Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، سایت ثریا درباره حواشی به وجود آمده بعد از اخراج دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی از دانشگاه آزاد گزارشی منتشر کرد و با اشاره به مصاحبه خانم فاطمه هاشمی نوشت: «وی در مصاحبه اظهار داشت که “در حالیکه وی برای ریاست گروه علوم سیاسی واحد تهران جنوب اعلام آمادگی کرده بود به دلایل مسائل سیاسی از دانشگاه آزاد اخراج شده است”.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری های صورت گرفته ابعاد جدیدی در این پرونده را روشن ساخت و مهمترین آن اینکه دختر مرحوم آیت الله هاشمی بدون رعایت ضوابط جذب و عدم صلاحیت علمی به عضویت گروه علوم سیاسی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد در آمده است که با سیاسی کاری و فرافکنی سعی در پنهان ساختن نقایص علمی خود دارد.

مدرک دکتری ارائه شده توسط فاطمه هاشمی از یک دانشگاه در لهستان و به صورت غیرحضوری است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنها در یک مقطع خاص آن را ارزشیابی کرده و در ادامه از تایید آن امتناع کرده است.

همچنین وی در زمان درخواست برای عضویت هیئت علمی شدن در دانشگاه (سال ۱۳۸۵) ۴۶ سال سن داشته است که پذیرش او خلاف ضوابط و آئین نامه های مصوب بوده است.

گفتنی است وی در سال ۱۳۸۵ با مدرک کارشناسی ارشد برای عضویت هیئت علمی استخدام شده است و از سال ۱۳۸۷ شروع به کار کرده و صلاحیت علمی وی نیز در سال ۱۳۹۲ تایید شده است که خلاف رویه های جاری دانشگاه و آموزش عالی بوده که بر این اساس در سال های قبل از ۱۳۹۲ وی فاقد صلاحیت علمی برای تدریس بوده است.

طی سال های گذشته مشخص شده است که برخی از افراد سیاسی و وابستگان آنها؛ تلاش زیادی برای اخذ عناوین دانشگاهی نظیر دکتر، مهندس، عضو هیئت علمی و… از مسیرهای نادرست به منظور افزایش اعتبار و منزلت داشته اند که افشای آن هزینه های اجتماعی بالایی را برای آنها داشته است.

باید منتظر بود و دید فاطمه هاشمی که سال ها کسوت استادی و مدیریت گروه علوم سیاسی در نهاد آموزش عالی دانشگاه آزاد را داشته است حاضر است در راستای آگاه سازی دانشگاهیان (که اظهارداشته به آن اعتقاد دارد) درخصوص ارائه مدرک دکتری غیر حضوری از دانشگاه غیرمعتبر و عدم رعایت ضوابط جذب که بخشی از آن در بالا اشاره شد، شفاف سازی کند و یا اینکه همچنان بر سیاسی کاری اصرار دارد.»
 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش صدای ایران از ایسنا،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفتگو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه در جمع خبرنگاران افزود: اساتید چشم و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!