Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@16:08:12 GMT

خشکه کاری شالی در میانه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۵۳۸۹

خشکه کاری شالی در میانه آغاز شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده خشکه کاری شالی را راهی برای خروج این شهرستان از ممنوعیت کشت برنج عنوان و ابراز امیدواری کرد: کشاورزان شهرستان از این شیوه تولید استقبال کنند.
وی افزود: کاهش آلودگی خاک و آب، بهبود تهویه خاک، کاهش امراض و آفات برنج و بهبود بیلان آبی و پیشرفت اقتصاد شهرستان از مزایای کشت خشکه کاری برنج بوده و نتایج تحقیقات انجام شده در دنیا نشان می دهد، این روش باعث ذخیره آب های زیر زمینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیم زاده اعلام کرد: در این روش که همانند محصول گندم، بذر برنج پس از شخم و دیسک در زمین کاشته می شود، میزان مصرف آب از 15تا 18هزار مترمکعب به 5 تا 8 هزار مترمکعب کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه میزان تبخیر آب در شهرستان میانه به علت میانگین بالای دما زیاد است، بر ضرورت توجه به مصرف این مایع حیاتی بخصوص در بخش کشاورزی تاکید کرد.
کشت برنج در استان آذربایجان شرقی در شهرستان های میانه، اهر، کلیبر و جلفا معمول بوده و سطح آن به تبع سال های پر آب و کم آب بین 2000 تا 2500 هکتار متغیر است.
بیشترین سطح زیر کشت برنج در استان به شهرستان میانه اختصاص دارد و به طور کلی شهرستان میانه 86 درصد سطح زیر کشت برنج استان را داراست.
در شهرستان میانه در بیش از 50 روستا امکان کشت برنج وجود دارد که در سالهای خشکسالی از سطح زیر کشت این محصول کاسته شده و در حال حاضر در 17 روستای شهرستان برنج کشت می شود که بیشترین سطح زیر کشت را روستای ممان که در حاشیه رودخانه قزل اوزن واقع شده به خود اختصاص داده است.
3071/7231
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز استان آذربایجان شرقی بخش کشاورزی برنج خشکسالی روابط عمومی اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه

(تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر