Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مجله تصویری سلاح- تصاویری که در ادامه مشاهده می کنید، یک مسلسل روسی غیر فعال تحت عنوان SGMT است.  SGMT قابلیت نصب روی تانک های مختلف را  دارد و مجهز به مکانیسم شلیک وابسته به سیستم الکتریکی خواهد بود. باله های طولی به کار رفته در قسمت داخلی لوله نیز منتج به کاهش وزن مجموعه و همچنین کمک به خنک نگه داشتن سلاح خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلسل های سری SGM تا اوایل دهه 1960 تحت خدمت ارتش روسیه قرار داشتند.

در ادامه با یک سلاحی آشنا می شویم که تصاویر زیادی از آن منتشر نشده و چینی ها از آن به عنوان یک اختراع انحصاری نام می برند:

اسلحه های لیزری همواره بخش ثابتی از داستان ها و فیلم های علمی تخیلی مانند جنگ ستارگان محسوب می شده اند. بدین ترتیب تا پیش از معرفی تفنگ تهاجمی لیزری ZKZM-500، این دسته از تسلیحات نظامی تنها محدود به دنیای خیال و داستان پردازی بوده اند. این تفنگ که توسط موسسه چینی Xian معرفی شده است، ارتباط تنگاتنگی از نظر اندازه و وزن با سلاح محبوب AK-47 دارد. البته ظاهر و مهمات آن مقداری متفاوت بوده و بیشتر به طراحی های آینده نگر شباهت خواهند داشت.

طبق گزارش های به دست آمده ZKZM-500 تا فاصله 800 متر دقت قابل توجهی دارد و حتی از پس شیشه پنجره نیز منجر به کربونیزاسیون (زغالی شدن) سریع پوست انسان خواهد شد. علاوه بر این، قابلیت سوراخ کردن تانک های فلزی و عبور از پوشش های مستحکم هم برای این سلاح تعریف شده است. مهم ترین مزیت ZKZM-500 بدون صدا بودن و همچنین انتشار پرتوی نامرئی خواهد بود. سلاح به ازای هر بار شارژ می تواند 1،000 شلیک 2 ثانیه ای انجام دهد. با وجود آن که ZKZM-500 در اولین مراحل توسعه خود به سر می برد، 15،000 دلار قیمت گذاری شده است.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لیزری مسلسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد

مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال 1403 در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی بزرگسالان نتایج زیر به دست آمد:

1- ابراهیم فتحی از فارس
2-مجتبی خاکی از قزوین
3-رضا عباس‌پور از آذربایجان شرقی

در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی نوجوانان نتایج زیر به دست آمد:

1- محمد مهدی طهماسبی از البرز
2-ماهان صفری از ایلام
3-محمد مهدی مهدورزاده از تهران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • من خلبان نیستم رسکیومن ارتشم! از سرهنگ بازنشسته هوانیروز  ارتش تا عمو کاووس «نون خ»
  • شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی؛ شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|شجاعی در تفنگ بادی هشتم شد