Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حاشیه بازدید از روند بازسازی کارخانه ریسندگی و بافندگی بافت بلوچ ایرانشهر، گفت: با راه اندازی خط جدید این کارخانه که برای تجهیز آن ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارخانه بافت بلوچ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های نساجی کشور نقش موثری در اشتغال و توسعه جنوب شرق کشور داشته است که متاسفانه امکانات این کارخانه در آتش سوزی سال ۸۸ از بین رفت بود.

معظمی ادامه داد: ماشین آلات جدید و مدرن برای راه اندازی خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ در حال نصب است، تلاش می‌کنیم با احیای دوباره این واحد نساجی شاهد تولید کالای داخلی و توسعه اقتصادی منطقه باشیم.

وی در ادامه گفت: خط بافندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر نیز تا یک سال آینده تکمیل و راه اندازی می‌شود.

با راه اندازی این واحد بافندگی این کارخانه برای ۶۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

به گفته وی، سفارش ساخت قسمتی از تجهیزات داده شده است و پس از تولید وارد کارخانه می‌شود.

معظمی با بیان این که واحد رنگ رزی و ریسندگی این کارخانه با ۳۰ درصد ظرفیت آن در حال فعالیت است اظهار کرد: طی سال‌های گذشته بر اساس اصل ۴۴ مقرر شد نوسازی و به سازی کارخانه بافت بلوچ به بخش خصوصی واگذار شود، ولی در دولت یازدهم دولت این پروژه را در دست گرفت و از سوی مقام‌های کشوری تاکید زیادی برای سرعت بخشیدن به آن شده است.

رئیس هیئت عامل سازمان ایدرو کشور در ادامه گفت: ما امروز با جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه شده ایم و دشمنان ما با یاوه گویی سعی دارند جو روانی جامعه را نا آرام نمایند و جهت برخی کالا‌ها از سوی دشمنان اعلام کمبود شد، ولی بیشتر از قبل توزیع کالا داشتیم و هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین کالا‌ها وجود نداشت.

وی در زمینه خودرو نیز، گفت: در این زمینه در حال کاهش قیمت‌ها می‌باشیم و برنامه‌هایی داریم تا دشمن نتواند سوء استفاده نماید.

رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اعلام داشت: ما همه در جنگیم، یک روز دشمن جنگ نظامی را پیش می‌برد یک روز فرهنگی وامروز وارد جنگ اقتصادی شده است و با تلاش همه جانبه در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بر می‌داریم و انشاء الله پیروز این جنگ اقتصادی خواهیم بود.

محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت پیگیر توسعه شرکت گسترش صنایع بلوچ است و با تمهیداتی که اندیشده شده همگام یا صنعت نساجی متحول می‌گردد.

وی ادامه داد: توسعه صنعتی در استان بویژه در شهرستان ایرانشهر علاوه بر مساله اشتغال به توسعه تمدنی و پیشرفت‌های تمدنی نیز کمک خواهد کرد و در ایرانشهر این پتانسیل وجود دارد که علاوه بر بافت بلوچ بقیه صنایع دیگری که می‌شود در این منطقه ایجاد کرد را مورد توجه قرار داد.

امینی فرد در ادامه ابراز داشت: کارخانه بافت بلوچ درخاطرات مردم ایرانشهر و فعالیت شرکت گسترش صنایع ایران (ایدرو) در زمینه نوسازی این مجموعه در خاطره مردم این سزمین خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی امام جمعه شهرستان ایرانشهر در این جلسه، بیان داشت: کسی که در دنیا برای امنیت بخشیدن به مردم حرکت کند خداوند در روز قیامت به او امنیت می‌بخشد.

امام جمعه ایرانشهر افزودد: استعداد‌های منطقه در زمینه صنعتی مورد توجه قرارگیرد، برخی استعداد‌ها مغفول مانده و با توجه به وجود نخلستان‌های فراوان نیاز کارخانه نئوپان در این شهرستان احساس می‌شود و در زمینه‌ی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر توجه ویژه به این منطقه بشود.

انتهای پیام/ف

 راه اندازی خط بافندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در ایرانشهر تشکیل شد

احسان مرادی بیان کرد: با برنامه ریزی اداره صنعت، معدن و تجارت در ایرانشهر طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان، ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ در قالب گشت‌های مشترک بازرسی با حضور بازرسان اداره صمت، نمایندگان تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سطح این شهرستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در جریان اجرای طرح نظارتی مذکور از ابتدای سالجاری تا چهارم فروردین‌ماه، تعداد ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی ایرانشهر انجام شد که در همین ارتباط تعداد ۹ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل و مدیران واحدهای صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر ادامه داد: عمده تخلفات واحدهای مورد نظر در شهرستان گران‌فروشی و عدم درج قیمت بر کالا بوده است.
وی از شهروندان خواست موارد شکایات صنفی و اقتصادی را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد مردمی رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند تا ر اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر کودک شهید در خاش
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • راه‌اندازی کارگاه و کارخانه‌های تولیدی بومی
  • ۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد
  • شهادت یک نوزاد بر اثر تیراندازی گروهک تروریستی در جاده خاش_ایرانشهر
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • ویژه برنامه‌های فرهنگی وهنری با هدف کاهش حوادث جاده‌ای در ایرانشهر
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در ایرانشهر
  • ۲۰۶۴ لیتر شیر در ایرانشهر توقیف شد
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در ایرانشهر تشکیل شد