Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:10:06 GMT

جاسوسی عربستان با نرم‌افزار اسرائیلی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۷۶۷۴

یک موسسه دانشگاهی کانادایی پی برده است که دولت عربستان برای جاسوسی از عمر عبدالعزیز، از یک نرم‌افزار جاسوسی ساخته شده توسط اسرائیل استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نرم‌افزار جاسوسی "پگاسوس" توسط شرکت NSO که یک شرکت اطلاعاتی اسرائیلی است، ساخته شده است. این موسسه کانادایی که وابسته به دانشگاه تورنتو است، در گزارش خود توضیح داده است که پگاسوس تلفن‌ها را با آلوده کردن هدف‌های دارای سیستم عامل اندروید و آیفون‌ها، آن‌ها را به دستگاه‌های شنود تبدیل می‌کند و به محض آن که تلفنی آلوده شود، دسترسی کامل به فایل‌های شخصی، ‌چت‌ها، ایمیل‌ها و عکس‌های صاحب تلفن میسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها حتی می‌توانند به طور مخفیانه از میکروفن و دوربین گوشی‌های آلوده نیز برای استراق سمع اهداف خود استفاده کنند.

این موسسه در گزارش خود نوشته است: مطمئن هستیم که تلفن همراه عمر عبدالعزیز، فعال عربستانی که اقامت دائم کانادا را دارد، با نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس آلوده شده است. این حمله در زمانی علیه عبدالعزیز صورت گرفته که در دانشگاه کبک حضور داشته است.

بر اساس گزارشی که پیش از این از سوی این موسسه تحقیقاتی منتشر شد، دست‌کم 36 دولت از جمله سرویس امنیتی عربستان از تولیدات شرکت اسرائیلی NSO استفاده می‌کنند.

این موسسه با بررسی تلفن عبدالعزیز دریافته است که گوشی او احتمالا در ماه ژوئن و هنگامی که او در حال ثبت سفارش اینترنتی پودر پروتئین بوده، آلوده شده است.

شرکت NSO تاکید دارد که نرم‌افزارهای خود را تنها به شرطی به فروش می‌رساند که برای مبارزه با جرایم و تروریسم مورد استفاده قرار گیرند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، این شرکت همچنین مسئولیت خود را در سوء استفاده دولت‌ها از این فناوری و نقض حقوق شهروندان تکذیب کرده است.

عمر عبدالعزیز تصریح کرده است که شکی ندارد دولت عربستان او را زیر نظر گرفته و فعالیت‌هایش را رصد می‌کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی، گفت: اجرای واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی و آموزش دامداران از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک است.

دکتر سید محمد سیاح، افزود:طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است و این بیماری به شدت قابل انتقال در جمعیت نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی است.

او گفت: عمده‌ترین راه انتقال، تردد دام آلوده در مکان‌هایی که تماس با حیوانات وحشی داشته و یا از آبشخور‌های مشترک استفاده می‌کننداست.

وی، افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم، بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و سپس تلف می‌شود، لذا در صورت شیوع، می‌تواند خسارات فراوانی به جمعیت دامی منطقه وارد می‌کند.

سیاح، تأکید نمود: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین رعایت کلیه اصول امنیت زیستی در جابه‌جایی دام‌ها، دفن صحیح لاشه دام آلوده و ضد عفونی آبشخور‌ها است.

 

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»