Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- سردار مظاهری: مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد بیشترین علت وقوع سرقت های خرد در استان است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا، با ارائه عملکرد شش ماهه اول نیروی انتظامی استان گفت: طی این مدت سه هزار و ٧٠٨ مورد سرقت در استان به وقوع پیوسته که دو هزار و٣۴۵ مورد کشف و هزار و ۵٣٠ نفر دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد بیشترین علت وقوع سرقت های خرد در استان است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه ١٠ طرح مبارزه با سرقت در استان اجرا و ١٧باند سرقت نیز منهدم شدند، گفت: در نیمه اول امسال ۵۵٧ فقره جعل و کلاهبرداری در استان صورت گرفته که ۴۶٣ مورد کشف و ٣٢۴ نفر نیز دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز ١٠طرح اجرا و ۶۵٧ متهم دستگیر شدند که ارزش ریالی این حوزه ۴۶میلیارد و ٩١٠میلیون و ٧۶٧هزار ریال بوده است.

افزایش ۴۵ درصدی کشفیات جرایم سایبری

سردار مظاهری همچنین با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی کشف جرایم سایبری استان افزود: طی این مدت ٣۴٠ مورد جرایم سایبری رخ داد که ٢٩۶ فقره شناسایی و ١۴٠ نفر نیز دستگیر شدند.

کاهش ۴۰درصدی جرایم خشن

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی جراسم خشن نسبت به سال گذشته در استان، ادامه داد: خراسان شمالی جزء سه استان کم جرم کشور شناخته شده است.

سردار مظاهری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره قتل در استان کشف شده که پنج فقره قتل مربوط به سال جاری و سه فقره نیز در سال گذشته بوده است.

توقیف ۱۲۷ دستگاه موتورسیکلت مزاحم

وی با اشاره به طرح بازگشایی مدارس نیز گفت: وعده می دهیم همانطور که در مدارس برای امنیت کودکان و نوجوانان ورود پیدا کردیم، در دانشگاه ها نیز ورود پیدا خواهیم کرد تا دیگر شاهد مزاحمت های موردی در برخی دانشگاه های خارج شهر نباشیم.

این مقام ارشد انتظامی در استان از توقیف ۱۲۷ دستگاه موتور که مزاحمت ایجاد کرده اند و همچنین دستگیری ۴ نفر از این مزاحمین خبر داد و افزود: همچنین ۲۱۵ مورد تذکر لسانی و ۱۰ مورد آلودگی صوتی در مزاحمت های مراکز آموزشی شاهد بوده ایم.

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۹ درصدی مسافران این استان گفت: ۱۹ نفر فوتی درون شهری را در سال جاری شاهد بوده ایم و به طور کلی ۴ درصد افزایش تصادفات را داشته ایم که علت آن عدم رعایت حق تقدم و عدم رعایت فاصله طولی است.

وی ادامه داد: صدور برگه های جریمه به نسبت سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

راه اندازی مرکز تجمیع پلیس ۱۱۰

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه از راه اندازی مرکز تجمیع پلیس ١١٠ در استان خبر داد و گفت: در این مدت ١١۴هزار و ۴٢۵ مورد تماس با ١٨خط ١١٠ استان برقرار شد که ۵٣هزار و ٩٣۴ مورد عملیاتی شده است.

سردار مظاهری به برنامه های هفته ناجا در استان اشاره کرد و افزود: امسال هفته نیرو انتظامی از ١٣مهرماه آغاز و تا ١٩ همین ماه ادامه دارد، که شعار هفته ناجا امسال "پلیس مقتدر امین مردم"نامگذاری شده است و برنامه های متنوعی به این مناسبت در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی گفت: پیاده روی خانوادگی، شرکت در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و ایثار گران، صبحگاه عمومی، تجلیل از فرماندهان انتظامی، تقدیر از کارکنان ساعی و برترین ها پلیس افتخاری، اهدای خون، برگزاری نشست تعاملی با دستگاه ها، دیدار با نماینده ولی فقیه، ملاقات مردمی، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، برپایی نمایشگاه با موضوعات اجتماعی، برگزاری همایش همیاران پلیس، راهوران محله، تجلیل از نمونه های ترافیکی و برگزاری نشست علمی با نیروهای انتظامی، مساعدت در آزادسازی وسایل نقلیه و ... از جمله برنامه های نیروی انتظامی استان در این هفته است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دستگیری کشف سرقت هفته ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس اسفراین بر دستان سارقان احشام دستبند زد

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح شهرستان اسفراین، بلافاصله شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت

وی با بیان اینکه مأموران با استفاده از یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی یک سارق سابقه‌دار در سطح شهرستان شدند، افزود: مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در محل مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ۹ فقره سرقت احشام با همدستی ۲ نفر در سطح شهرستان اعتراف نمود، تصریح کرد: مأموران با رصد اطلاعاتی و سرعت عمل ۲ سارق همدست را نیز دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت نمودند

فرمانده انتظامی اسفراین با اشاره به اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: دامداران از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به محل نگهداری احشام خودداری کنید.

کد خبر 6078775

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • دستگیری ۳ سارق احشام با ۹ فقره سرقت در اسفراین
  • دستگیری ۳ سارق در یزد
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • دستگیری سارق موتورسیکلت در طبس
  • پلیس اسفراین بر دستان سارقان احشام دستبند زد
  • دستگیری سارق ساختمان در حال ساخت در همدان
  • دستگیری ۲۵ سارق طی ۷۲ ساعت در اصفهان