Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:47:08 GMT

گیلان| خروج داروی بدون نسخه از مرز آستارا ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۴۵۴۴

گیلان| خروج داروی بدون نسخه از مرز آستارا ممنوع شد

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: خروج هرگونه کالاهای یارانه‌ای و داروی بدون نسخه پزشک از مرز آستارا ممنوع شد. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، یونس رنجکش صبح امروز در جلسه کمیسیون تعزیرات و ستاد تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اصناف در آرامش اقتصادی کشور اظهار داشت:
آرامش بازار و کسبه و فعالان اقتصادی نباید با رفتارهای سلیقه ای به هم بخورد و همه موظف هستیم در چارچوب قانون و مقررات عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آستارا با بیان اینکه سازمان‌های مسئول در نظارت بر بازار بایستی با ظرافت موضوعات را پیگیری کنند افزود: آستارا به‌دلیل شرایط خاص جعرافیایی و مرزی بودن با توجه به تردد اتباع خارجی نقش مهمی در مبادلات اقتصادی دارد و برهمین اساس باید از فرصت پیش آمده در زمینه توسعه، تجارت و گردش اقتصاد منطقه بهره لازم را برد.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی در شهرستان آستارا وجود ندارد و فصای بازار و موجودی آن به شدت تحت نظارت است گفت: شرایط داد و ستد و افزایش خرید در شهرستان موجب برخی افزایش قیمت‌ها در آستارا شده که دستگاههای نظارتی می‌بایست در این زمینه نظارت دقیق داشته باشند.

فرماندار شهرستان آستارا درباره تصمیمات اخیر در خصوص خروج کالاها از طریق پایانه مسافری مرز آستارا اظهار داشت: خروج هرگونه کالاهای یارانه‌ای و دارو بدون نسخه پزشک از مرز آستارا ممنوع است و دستورالعمل آن از طریق مراجع ذیصلاح به گمرک آستارا اعلام شده است.

وی با بیان اینکه روزانه دوتا سه هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان وارد شهرستان آستارا می شوند گفت: این حضور فرصت خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی شهرستان است اما نیروهای نظارتی مستقر در گمرک باید تلاش کنند با هماهنگی‌ یکدیگر نسبت به خروج کالاهای دارای محدودیت اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرزی آستارا خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نظارتی در بازار، ضمن احترام به حقوق فروشندگان و خریداران زمینه‌های سودجویی برخی افراد متخلف را از بین ببرند.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست

به گزارش قدس خراسان، حسین فرهیدزاده اظهار کرد: یک سری تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید ممکن است، قیمت تمام شده کالاها را افزایش دهد، که از جمله آن‌ها افزایش نرخ دستمزد کارگران است که اخیرا رشد ۳۵ درصدی داشته یا نرخ حمل و نقل و مسائل ارزی که بر قیمت نهایی کالا تاثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: در صورت تغییر قیمت نهاده‌های تولید، موضوع افزایش قیمت کالا بررسی و مجوز آن صادر خواهد شد، در غیر این صورت هیچ افزایش قیمتی در کالاها پذیرفتنی نیست و بازرسان حوزه‌های مختلف نظارتی، این موضوع را با جدیت بررسی و با متخلفان برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین این سازمان و اتاق اصناف ایران بسته شد، از سال گذشته ماموریت نظارت بر سطح عرضه برعهده اتاق های اصناف گذاشته شده، نظارت بر تولیدکنندگان صنعتی نیز برعهده سازمان‌های صمت استانی و نظارت بر واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و دام و طیور نیز برعهده جهاد کشاورزی است.

فرهیدزاده با بیان اینکه تلاطم بازار عید نوروز و رمضان در سال جاری نسبت به قبل با وجود کمبود نیروی بازرس کمتر بود، اظهار کرد: نظارت ویژه بر بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان از ابتدای اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت که این طرح در خراسان رضوی به دلیل سیاحتی و زیارتی بودن با شدت و جدیت بیشتری اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این مدت دستگاه‌های اجرایی مسئول نظارت بر بازار از تامین تا عرضه، همپوشانی مطلوبی در خراسان رضوی داشتند و تقسیم کار مناسبی هم بین آن‌ها انجام گرفته بود به طوری که منجر به انجام ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و تشکیل ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نسبت بازرسی‌ها به پرونده‌های تشکیل شده در خراسان رضوی نشان می‌دهد که نظارت‌های مربوط به طرح ویژه عید نوروز و ماه رمضان در همه حوزه‌ها کیفی بوده و اهداف مورد نظر تامین شده است.

معاون وزیر صمت در جریان سفر به استان خراسان رضوی از چند واحد تولیدی بازدید و مشکلات این واحدها را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا