Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@20:28:03 GMT

سربازان بیش از 52 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی دیدند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۲۴۴۷

سربازان بیش از 52 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی دیدند

یاور محمدی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: این میزان آموزش به منظور احراز شرایط اشتغال جوانان بعد از خدمت مقدس سربازی با برگزاری دوره های آموزشی برای 378 نفر ارائه شده است.
وی اضافه کرد: به منظور توانمندسازی سربازان وظیفه در دوره خدمت و کسب مهارت آموزی سربازان برای ورود به بازار کار و اشتغال بعد از پایان دوران سربازی، آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های سطح استان به صورت گسترده ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی اظهار داشت: کسب مهارت به افراد جویای کار، اعتماد به نفس داده و باعث به وجود آمدن فعالیت بهتر آنان شده و زمینه خلاقیت و نوآوری را فراهم آورده و می تواند باعث ارائه ایده و ابتکار جدید در حوزه اقتصاد شود.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با 20 مرکز آموزش دولتی ، 33 کارگاه ثابت شهری، 17 کارگاه سیار شهری، 18 کارگاه روستایی ، یک کارگاه جوار صنعت ، چهار کارگاه صنایع ضمن کار و صنوف، سه کارگاه جوار دانشگاه ، 15 کارگاه جوار پادگان و 14 کارگاه زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در حوزه های خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی ارائه می دهد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز اعتماد به نفس دوره های آموزشی زندان صنعت فنی و حرفه ای اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو

ایسنا/مازندران ایرانیان با پیشینه سه هزار ساله، نخستین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان چرم در جهان هستند. آثار باستانی به جا مانده از دوران قبل از میلاد نشان دهنده این است که ایرانیان ازحدود هزار و ۵۰۰ سال قبل از میلاد از چرم برای لباس و زره استفاده می‌کردند.

تولید انواع پوست و چرم و تجارت مرتبط با آن، در دوره عباسی در سراسر قلمرو اسلامی پر رونق بود. استفاده از پوست حیوانات مختلف برای ساخت پوستین، قبضه شمشیر و آستر کفش و لباس‌های زمستانی هچنین برای افسار، رکاب، مشک و همچنین جلدهای چرمی برای کتاب‌ها که به صورت ساده‌ای طلاکوب می‌شد برخی از مهمترین کاربردهای چرم در این دوره است .

در دوره قاجار نیز انواع چرم به مقدار زیاد در شهرهای ایران تولید می‌شد، همدان در این دوره مرکز مهم تولید نوعی چرم معروف به چرم همدانی بود، که از پوست گوسفند تهیه می‌شد در این دوره صادرات پوست و چرم از اغلب شهرهای ایران به روسیه و عثمانی و هند رونق بسیار داشت.

اولین کارخانه چرم سازی ایران در سال ۱۳۰۸ در شهر تبریز بنا شد، و پس از آن در همدان، تهران، اصفهان و برخی شهرهای دیگر نیز کارخانه‌هایی تاسیس شد.

اما در حال حاضر کار چرم سازی در کشور بیشتر جنبه تزیینی پیدا کرده و به صورت عرضه کیف‌های چرم زنانه و مردانه، جلد موبایل، کمربند، کفش و غیره عرضه و تولید می‌شود و گزینه‌ای برای هدیه دادن است.

دغدغه دولت برای رفع مشکل بیکاری در تمامی ادوار وجود داشته و امروزه نیز دولت سیزدهم مهمترین دغدغه خود را رفع مشکلات اشتغال جوانان عنوان کرده است.

صنعت چرم دوزی ایران با سابقه دیرینه یکی از صنایع ارزآور برای کشور است که می‌تواند همانند گذشته بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کند.

رضا قلی پور نماینده ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی، کارآفرین برتر شهر امیرکلا، کارآفرین برتر استان در سه سال متوالی با برند نمونه استان، نماینده فستیوال کشور و نیز در سال ۲۰۱۸، اولین تولید کننده ایرانی در دوخت کراوات چرم دست دوز، رئیس اسبق اتحادیه مشاغل خانگی شهرستان بابل و... را در کارنامه افتخارات خود به عنوان کارآفرین برتر استان در حوزه چرم دست دوز دارد.

چرم دوزی و اشتغال سود آور و پایدار

این کارآفرین برتر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون صدها استادکار در حوزه چرم دوزی تربیت کردم اظهار کرد: برای کمک به اشتغال و بخش تولید اقدام به آموزش کارآموزان متقاضی آموزش صنایع چرم بصورت کاملا رایگان انجام شد.

رضا قلی پور با بیان اینکه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کردم، افزود: چندین کارگاه فعال چرم دوزی در سطح شهرستان بابل راه اندازی کردم.

وی فعالیت افراد ناکارآمد و غیرحرفه‌ای را بزرگترین اشکال صنعت چرم برشمرد و گفت: به عنوان استاد دانشگاه و کارآفرین برتر در حوزه چرم دوزی و تخصص در برگزاری کارگاه‌های مختلف انتظار داریم جهاد دانشگاهی برنامه برگزاری کارگاه را در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته محصولات چرم ما به کشورهای کویت، عراق، ارمنستان، آذربایجان و.. صادر می‌شد ادامه داد: در حال حاضر جوابگوی تقاضای بازار داخلی برای چرم دست دوز با توجه به نیروی کار فعال محدود خود هستیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین ایراد حوزه صنعت چرم کشور گفت: متاسفانه حضور و فعالیت افراد ناکارآمد و غیرحرفه‌ای در این حوزه که بدون مهارت لازم و عدم استفاده از منابع با کیفیت اقدام به ارائه محصول بی‌کیفیت به بازارمی‌کنند سبب بی‌اعتمادی خریداران از بازار داخلی می‌شود.

وی گفت: به عنوان استاد دانشگاه و کارآفرین برتر در حوزه چرم دوزی و تخصص در برگزاری کارگاه‌های مختلف انتظار داریم جهاد دانشگاهی برنامه برگزاری کارگاه را در اختیار ما قرار دهد.

مهم‌ترین عامل توسعه کسب و کار علاقه به کار است

معصومه زاهدیان کارآفرین مشاغل خانگی که بعد از اخذ مدرک کارشناسی دانشگاه ومجوز فعالیت از فنی و حرفه‌ای هنر چرم دوزی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده است در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مدت پنج سال است که به هنر چرم دوزی با دست مشغول بوده و با آورده شخصی با حمایت خانواده خود به مبلغ ۵۰ میلیون تومان موفق به احداث کارگاه چرم دوزی شدم و برای تجهیز و خرید لوازم و ابزار ضروری ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردم.

وی با اشاره به اینکه در کنار فعالیت خود اقدام به هنرجویان هم آموزش می‌دهم، افزود: مهم‌ترین عامل رشد و توسعه هر کسب و کاری علاقه به کار است که زمینه موفقیت و کسب درآمد را نیز در پی دارد.

این کارآفرین یادآور شد: بازار فروش در ابتدا از فضای مجازی، دوستان و آشنایان بود، اما بعد از راه اندازی کارگاه، مشتریان حضوری هم اضافه شدند.

زاهدیان با اشاره به چگونگی فعالیت در این حوزه  تصریح کرد: قبل از هنر چرم دوزی به مدت سه سال مشغول آموزش بافتنی در فضای مجازی و آموزشگاه بودم ایده چرم دوزی زمانی به ذهنم رسید که قرار بود یک کیف بافت انجام بدم و قسمت دسته‌ها و بند کیف چرم باشد لذا چرم و لوازم تهیه کردم و این شروع ورود من به این شغل بود.

وی ادامه داد: گرچه تهیه لوازم اولیه برای شروع کار کمی سخت بود اما در حال حاضر با تهیه لوازم اولیه مورد نیاز این مشکل مرتفع شد.

آموزش چرم دوزی در جهاد دانشگاهی مازندران

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ساری نیز در این باره به ایسنا گفت: در سال گذشته دو دوره آموزش مصنوعات چرمی در سطح استان برگزار شد که با استقبال خوب جوانان روبرو بود.

مریم چاهوشی با اشاره به اینکه فراگیران بعد از دوره آموزش مصنوعات چرمی گواهینامه مهارتی را از جهاد دانشگاهی دریافت کردند که قابلیت ترجمه را دارد، خاطرنشان کرد: گذر از دوره‌های مهارتی سبب اشتغال هنرجویان شده است.

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ساری گفت: هر دوره آموزش مصنوعات چرم شامل دو مرحله مقدماتی و تکمیلی است که هر مرحله سه ماه طول دوره دارد.

وی یادآور شد: امسال هم آمادگی برگزاری دوره‌های مهارتی مصنوعات چرمی شامل،  کیف و کفش چرم دست‌دوز را در برنامه کاری خود داریم که با رسیدن حدنصاب فراگیران به زودی راه اندازی می‌شود.

چاهوشی افزود: متقاضیان آموزش در جهاد دانشگاهی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۵۳۳۸۲ با پیش شماره ۰۱۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی