Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور ،اظهار کرد:« وجود استادان جوان انقلابی در عرصه دانشگاهی بسیار مبارک است.»

وی به تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: «بنیانگذار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، حضرت امام(ره) محسوب شده که این امر افتخاری برای نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه روحانیون و شخصیت‌های غیر روحانی در تراز انقلاب، دین و ارزش‌ها دانشگاه آزاد اسلامی را به پیش بردند، بیان کرد: «حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت خوبی برای مبارزه با رانت و فساد در این دانشگاه ایجاد کرده است.»

آیت‌الله فلاحتی اموری که کلمه اسلامی را از آزاد جدا می‌کند، ناخوشایند دانست و تصریح کرد: «اسلامی بودن می‌تواند دانشگاه آزاد را در دل مردم جا کند.»

وی به تاسیس دانشگاه در رژیم گذشته در ایران اشاره کرد و خاطر نشان کرد: « هدف رژیم طاغوت از ایجاد دانشگاه مقابله با دین بود اما بعد مجتهدان و افراد فرهیخته‌ با حضور در مراکز آموزش عالی تلاش کردند با انگیزه غربی‌ها مقابله کنند.»

نماینده ولی فقیه در گیلان با برشمردن ماموریت‌های بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: « به بخش پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه شود زیرا هر سامانه علمی در صورتی می‌تواند در عرصه های میدانی جلوه گری کند که دارای پژوهش باشد.»

آیت‌الله فلاحتی با تاکید براینکه آموزش در سایه پژوهش تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: « بخش پژوهش با سرمایه‌گذاری مناسب بالنده می‌شود و این امر نیازمند سازوکار است.»

وی، استفاده از دانشجویان دارای دانش فارغ از اندیشه‌های سیاسی را مهم دانست و یادآور شد: «سرمایه‌گذاری علمی و فکری روی دانشجویان مهم است.»

امام جمعه رشت با بیان اینکه عفاف و حجاب زمانی در دانشگاه آزاد اسلامی مصداقی برای دیگر دانشگاه‌ها بود، اظهار کرد: «اکنون وضعیت دانشگاه مذکور متفاوت شده و این برازنده دانشگاه آزاد اسلامی نیست.»

آیت‌الله فلاحتی، خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی جامعه به‌ویژه دانشگاه‌ها شد و افزود: «منطق عقلانیت دین باید در قالب زیبا در دانشگاه‌ها ارائه شود.»

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب مانند رانت و باندبازی مردم را آزار می‌دهد، تصریح کرد: «قدرت‌های سلطه‌گر به‌دنبال از بین بردن ارزش‌های ملی و دینی جامعه اسلامی هستند.»

نماینده ولی فقیه در گیلان، فعالیت گسترده جهادی میدانی را سبب ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی ویژه با استفاده از جوانان خوش‌فکر و ارزشی است.»

آیت‌الله فلاحتی بر تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی و حافظ خون شهدا تاکید کرد و متذکر شد: «عفاف و حجاب بیشترین دغدغه نیروهای ارزشی و دل‌سوز نظام و انقلاب است.»

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست به تحول مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «مدیریت جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و استادان انقلابی خواهان این تحول با شدت بیشتر و متمایل با ارزش‌ها در استان‌ها هستند.»

سید محمود هاشمی، رویکرد بسیج اساتید را حل‌المسائلی عنوان کرد و افزود: «در دانشگاه آزاد اسلامی نیز رویکرد مذکور وجود دارد و اکنون شرایط خوبی ایجاد شده و می‌طلبد تمام بخش‌ها در کنار همدیگر باشند.»

وی با اشاره به اینکه عزم مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحکیم ارزش‌های انقلابی جزم شده است، بیان کرد: «عزم جدی برای برخورد با تخلف‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.»

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه آراستگی فرهنگی در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: «بخشنامه مذکور با محوریت کارکنان و استادان دانشگاه اجرایی شده است ضمن اینکه پیگیر اجرایی شدن بخشنامه در استان‌ها هستیم.»

لازم به ذکر است پس از این نشست رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور با حضور در منزل شهید مدافع حرم، شهید دانشجو اسماعیل سیرت نیا با خانواده آن شهید بزرگوار دیدار کرد.

78 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سید محمود هاشمی عفاف و حجاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سید محمود هاشمی عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در نخستین همایش کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود اظهار کرد: شاهد تهاجم فرهنگی از نوع مرکز و پیرامون در معماری ایران هستیم. دکتر اکبر نصراللهی گفت: معتقدم، معماری، رسانه است؛ چون هم پیام است و هم ابزار انتقال پیام و هم اینکه مخاطبان انبوه دارد.

این استاد دانشگاه افزود: آنچیزی که رسانه، معماری را از سایر رسانه‌ها متمایز می‌کند، استفاده از هنر هم در ابزار یعنی نوع معماری و هم در طراحی و انتشار پیام است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در تشریح تحولات معماری و اثرگذاری و اثرپذیری آن از رشته‌های دیگر، گفت: استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی در معمــاری تــا جایــی پیــش رفتــه اســت کــه مفهــوم جدیدی به نام «مدیاتکچر» را موجب شـده اســت به گونه‌ای که در برج‌ها و ساختمان‌ها اخبــار و اطلاعات بــرای مــردم بــه نمایش گذاشته می‌شود.

وی در اهمیت معماری ابراز کرد: معماری تبلور فرهنگ و تمدن و هنر، روانشناسی و... در هر جامعه است و در طراحی فضای شهری و برنامه‌ریزی نباید از جایگاه مهم آن غلفت شود، اما متاسفانه الان وضع خوبی ندارد و خود ابزار تهاجم فرهنگی شده است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه هشدار داد: تهاجم فرهنگی از نوع مرکز پیرامون در معماری به صورت ترویج الگوی معماری از غرب به ایران و تهران به شهرستان‌ها، معماری اسلامی و ایرانی را تهدید می‌کند.

نصراللهی ادامه داد: تقلید کورکورانه و ناشیانه و افراطی از معماری غربی، اختلال در توازان ارتباطاتی و بصری و شبیخون به محیط زیست، حریم‌ها، آرامش، امنیت، زیبایی، توازن، تعادل و معنویت بنا‌ها و غلبه بی‌نظمی، ناهماهنگی، فشار روانی، سیطره مادیت و کمیت به زندگی انسان راموجب است.

وی همچنین اضافه کرد: ساختمان‌های نازیبا و مغایر با فرهنگ مردم، ناهماهنگی بین ابعاد و ارتفاع ساختمان‌ها، الگو‌های طراحی، رنگ‌ها، مصالح و فرم‌های متفاوت و ناهمگون در عناصر دخیل در سیمای شهر، حقوق اجتماعی مردم را نقض کرده است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش‌های دوگانه رسانه در معماری اظهار : سواد معماری حلقه مفقوده، معماری و شهرسازی است؛ این سواد به مردم محدود نیست، معماران، گرو‌های دانشی، استادان و متخصصان این رشته بیش از مردم و مسئولان به آن نیاز دارند و باید این مهارت و توانایی ساخت و عرضه متناسب با زیست‌بوم، فرهنگ و اعتقادات مردم در عین زیبایی و صرفه اقتصادی را داشته باشند.

نصراللهی ادامه داد: رسانه‌ها می‌تواند مروج معماری غرب و عامل اصلی مصرف گرایی و مدگرایی در معماری و در عین حال راهنما و وسیله برون‌رفت از این وضعیت باشند. آن‌ها می‌توانند مردم را برای انتخاب و خرید بنا‌های متاثر از فرهنگ غرب ترغیب کنند و یا مطالبه کننده بنا‌هایی منطبق با فرهنگ ایران و اسلامی و یا ناظر قدرتمند برای مقابله با آشفتگی و آزادی بی حد و حصر در این زمینه باشد.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در پایان از استادان خواست از رسانه‌های کلاسیک، شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه معماری برای تصویر‌سازی صحیح از رشته‌های معماری و شهرسازی و بالا بردن سواد معماری مردم و تحقق راهبرد‌های بازسازی و بازآرایی، توسعه، تمایز، اقبال اجتماعی و سودمندی آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: گروه کشوری معماری و رسانه آماده است با تشکیل موسسه دانش‌بنیان متشکل از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن دانشگاه را عهده دار شود. 

همایش دو روزه کارگروه کشوری معماری بعد از دو روز بحث کارگروه‌های مختلف در دامغان، امروز در شاهرود با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر در شاهرود به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است