Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:24:52 GMT

ریشه کنی فقر مطلق از طریق تامین اجتماعی ممکن است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۴۴۹۴

ریشه کنی فقر مطلق از طریق تامین اجتماعی ممکن است

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعباس تقی پور شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: تامین اجتماعی یک سازمان اجتماعی اقتصادی است که کارکردش زندگی ۴۲ میلیون نفر را به صورت مستقیم در سطح کشور تحت تاثیر قرار داده است.

وی ابراز داشت: فرد بیمه شده از قبل تولد تا بعد از فوت از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار می شود و این نوع بیمه با اثبات کارایی اش در سطح جهانی بهترین نسخه برای ریشه کنی فقر مطلق در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی پور از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۲۲۰ هزار نفر در سطح کشور خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر ناچیزی داشته و چرخه بیکاری و اشتغال روند ثابتی را طی می کند که در شرایط اقتصادی فعلی کشور بسیار مناسب است.

مشاور مدیرعامل تامین اجتماعی کشور با اشاره محدودیت های مالی موجود تامین اجتماعی به ویژه در زمینه پرداخت مستمری بازنشستگان ابراز داشت: کارشناسان تامین اجتماعی با بررسی های دقیق، نظرات کارشناسی و کاربردی خود را برای حل بحران های این صندوق در جلسات تخصصی با دولت و مجلس مطرح می کنند تا از حقوق بیمه شدگان دفاع شود اما در نهایت این سازمان تابع قوانینی است که توسط مجلس و دولتمردان تصویب و به آن ابلاغ می شود.

تقی پور در ادامه این نشست با اشاره به دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات سازمان رشد ۲۰ برابری اقدامات مربوط را طی چهار سال اخیر یادآور شد و گفت: به زودی خبرهای خوشی از موفقیت سازمان که مورد تایید ISA قرار گرفته به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی حفظ تعامل با بیمه شدگان و کارفرمایان از طریق مرکز خدمات مردمی سی آر ام را یکی دیگر از دستاوردهای تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: رفع هم پوشانی های بیمه ای از دیگر اقداماتی است که در آن به نتایج خوبی دست یافته ایم.

تقی پور با اشاره به نقش رسانه ها برای فرهنگ سازی در جامعه برای برخورداری از خدمات بیمه ای نیز گفت: در بخش بیمه زنان خانه دار باید همکاری و اطلاع رسانی های لازم از طریق همکاران رسانه ای صورت گیرد که امیدوارم در آینده با مساعدت اهالی رسانه شاهد خبرهای خوبی در این بخش باشیم.

وی واریز حق بیمه اتباع ایرانی شاغل در خارج کشور و اتباع خارجی شاغل در ایران از طریق غیرحضوری را دیگر دستاور این سازمان دانست.

تقی پور با تاکید بر اینکه نقش سازمان تامین اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی بی نظیر است بیان داتش: متاسفانه در سال های گذشته نگاه دولتمردان به این سازمان متفاوت با نقش اصلی و کارکردهای صندوق تامین اجتماعی بود گفت: این صندوق یک صندوق حمایتی نیست و این امر باید برای عموم مردم تبیین شود.

به گفته مدیرکل روابط عمومی تامین اجتماعی کشور ضریب پشتیبانی این سازمان هم اکنون ۵.۶ است که در مقایسه با حدود ۲۰ صندوق موجود در کشور شرایط خوبی را داراست.

کد خبر 4419530

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه تامین اجتماعی تبریز سازمان تامین اجتماعی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شیراز شهرکرد حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح اربعین حسینی دفاع مقدس جنگ تحمیلی یاسوج خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان گفت: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
رسول چراغ سحر افزود: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیات کوهنوردی استان برگزار خواهد شد، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان وصعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا است.
وی زمان صعود کوهنوردان را بامداد ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد و ادامه داد: مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور مدیران کشوری و استانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است