Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: محصولات کشاورزی دامی و احشام، لوازم خانگی و محصولات سبک، گوشت و فرآورده‌های گوشتی، کالاهایی است که از بندر چوئبده به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشور عراق و کویت صادر می‌شود.

رضا سفاری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر و ارائه گزارشی از اعلام سامانه آمار سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال ۹۷، صادرات کالا از بندر آبادان ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: صادرات بندر آبادان از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ٢٠ هزار و ٢٠١  تن افزایش داشته که این آمار، رشد صادرات این بندر را نشان می‌دهد .

سفاری، به صادرات انواع کالا از بندر آبادان اشاره کرد و گفت: قطعات لوازم یدکی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، لوازم خانگی، کالاهای ساختمانی و مصنوعات فلزی عمده کالاهای صادراتی بندر آبادان هستند که مقصد آن‌ها، کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشورکویت وعراق بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از افزایش ۷۴ درصدی صادرات کالا از بندر چوئبده نیز خبر داد و تصریح کرد: همچنین بر اساس سامانه آمار سازمان بنادر و دریانوردی طی ۶ ماهه نخست سال ۹۷ صادرات کالا از بندر چوئبده ۷۴ درصد افزایش یافته است.

وی به میزان صادرات کالا از بندر چوئبده اشاره کرد و افزود: آمار صادرات کالا در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته از بندر چوئبده، 8575 تن افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بندر آبادان صادرات منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»

 اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد