Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، گفت: اجرای روسازی دال خط بتنی برای اولین بار در طولانی‌ترین پل راه‌آهن قزوین-رشت در حاشیه دریاچه سد سفیدرود به طول 1429متر با تلاش و پشتکار مهندسان ایرانی به اتمام رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، عباس خطیبی نحوه عبور راه‌آهن از سد و رودخانه سفیدرود که پس از کارون پرآب‌ترین رودخانه ایران به شمار می‌رود را یکی پیچیدگی‌های اجرا در راه‌آهن قزوین-رشت ذکر کرد و گفت: عبور راه‌آهن از فضای محدود موجود بین اراضی شهری و سد سفیدرود ازیک‌طرف و وارد شدن به منطقه کوهستانی سخت از سوی دیگر، اجرای پل در این محدوده را به‌عنوان گزینه ارجح و نهایی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ در تقاطع مشترک راه اصلی و آزادراه قزوین-رشت با راه‌آهن و سد منجیل واقع در شهر منجیل که فصل مشترک شبکه‌های مختلف حمل‌ونقل منطقه است این پل اجرایی شد.

خطیبی این پل را یکی از شاهکارهای مهندسی در راه‌آهن قزوین-رشت دانست و افزود:‌ توپوگرافی خاص مسیر راه‌آهن قزوین-رشت، کوهستانی بودن مسیر، مسائل زیست‌محیطی و بافت کشاورزی موجب شد تا در اجرای این خط ریلی اقدامات ویژه‌ای برای اولین بار نظیر اجرای همین پل صورت گیرد.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اجرای روسازی این پل به روش سیستم دال خط بتنی را برای اولین بار در کشور اعلام کرد و گفت:‌ روش اجرای روسازی بتنی به‌صورت درجا بوده و برای کاهش ارتعاشات ناشی از حرکت قطار و جلوگیری از ایجاد پدیده تشدید، از یک‌لایه محافظ گرانولی به ضخامت سه‌سانتی‌متر زیر اسلب بتنی مسیر استفاده‌شده است.

وی اظهار کرد: این پل دارای دو قوس افقی با شعاع 500‌ است که در ارتفاعی بالاتر از آزادراه قرارگرفته و در ساخت آن حدود 140‌تن آرماتور برای مسلح کردن 1500‌مترمکعب بتن با مقاومت 350‌کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع به‌کاررفته است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن قزوین رشت سد منجیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای احمدی گفت:با تلاش کارکنان حوزه معاونت بهره‌برداری و کرمی مدیر آبفای شهر گوریه، پس از یکسال مخازن روستا‌های مختلف این بخش در حال لایروبی است.

وی افزود: در همین رابطه اواخر فروردین ماه امسال تاسیسات روستای شعیب نبی که آبرسانی به ۷ روستای شعیب نبی، رمانه، خماس، یذاب، شیخ حسین و فارسیه ۲ با جمعیتی بالغ بر ۳۰۲۶ نفر را بر عهده دارد، لایروبی شد.

احمدی ادامه داد: همچنین در روز اول اردیبهشت ماه نیز تاسیسات روستای ام ثوره با جمعیتی حدود ۶۷۷ نفر توسط همکارانمان لایروبی و پاکسازی شد.

سرپرست آب و فاضلاب شوشتر اضافه کرد: حوضچه‌های مربوط به تاسیسات روستای سری که روستا‌های سری یک و ۲، خضر یک و ۲ و فارسیه ۲ را زیر پوشش قرار می‌دهد، در روز دوم اردیبهشت ماه امسال لایروبی و پاکسازی شد تا جمعیتی بیش از یکهزار و ۹۱۶ نفر آب آشامیدنی با کیفیت‌تری استفاده کنند.

وی در خصوص مشخصات مخازن لایروبی شده می‌گوید: حوضچه تاسیسات شعیب نبی، بتنی با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب، ام ثوره بتنی با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و  سری نیز بتنی با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب است که پس از لایروبی، عملیات کلر زنی در شبکه توسط واحد کیفی مطابق با استاندارد‌های لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر