Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا وهابی روز چهارشنبه در سومین کنگره طب سالمندی در مرکز همایش‌های رازی تهران، گفت: سالمندی، مقوله ای نیست که فقط مربوط به یک حوزه و دستگاه باشد، بلکه همه دستگاه ها و نهادهای جامعه را درگیر می سازد.

وی افزود: از همین رو، تلاش کردیم در کنگره امسال، سایر ارگان ها و دستگاه ها وارد برنامه های طب سالمندی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وهابی با اعلام اینکه برنامه های کنگره امسال طب سالمندی در دو بخش سیستم های بهداشتی، مراقبتی و توانبخشی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: اختلالات دوران سالمندی، روانپرشکی، بیماری های داخلی و سایر مشکلات دوران سالمندی، در کنگره امسال، مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر علمی سومین کنگره طب سالمندی، بر ضرورت تشخیص زودرس آلزایمر در سالمندان تاکید کرد و گفت: تشخیص زودرس و درمان و همچنین، مدیریت اختلالات رفتاری افراد مبتلا به دمانس، از مقوله هایی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وهابی، شرایط و مکان های نگهداری این قبیل از سالمندان را مورد اشاره قرار داد و افزود: کلینیک های ارزیابی سالمندان، از جمله مراکزی هستند که می بایست موضوع غربالگری سالمندان سالم و فاقد بیماری را مورد ارزیابی قرار داد.

کد خبر 4419733 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سالمندی وزارت بهداشت وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دارو سازمان نظام پزشکی ایرج حریرچی سرطان بیماری های قلبی و عروقی سالمندی نقشه برداری مغز اورژانس کشور بیمارستان چشم پزشکی سخنگوی وزارت بهداشت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی