Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جان کری»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته بعد از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خارج کردن این کشور از توافق هسته‌ای برجام با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران صحبت نکرده است.

کری، ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود که در ماه‌های گذشته سه تا چهار بار با ظریف دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت این دیدارها در نروژ، مونیخ و سایر نشست‌های بین‌المللی انجام شده‌اند. این سخنان جان کری با واکنش‌های تند از سوی مقام‌های دولت ترامپ رو به رو شد.

جان کری در مصاحبه‌ای که بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) منتشر شده گفت: «سه باری [با ظریف] دیدار کردم -یک بارش در کنفرانس صلح اوسلو بود و دو بار دیگر یکی در کنفرانس شورای امنیت در مونیخ و دیگری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بود.»

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه گفت: «او، همزمان با هیئت تحریریه روزنامه‌ها، [اندیشکده] شورای روابط خارجی و سایر سناتورهای مستقر هم دیدار می‌کرد. بنابراین، [این دیدارها] چیز جدیدی نیستند. مهم‌تر از همه اینکه، من قبل از تصمیم دولت [ترامپ] برای خروج از توافق هسته‌ای با او دیدار کردم. هیچ چیز این مسئله، غیرمعمول نیست و من بعد از آنکه دولت آمریکا از برجام خارج شد هیچ‌وقت با او صحبت نکرده‌ام.»

جان کری تاکید کرد در زمانی که او با ظریف دیدار کرده، سیاست دولت آمریکا ماندن در توافق هسته‌ای با ایران بوده است.

قوانین داخلی آمریکا (قانون لوگان) مذاکره افراد غیرمجاز با دولت‌های خارجی که با این کشور درگیر مناقشه هستند را اخلال در اجرای سیاست خارجی دولت آمریکا قلمداد کرده و آن را جرم حساب می‌کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم

حسین صمصامی، در برنامه‌ای تلویزیونی از ماجرای انتظاراتی که اقوام و فامیل بخاطر حضورش در وزارت اقتصاد از او داشتند روایت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین صمصامی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، با حضور در برنامه بهارستان دوازدهم، تاکید کرد: در حال حاضر اقوام، از جمله باجناق بنده از من شاکی هستند و می‌گویند «زمانی که وزارت اقتصاد بودی یک وام برای ما جور نکردی.»

وی که در دولت محمود احمدی‌نژاد مدتی به عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت بود، می‌گوید: برای خیلی‌ها که مستحق بودند دستور دادم که وام بدهند، ولی به ناحق برای کسی که کاری انجام نمی‌دهد و حق او نیست، هیچ وقت چنین کاری انجام ندادم.

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام