Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از راه اندازی «پیشخوان توسعه محله ای» با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران با مسائل متعدد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، فعالیتی و زیست محیطی مواجه هستند که در شکل‌گیری و تداوم شرایط نابسامان آن‌ها مؤثر بوده، خاطر نشان کرد: پرداخت صرف به جنبه‌های کالبدی در فرآیند نوسازی، نمی‌تواند پاسخگوی مسائل مذکور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر این که اقدامات بازآفرینی و نوسازی در بافت‌های فرسوده شهر می‌بایست جامع بوده و در راستای چشم انداز و اهداف مشخص و در چارچوب برنامه، با گذر از ابعاد کالبدی، توسعه همه‌جانبه آن‌ها را مدنظر قرار دهد، اظهار داشت: این امر محور اصلی رویکرد سازمان نوسازی شهر تهران است که در قالب برنامه توسعه محله‌ای و اقدامات اجرایی ذیل آن پی‌گیری می‌شود.
علی اکبری تصریح کرد: توسعه محله‌ای به مجموعه‌ای از اقدامات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و محیطی اطلاق می‌شود که از طریق برنامه‌ریزی مشارکتی با همه دخیلان تعریف و با همکاری آنان اجرا و سبب ارتقاء کیفیت زندگی ساکنین در محلات شهر می‌شود.
وی افزود: توسعه محله‌ای، مبتنی بر رویکرد‌های متأخر برنامه ریزی و جریان بازآفرینی شهری بوده و در تدوین برنامه ۵ ساله سوم شهرداری نیز به عنوان یکی از سطوح اصلی توسعه مطرح شده است تا با ارتقا زیست‌پذیری محلات، توسعه متوازن و مطلوبی برای همه محلات شهر تهران رقم بخورد.
علی اکبری از راه اندازی سامانه "پیشخوان توسعه محله‌ای" خبر داد و در این باره خاطر نشان کرد: با عنایت به ضرورت توجه به ابعاد، معیارها، سنجه‌ها و استاندارد‌های ملاک عمل و اهمیت ارزیابی مداوم شاخص‌های توسعه محلات و برنامه‌ریزی برای ارتقا کیفیت‌های زیستی، سازمان نوسازی شهر تهران، سامانه "پیشخوان توسعه محله‌ای" را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری راه اندازی کرده‌است تا با رصد آنلاین وضعیت محلات در حوزه‌های مختلف، و اعمال تبعیض مثبت به نفع محلات کم‌برخودار، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی عادلانه و نیز پی‌گیری اقدامات اجرایی مؤثر، کیفیت زندگی و رضایتمندی ساکنان این محلات افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان نوسازی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه سکونت، از بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان در صدور پروانه بهره‌مند شوند.

سیدمرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دلایل نوسازی و باز آفرینی نکردن بافت‌های فرسوده شهری نداشتن صرفه اقتصادی در نوسازی بناهای ناپایدار است به همین دلیل بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان با همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مصوب شده است.

وی افزود: در این بسته تشویقی امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت‌وساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌شده است که می‌توان به‌صورت کلی به مواردی همچون امکان اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله نحوه استقرار بنا و امکان بهره‌مندی از در اضافه اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری هر منطقه از این ظرفیت تشویقی در صدور پروانه بهره‌مند شوند، معاونت شهرسازی و معماری به‌دلیل تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقی به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.

حسام‌نژاد اضافه کرد: رویکرد بسته تشویقی مصوب، ارائه ظرفیت‌های مازاد به تمام پلاک‌های واقع در بافت فرسوده بوده است، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع پلاک‌های ریزدانه کنند، در مصوبه لحاظ شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ متر مربع اشاره کرد، همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دو طبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد، در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث در اضافه و احداث واحدهای کمتر از حد مجاز فراهم‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شهروندان باید به‌منظور بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب نسبت به تجمیع اقدام کنند، همچنین ادارات شهرسازی، معماری مناطق، مدیریت بازآفرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این آمادگی را در مورد ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری اعلام می‌کند.

کد خبر 751034

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت