین جهانی به نام خود ثبت نموده اند.

 

مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: در عرصه کتابخوانی هم کانون برنامه های خاصی برای اعضای خود دارد که برهمین اساس اعضای کانون به گروه های عادی، فعال، تمدید شده و اعضای پایدار تقسیم بندی می شوند.

 

وی با بیان اینکه نامگذاری این گروه ها برمبنای تعداد کتاب هایی است که در طول ماه مطالعه می شود، گفت: به طور مثال اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول ماه 30 عنوان کتاب مطالعه می کنند.

 

سلیمی تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان را 28 مرکز خواند و گفت: در این مراکز هشت کتابخانه سیار، یک کتابخانه پستی و 19 کتابخانه ثابت وجود دارد که از تعداد کتابخانه های ثابت هفت کتابخانه در زنجان و مابقی در شهرستان های استان فعال هستند.

 

مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از دیگر اقدامات کانون در طول نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور را اجرای برنامه های پخش انیمیشن، نقد کتاب با موضوع دفاع مقدس و قصه گویی خواند.

 

وی با یادآوری اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه انتشارات کتاب با موضوع کودک و نوجوان در سال های متمادی رتبه برتر کشوری را از آن خود کرده است، گفت: این کتاب ها برای مخاطبین رده های سنی 6 تا 18 سال تهیه و منتشر می شود.

 

به گفته سلیمی، علاوه بر مقوله کتاب و کتابخوانی و تاکید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین قشر کودک و نوجوانان، کانون برنامه های فرهنگی و هنری خود را با محوریت کتاب اجرا می کند.

   

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع دفاع مقدس اربعین حسینی شیراز مجلس اربعین مسابقات قرآنی کانون های مساجد اردبیل ایستگاه نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سید مهدی سیدین نیا افزود:  برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه ها‌ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

او گفت:: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

 این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز