Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اگر به دنبال عدالت اجتماعی و از بین بردن فقر مطلق هستیم، باید بدانیم مسیر از نظام رفاه و تأمین اجتماعی می‌گذرد، مسیری که در دنیا اثبات شده است. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جعفر سمساری، مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در نشست خبری این اداره کل که با حضور امیرعباس تقی پور، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: در استان ما خوشبختانه وضعیت پوشش سازمان تأمین اجتماعی مناسب بوده و این سازمان 53 درصد جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از 677 هزار بیمه‌شده اصلی داریم و آمار بیمه‌شدگان در آذربایجان شرقی نیز بیش از 2 میلیون نفر است. همچنین ما در استان 167 هزار نفر مستمری‌بگیر داریم که ماهانه حدود 210 میلیارد تومان مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: تا پایان شهریورماه سال جاری نیز حدود 12 هزار و 200 نفر مقرری‌بگیر بیکاری داریم که حدود که به صورت ماهانه حدود 16 هزار میلیارد تومان مقرری به آنها پرداخت می‌شود.

سمساری با اشاره به فعالیت 28 شعبه در این استان گفت: 6 شعبه تیپ ممتاز ما در تبریز و یک تیپ ممتاز نیز در شهرستان فعالیت دارد. بیش از 90 درصد از لیست‌های ما و بیش از 95 درصد پرداخت فیش‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که نقش بسزایی در صرفه‌جویی زمان، کاهش ترافیک و... دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: به صورت کلی 80 درصد خدمات ما به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می‌شود. با توجه به وضعیت اقتصادی که در استان پیش‌آمده، هدف سازمان حفظ اشتغال و ارائه خدمات سریع و آسان به بیمه‌شده و کارفرمایان است. در همین راستا کلیه خدمات درمانی در مراکز ملکی بدون نیاز دفترچه و بر اساس کد ملکی ارائه می‌شود.

وی افزود: ابلاغ‌های مطالبات سازمان از کارفرمایان، الکترونیکی شدن پرونده‌ها و ... نیز از جمله طرح‌هایی است که سازمان تأمین اجتماعی به منظور ارائه خدمات آسان و سریع انجام داده است.

سمساری در رابطه با اقدامات تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در راستای بهبود فضای کسب و کار گفت: در این راستا از 10 اردیبهشت تا 10 تیرماه سال جاری، بخشودگی جرائم اجرا شد. حدود 190 میلیارد تومان بدهی معوق کارگاه‌ها تقسیط شد که بیش از 60 میلیارد تومان مربوط به جرائم تأخیر در پرداخت کارگاه‌ها بوده و مورد بخشودگی قرار گرفت. همچنین برای بهبود فضای کسب و کار نشست‌های تخصصی با تشکل‌های مختلف برگزار می‌کنیم که در رفع مشکلات کارگاه‌هایی که دچار بحران شده‌اند، مؤثر بوده است.

وی افزود: با توجه به مجوز صادرشده از سوی سازمان مرکزی می‌توانیم بدهی کارگاه‌های بحرانی را تا 45 قسط، تقسیط کنیم. برای بیش از 45 قسط نیز مدارک را به سازمان مرکزی ارسال کرده و نهایتاً تا 60 قسط، تقسیط می‌کنیم. بیش از 2 هزار و 500 درخواست برای تقسیط در بخشودگی جرائم داشته‌ایم. جلسات متعددی با شرکت‌های دانش‌بنیان داریم تا مشکلات بیمه‌ای آنها و مشکلات تولید رفع شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی سازمان مرکزی مشوق‌هایی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است. کارفرمایانی که از طریق کاریابی‌ها اقدام به جذب نیرو کنند، تا 2 سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند. همچنین در کارورزی فارغ‌التحصیلان، در طول آموزش حق‌الزحمه‌ای به این عزیزان پرداخت می‌شود که اگر کارفرما پس از 6 ماه آنها را به‌کارگیری کند، تا 2 سال از 20 درصد تخفیف در حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شود.

وی در پایان گفت: در طرح شهید رجایی که در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، از بین 55 دستگاه، رده دوم را به خود اختصاص دادیم. البته در امتیازهای تخصصی نیز رتبه اول را کسب کردیم. نهادینه شدن نیز فرهنگ کار مشارکتی به واسطه فعالیت مستمر کارگروه‌های تخصصی اداری و بیمه‌ای و تداوم جلسات نظام پیشنهادات در اداره کل استان اجرایی می‌شود که همکاران می‌توانند با ارائه پیشنهادات خود، تأثیر بسزایی در مدیریت این اداره داشته باشند.

امیدواریم تأمین اجتماعی به برقراری عدالت اجتماعی منجر شود

در ادامه این نشست، امیرعباس تقی پور، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مدیرکل روابط عمومی این سازمان اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان اجتماعی و اقتصادی است که کارکردهای آن به صورت مستقیم در زندگی 42 میلیون نفر بیمه‌شده و از دوران پیش از تولد تا پس از فوت تأثیرگذار است. این سازمان 18 نوع خدمت در قالب طرح‌های مختلف ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین چرخه‌ای نباید فقر مطلق جایگاهی داشته باشد به خصوص که بیمه‌شده و مستمری‌بگیر صاحب اصلی صندوق است. یعنی نه تنها عضو سازمان تأمین اجتماعی بار روی دوش دولت نیست، بلکه یاری گر دولت است. بنابراین اگر به دنبال عدالت اجتماعی و از بین بردن فقر مطلق هستیم، باید بدانیم مسیر از نظام رفاه و تأمین اجتماعی می‌گذرد، مسیری که در دنیا اثبات شده است.

تقی پور با اشاره به اینکه نظام تأمین اجتماعی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را رفع کند، گفت: در صورتی که تأمین اجتماعی چابک باشد، می‌تواند بسیاری از مشکلات را در شرایط کنونی رفع کند. کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی همواره به نفع اعضای آن خواهد بود البته هرگز نمی‌توان گفت هیچ کمی و کاستی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران وجود ندارد اما افتخار می‌کنیم که در تلاش هستیم تا خدمات بیشتر و با کیفیت‌تری ارائه کنیم.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور افزود: از سال 77 که برای ارائه خدمات آی تی در سازمان تأمین اجتماعی تلاش شده، فقط در 3-4 سال اخیر حدود 20 برابر این خدمات ارتقا پیدا کرده است. از جمله این موارد می‌توان به ارائه خدمات بدون نیاز به دفترچه و بر اساس کد ملی، پیگیری درخواست‌ها و پرونده‌ها به صورت الکترونیکی، رفع هم‌پوشانی اطلاعات، بیمه اتباع خارجی شاغل در ایران و برعکس اشاره کرد. هر ایرانی که در خارج از کشور حضور دارد می‌تواند از طریق سایت سازمان و یا مراجعه به کارگزاری‌های مربوطه، پرونده خود را تکمیل کنند.

تقی پور ادامه داد: زنان خانه‌دار می‌توانند طبق قانون خود را بیمه کنند اما این موضوع مغفول مانده است. رویکرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات غیرحضوری است. اگر می‌خواهیم خدمات با کیفیت‌تر باشد، باید تلاش کنیم خدمات را در مبدا و به صورت غیرحضوری ارائه کنیم. امیدوار هستیم نظام تأمین اجتماعی به برقراری عدالت اجتماعی که یکی از خواسته‌های دیرینه است، منجر شود.

وی در رابطه با اینکه حقوق برخی از مستمری‌بگیران این سازمان در شرایط فعلی کم است گفت: سازمان بر اساس محاسبات بیمه‌ای و سوابق مستمری پرداخت می‌کند. امیدوار هستیم کسی در کشورمان حقوق کم نگیرند اما نمی‌توان از سازمان تأمین اجتماعی انتظار داشت که وظایف سازمان‌های حمایتی را انجام دهد. افزایش هرساله مستمری‌ها نیز  بر اساس قانون بوده و در حال اجرا است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صندوق تأمین اجتماعی تنها صندوق سرپا و کارآمد کشور است. برای اینکه سازمان تأمین اجتماعی روزی بودجه‌بگیر کشور نشود، باید بر اساس اصول علمی و بیمه‌ای حرکت کنیم. در این سال‌ها اگر سازمان تأمین اجتماعی تشخیص داده طرح یا لایحه‌ای این اصول را بر هم می‌زند، در حد توانش رایزنی و تلاش کرده در این مورد آگاه‌سازی کند اما اگر به هر دلیلی این قانون ابلاغ شود، آن را اجرا می‌کنیم.

وی در واکنش به این موضوع که پیش‌بینی‌شده سازمان تأمین اجتماعی تا سال 1400 دچار بحران می‌شود، گفت: اعتقاد دارم ما نباید در شرایط کنونی مردم را نگران کنیم. سازمان تأمین اجتماعی هیچ‌وقت ورشکسته نمی‌شود اما قطعاً چالش‌هایی دارد. در حال حاضر ضریب پشتیبانی ما 5.6 است که اگر این ضریب کمتر از 5 باشد، با مشکلات جدی مواجه می‌شویم اما اگر تعهدات نسبت به این سازمان اجرا شود، هیچ مشکلی نداریم. یعنی امروز 5.6 نفر حق بیمه پرداخت می‌کنند و یک نفر مستمری دریافت می‌کند اما باید به جایی برسیم که 10-15 نفر حق بیمه پرداخت کنند.

تقی پور در پایان گفت: خوشحال هستیم که با کمک رسانه‌ها چالش تأمین اجتماعی را به گروه بحران‌هایی وارد کردیم که دولت و حاکمیت باید به رفع مشکلات آن توجه کند تا سازمان تأمین اجتماعی بودجه‌بگیر دولت نشود.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی