Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@06:08:19 GMT

کاهش مهلت قانونی توقف و نگهداری کالا در گمرک

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۴۸۴۵

درحال‌حاضر در صورتی‌که صاحبان کالا حداکثر تا سه ماه نسبت به اظهار کالاهای موجود در مناطق و انبارهای گمرکی بهگمرک اقدام نکنند، کالا در چارچوب مقررات مشمول قانون متروکه شده و وفق مقررات مربوطه رفتار و به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام می‌شود تا براساس ضوابط اقدام کنند. پیش از این مهلت توقف کالا در اماکن گمرکی تا سه ماه بود که با درخواست صاحب کالا تا دو ماه قابل تمدید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخصوص مناطق نیز مدت زمان توقف کالا پیش از این در اختیار مسوولان سازمان مناطق بود که درحال‌حاضر براساس مصوبات جدید مدت زمان نگهداری کالا در مناطق به دو ماه کاهش پیدا کرده که فقط تا یک‌ماه دیگر با درخواست صاحب کالا قابل تمدید است. گمرک ایران همچنین از کاهش رسوب کالا در گمرکات خبر داد و درخصوص واردات انواع لاستیک به کشور اعلام کرد: گمرک درخصوص واردات انواع لاستیک به کشور صرفا سازمان مجری است و درحال‌حاضر تشریفات گمرکی انواع لاستیک پس از اظهار صاحب کالا بدون معطلی از گمرکات سراسر کشور ترخیص می‌شود. بنابر این گزارش، انجام تشریفات گمرکی منوط به اظهار صاحب کالا است و تشریفات گمرکی ترخیص انواع لاستیک از زمانی شروع می‌شود که صاحب کالا پس از ثبت سفارش و اخذ مجوزهای مرتبط نسبت به اظهار کالای خود به گمرک اقدام می‌کند. پس از اظهار کالا با اعمال مقررات و قوانین مرتبط گمرکات نسبت به ترخیص انواع لاستیک اقدام می‌کنند و گمرک ایران اختیاری در رابطه با تاخیر در اظهار صاحب کالا ندارد. درحال‌حاضر با سیاست‌های جدید دولت در حوزه تسهیل در واردات لاستیک و کاهش تعرفه این کالا سرعت ترخیص انواع لاستیک از گمرکات کشور افزایش چشمگیری داشته است.

در توضیحات گمرک درخصوص وضعیت واردات انواع لاستیک به کشور آمده است: گمرک در هفته‌های اخیر جهت تسهیل در واردات انواع لاستیک به کشور از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده تا واردکنندگان در شرایط ویژه اقتصادی با کمترینمشکلات مواجه شوند که ارائه برخی راهکارهای عملی از جمله این اقدامات است. با کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین از ۲۶ به ۵ درصد از سوی هیات وزیران تمامی واردکنندگان لاستیک به گمرکات مراجعه و درحال ترخیص کالاهای خود هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کالاها در کشور توزیع شود. همچنین رئیس کل گمرک ایران به گمرکات کشور اعلام کرده است تمامی تسهیلات گمرکی از جمله ترخیص نسیه و درصدی را جهت آسان‌سازی فرآیند ترخیص محموله‌های لاستیک به واردکنندگان این کالا ارائه کنند که ۲۴ ساعته شدن گمرکات برای ترخیص انواع لاستیک در کنار کالاهای اساسی و ضروری از جمله این اقدامات است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان