Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ امین قصمی گفت : در میان مدت نیز براساس توافق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور,  در فاز اول آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به هرمزگان تخصیص داده شده است که مراحل حقوقی و قراردادی آن در حال انجام است تا این ظرفیت به عنوان ظرفیت دوم از منابع آبی غیرمتعارف به منابع آب شهر بندرعباس اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی برنامه دو تا سه ساله و با تخصیص سهم استان از آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی, قطعا بندرعباس پایدارترین منابع آبی را خواهد داشت و هیچ گونه دغدغه تامین آب نخواهیم داشت.

مهندس قصمی افزود : با تکمیل فاز نهایی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس, ۶۰ درصد نیاز آبی شهر از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود و با اضافه شدن ظرفیت ۴۰ هزار  مترمکعب از طریق آب شیرین کن یک میلیون مترمکعآب در سال آینده بیش از ۸۰ درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها تامین خواهد شد.

ضرورت مشارکت مردم در مدیریت مصرف بهینه آب

مدیرعامل آبفای استان در ادامه به اقدامات آبفا در زمینه مدیریت مصرف بهینه اشاره کرد و گفت: ظرفیت های آبفا در این حوزه در تابستان امسال به منصه ظهور رسید به طوری که علیرغم کاهش ظرفیت منابع آبی شهر بندرعباس در تابستان امسال  به ۱۶۰۰ لیتر بر ثانیه نسبت به سال گذشته (۲۳۰۰ لیتر بر ثانیه) , با تلاش این مجموعه و همراهی و مشارکت مردم توانستیم در مدیریت توزیع آب  عملکرد مناسبی داشته باشیم. 

قصمی خاطرنشان کرد: در تابستانی که گذشت بیش از ۸۰ درصد شبکه آب شهر بندرعباس به صورت مستمر از خدمات آبفا بهره مند بودند و هیچ گونه قطعی آب نداشتند و نیاز آبی  ۲۰ درصد باقی مانده را نیز با وجود مشکلات موجود در شبکه, توانستیم با نوبت بندی دقیق و مناسب تامین نماییم.

وی در پایان بر مشارکت و همراهی مردم, سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه های اجرایی استان در تحقق مدیریت مصرف بهینه آب تاکید کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب دستگاه های اجرایی استان مشکلات برنا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد.

وی  در بازدید از مراحل راه اندازی آب شیرین کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکار‌های تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همچنین در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکار‌های متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی