Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مهدی حسین نژاد در اولین جلسه کمیسیون تخصصی بهبود کسب و کار گفت: کمیسیون تخصصی بهبود کسب وکار در دوره جدید خود اولین جلسه را برگزار کرد.

رئیس کمیسیون تخصصی بهبود فضای کسب و کار افزود: موضوع بهبود فضای کسب و کار و پایش این محیط در کشور ما موضوع بسیار جوانی استکه اتاق بازرگانی در این مورد مسئولیت پایش را پذیرفته و اقدامات خوبی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: به دنبال ترکیبی جوان و دانشگاهی برای این کمیته بودیم که بتوانیم با دیدگاهی نو فضای کسب و کار را بررسی و قدمی مثبت در مسیر بهبود آن برداریم.

حسین نژاد تصریح کرد: تحقیقات در دنیا نشان داده است که محیط کسب و کار و کارآٰفرینی در ارتباط مستقیم هستند و این اهمیت بهبود فضای کسب و کار را نشان می دهد.

رئیس کمیسیون تخصصی بهبود فضای کسب و کار ضمن اشاره به تاریخچه پایش محیط کسب و کار گفت: از سال 1386 مرکز پژوهش های مجلس پایش محیط کسب و کار را انجام می داد که از سال 1396 به اتاق بازرگانی سپرده شده است و سالانه چهار گزارش در این مورد ارائه می شود.

وی تاکید کرد: اولین بحث ما در جلسه مرور قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بود، و بعد از آن بررسی گزارش پایش محیط کسب و کار در فصل بهار بود.

حسین نژاد گفت: در جلسه مصوب شد که به کمک مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی شاخص های بهبود محیط کسب و کار در استان را حداقل برای دو شاخص شروع کسب و کار و صدور مجوز های ساخت برای چهار بخش حوزه کسب و کار کشاورزی، گردشگری و خدمات، کسب و کارهای استارتاپی و صنعت در سه ماه آینده احصا کنیم تا شاخص محیط کسب و کار را در کنار شاخص جهانی و پایش اتاق بازرگانی داشته باشیم.

به گفته حسین نژاد تصمیم دیگری هم در این جلسه مبنی بر تعامل با دستگاه های مرتبط با فضای کسب و کار برای عرضه خروجی کمیته به شورای گفتگو گرفته شد.

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز شاخص قانون کسب و کار کشاورزی مرکز پژوهش های مجلس اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه

ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 تن از نمایندگان آغاز شد که روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار وکلای ملت در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بخش دوم جداول
-گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار
-گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (1) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان،گردشگری و رسانه های جمعی.
-گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده از سوخت مازاد توسط نیروگاه‌ها
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض و استنکاف در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی./

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-حسین بامیری
2-حسن شجاعی
3-محمد صفری
4-محمود عباس زاده
5-اردشیر مطهری
6-فاطمه مقصودی
7-عادل نجف‌زاده

عضو هیئت رئیسه در پایان عنوان کرد که روز گذشته نام آقای مبلغی در اسامی غایبان و متاخران قرائت شد که وی در جلسه حضور داشتند بنابراین اصلاح می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایندگان از روز گذشته در 2 شیفت کاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شدند و و بهارستان‌نشینان در جلسه نوبت صبح دیروز، جدول شماره 5 مربوط  «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»،  جدول شماره 7 با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال 1403» و جدول شماره 9 با عنوان  «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال1403» به تصویب رسید.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی