Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@07:55:01 GMT

واردات تایرهای سایز بزرگ بایاس(نخی) آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۳۵۸۲

واردات تایرهای سایز بزرگ بایاس(نخی) آزاد شد

تین‌نیوز | 

نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر با عنوان این‌که یکی از دلایل افزایش قیمت تایر در بازار کاهش عرضه و اتمام دخایر تایرهای وارداتی بوده است از رقع ممنوعیت واردات تایرهای سایز بزرگ کامیونی و اتوبوسی بایاس(نخی) از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تنظیم بازار خبر داد.

احمد رضا متقی نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر در گفتگو با تین‌نیوز، در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تنش‌های بازار تایرهای سنگین اتوبوسی و کامیونی گفت: بر اساس مصوبه تنظیم بازار و برای استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌‌های تامین لاستیک مورد نیاز کشور ممنوعیت واردات تایرهای سایزبزرگ 1224 کامیونی و اتوبوسی  بایاس( نخی) برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت تایر در بازار عدم امکان تامین نیاز از سوی تولیدکنندگان داخلی و اتمام ذخایر تایرهای وارداتی در انبارها بوده که زمینه افزایش قیمت بیش از 100 درصدی را فراهم آورده است.

متقی به بازگشت تعادل در بازار اشاره کرد و گفت: با رفع ممنوعیت واردات و افزایش عرضه در بازار قطعا در چند روز آینده شاهد تعدیل قیمت‌ها و بازگشت ثبات در بازار تایر خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدات داخلی الزامی است، گفت: قطعا حمایت از صنایع داخلی یک وظیفه همگانی است، اما  زمانی که کمبود در بازار زمینه رونق سفته بازی را فراهم می‌کند  و مصرف کننده متضرر می‌شود، باید از ابزارهای کمکی همچون واردات برای رفع کمبودها و ایجاد تعادل در بازار استفاده کرد.

 

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واردات لاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد