Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@11:53:04 GMT

سند توسعه شهرستان ایجرود تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۲۶۹۸

سند توسعه شهرستان ایجرود تدوین می‌شود

به گزارش ایکنا از زنجان، توحید سلیمی شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهرماه در حاشیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب و سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان با حضور در غرفه ایکنا اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های وزارت کشور در ارزیابی انجام شده، شهرستان ایجرود از بین ۳۹۷ شهرستان کل کشور به عنوان چهل و هفتمین و در بین 8 شهرستان استان زنجان به عنوان نخستین شهرستان محروم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بر این اساس وزارت کشور تصمیم گرفت که برای شهرهای محروم سند توسعه ویژه آن شهرستان نوشته شود که مطالعات برای تدوین این سند در حال انجام است.
فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه مشاوره مربوط در حال مطالعات برای تدوین سند توسعه است، خاطرنشان کرد: این سند حاوی بخش‌های اجتماعی، فرهنگی اقتصادی و سیاسی خواهد بود تا محرومیت شهرستان ایجرود در حوزه‌های مربوطه را برطرف کند که مطالعات منظومه‌های روستایی یکی از بخش‌های آن است.
وی عنوان کرد: از وزارت کشور ۳ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات نقاط بحرانی شهرستان ایجرود گرفتیم که تلاش داریم تمام این مبلغ را برای محرومیت‌زدایی این شهرستان جذب کنیم.
سلیمی پایین بودن نرخ باسوادی را یکی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در شهرستان ایجرود برشمرد و گفت: نرخ باسوادی افراد بالای 6 سال در این شهرستان 75.3 درصد برآورد شده در حالی که میانگین استانی بیش از ۸۴ درصد است که در این بین نقاط روستایی و همینطور بانوان رقم کمتری در حوزه‌ی باسوادی را به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود دارای 2 کتابخانه شهری و 4 کتابخانه روستایی است، یادآور شد: باید کارهای اجتماعی و فرهنگی فوق العاده‌ای انجام دهیم تا وضعیت بهبود یابد ضمن اینکه امسال 3 نمایشگاه کتاب، نمایشگاه هفته دفاع مقدس و نمایشگاه قرآنی برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شده است و سالانه به طور میانگین ۵ تا ۶ نمایشگاه کتاب در این شهرستان برپا می‌شود.
فرماندار ایجرود وجود برخی خرده فرهنگ،ها در بعضی مناطق را زمینه‌‌ساز معضلات اجتماعی خواند و گفت: متاسفانه در برخی مناطق شاهد ازدواج‌های زودهنگام هستیم که در چارچوب قانون نیستند و این موضوع مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را به بار می‌آورد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ایجرود فرهنگی اجتماعی سند توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری به ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز (یک‌شنبه) برگزار شد.

در جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، داود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، حجت‌الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضا حضور داشتند.

سیدمحمدشروین اسبقیان با اشاره به اتفاقات اخیر در لیگ برتر و دستور وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پیگیری این موضوع تصریح کرد: رییس فدراسیون فوتبال بلافاصله در پی این دستور جلسه‌ای با همکاران خود داشتند و قرار است جلسه‌ای نیز با قید فوریت با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون و مسئولان ارکان انضباطی و اخلاقی این فدراسبون برگزار شود و امیدوارم با تدبیر و تصمیم‌گیری مناسب، راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ناهنجاریهای اخلاقی اتخاذ شود.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزشی جوانان اهمیت کارگروه جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این کارگروه از جمله مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که فعالیتش آغاز شده است و در راستای تسری ارزش‌های اخلاقی در فضای فرهنگ هواداری اثرات مثبتی خواهد داشت.

او ادامه داد: قرار است در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیرفرهنگی جلوگیری شود.

در ادامه در خصوص آیین‌نامه‌ی تشکیل کانون هواداری که از فصل بعد به عنوان یک الزام برای باشگاه‌ها قرار خواهد داشت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با اصلاح و تکمیل آیین‌نامه، برای اجرا، ابلاغ شود.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه‌ی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تشکیل کانون هواداران باشگاه‌ها را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار داد و نسبت به قرارگرفتن معاونت بانوان در ساختار اداری کانون‌های هواداری نکاتی را مطرح کرد.

کد خبر 6097468

دیگر خبرها

  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه