Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در ديدار با رييس جمهوري اوگاندا بر اهميت شکل‌گيري فصل جديدي از همکاري‎‌هاي مشترک علمي و فناوري بين ايران و آفريقا تاکيد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دکتر سورنا ستاري که در راس هياتي عالي رتبه و در يک سفر منطقه اي در کامپالا پايتخت اوگاندا به سر مي برد، با يوري موسويني رييس جمهوري اين کشور ديدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستاري در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام رييس جمهور ايران گفت: توسعه همکاري هاي دو کشور در زمينه علمي و فناوري بسيار ضروري و مهم است.
وي در ادامه با اشاره به توانايي شرکت هاي دانش بنيان در ايران بيان کرد: در دنيا ايران را به خاطر منابع نفت و گاز مي شناسند؛ اما بايد بدانيد که در ايران نيروي انساني متخصص در زمينه هاي مختلف علمي وجود دارد که مي تواند زمينه رشد و توسعه علمي کشورمان را فراهم کنند.
معاون علمي و فناوري رييس جمهوري ادامه داد: ايران در دنيا به عنوان چهارمين کشور مهندس پرور شناخته شده است که تلاش مي کنيم از توان اين نيروي عظيم و ارزشمند ايراني براي توسعه علمي و فناوري کشورمان استفاده کنيم.
در اين سفر نمايندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات و همچنين روساي 70 شرکت دانش بنيان و فناور فعال در حوزه هاي صادراتي مطلوب بازار شرق آفريقا ستاري را همراهي مي کنند و معاون رئيس جمهوري در اين خصوص افزود: در اين سفر، 70 شرکت دانش بنيان و فناور فعال ايراني همراه ما هستند که اميدواريم اين ديدارها و مذاکرات فصل مشترکي از همکاري هاي علمي و فناورانه بين دو کشور را کليد بزند.
وي با اشاره به تنوع اقتصاد ايران در خاورميانه گفت: ايران شرکت هاي بزرگ و مطرحي در زمينه هاي مختلف علمي مانند بايوتکنولوژي، نانوتکنولوژي، فناوري اطلاعات و ارتباطات و غيره دارد و در اين زمينه محصولات فناورانه زيادي توليد کرده ايم.
معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در ادامه تاکيد کرد: آمادگي داريم که تجربيات خود را در حوزه مختلف فناوري به شرکت هاي اوگاندايي منتقل کنيم.
در اين ديدار، رييس جمهور اوگاندا نيز ضمن استقبال از مباحث مطرح شده و توسعه همکاري هاي مشترک بين دو کشور، گفت: ايران کشوري تاثيرگذار در منطقه است و در شرايط تحريم هم به فعاليت هاي تاثير گذار خود ادامه مي دهد.
معاون علمي و فناوري رييس جمهوري همچنين با اليودا توموسيجه وزير علم، فناوري و نوآوري اوگاندا ديدار کرد و در جريان آن، با اشاره به دستاوردهاي مختلف متخصصان ايراني در حوزه هاي مختلف، گفت: براي رسيدن به اقتصادي پايدار بايد اکوسيستم فناوري در کشورها به وجود آيد.
ستاري افزود: ما در ايران تلاش مي کنيم از اقتصاد متکي بر نفت فاصله بگيريم و در سال هاي گذشته با تلاش و توان متخصصان ايراني به نتيجه مطلوب نزديک شده ايم.
معاون علمي رييس جمهوري پس از اوگاندا راهي کنيا مي شود.
علمي ** 1836 *1201*2017
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرس ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، سجاد سنگسری به عنوان بازرس ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی در حکم انتصاب سنگسری آورده است: «نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم، جنابعالی را به عنوان بازرس ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب می‌کنم.

بازرسی و نظارت بر عملکرد کلیه ارکان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با نگاه بر پیشگیری و مقابله با فساد، شناسایی گلوگاه‌ها و عوامل بروز فساد و آسیب شناسی آن‌ها، جلوگیری از تعارض منافع و پیگیری تحقق شفافیت مالی و ارائه گزارش‌های جامع و دوره‌ای بازرسی در تعامل با سایر بخش‌ها از جنابعالی انتظار می‌رود.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت مردمی خواستارم.»

سنگسری که دانش‌آموخته دکتری کار آفرینی است، مسوولیت‌های متعددی از جمله بازرس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو شورای سیاستگذاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مشاور صنایع بزرگ کشور از جمله پتروشیمی مارون، ایرانول، لاستیک بارز، سیمان تامین را در سابقه کاری خود دارد.

دیگر خبرها

  • سفر «سیسی» به ترکیه در دستور کار قرار گرفت
  • بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد
  • بازرس ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد
  • ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است