Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی با ۴۷ درصد در رتبه نخست و کلاهبرداری رایانه ای، انتشار فیلم های خصوصی و ... در رتبه های بعدی جرائم فضای مجازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار مجید شجاع امروز ( 11 مهر) در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 90 هزار تماس با فوریت های پلیسی انجام شده و 57 هزار عملیات انجام شده که 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی با اشاره به اینکه بیش از 19 تن مواد مخدر در سطح استان کشف شده و 37 باند قاچاق مواد مخدر منهدم شده، افزود: تاکنون بیش از 14 هزار لیتر سوخت قاچاق در سطح استان کشف شده است.

 


فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 3 فقره قتل از ابتدای امسال تاکنون کشف شده، گفت: در سرقت های منزل، مغازه و خودرو با کاهش مواجه بودیم اما در سرقت های خرد شاهد افزایش هستیم.

 


سردار شجاع با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 3 هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده اند، ادامه داد: همچنین در طرح های مختلف مبارزه با موادمخدر 500 دستگاه خودرو و 47 دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان توقیف شده است.

 


وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون اعمال قانون با متخلفان 8 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: خودروهای توقیفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته که 681 دستگاه خودرو خلافی بیش از 10 میلیون ریال داشتند.

 


فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از صدور 14 هزار فقره گواهی نامه رانندگی در سطح استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 435 فقره تصادف در خراسان جنوبی رخ داده است که مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش یافته است.

 


سردار شجاع با اشاره به افزایش 6 درصدی مجروحان تصادفات در سطح استان، ادامه داد: در این تصادفات در مجموع یک هزار و 700 نفر مجروح و 136 نفر فوت کردند که میزان فوتی های تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

 


وی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله سایبری میزان وقوع پرونده های فضای مجازی از ابتدای امسال تاکنون افزایش 100 درصد دارد، گفت: کشف پرونده های جرائم فضای مجازی افزایش 150 درصدی دارد و اکثر جرائم فضای سایبری در حوزه مسائل مالی به ارزش 30 میلیارد ریال بوده است.

 


فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به جرم های نخست فضای مجازی در استان اشاره کرد و افزود: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی با 47 درصد در رتبه نخست و کلاهبرداری رایانه ای، انتشار فیلم های خصوصی، انتشار اکاذیب با هدف تشویش اذهان عمومی و ارسال محتویات مبتذل در رتبه های بعدی جرائم فضای مجازی قرار دارد.

 


سردار شجاع بیان کرد: تماس با سامانه 197 از ابتدای امسال تاکنون 11 درصد افزایش یافته که در این حوزه انتقادات 12 درصد کاهش داشته و شکایت 43 درصد و تقدیر 28 درصد افزایش دارد.

 


وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار نفر به مراکز مشاوره و واحدهای مددکاری کلانتری ها مراجعه کردند، گفت: 83 درصد پرونده های ارجاعی به حوزه مددکاری کلانتری ها به مصالحه ختم شده است.

 


فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی از 13 مهرماه آغاز می شود، عنوان کرد: مشارکت با دستگاه های دولتی و مطابه ناجا از آنان در راستای برقراری نظم و امنیت، توسعه قانون مداری و انضباط اجتماعی، افزایش تعلق سازمانی و خدمت رسانی، افزایش امنیت در جامعه از رویکردهای هفته نیروی انتظامی است.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع مجلس بندرعباس اربعین حسینی ارز دفاع مقدس شیراز اربعین مسابقات قرآنی اردبیل سردار شجاع کشفیات مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر فرمانده انتظامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

سردار یحیی الهی در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفر‌ها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محور‌های مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان