Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:06:15 GMT

مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۹۸۶۵۷

مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۴۳ شهید دانش آموز و ۹۲ شهید معلم، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در حوزه آموزش و پرورش جزء کهن ترین و میراث دار سبک نوین آموزشی است.

علی اصغر موسوی کیا با بیان اینکه آموزش و پرورش استان همواره تعامل سازنده و منطقی با دستگاه های فرادستی از جمله استانداری در جهت گسترش علم و دانش داشته است، افزود: شیوه سرپرستی شیوه کارآمدی نیست و زمینه ای که باید برای انسجام، هماهنگی و یکپارچگی در درون سیستم ایجاد شود با این شیوه همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در فضای مجازی فضای دو قطبی، بداخلاقی و دروغ پراکنی موج می زند لذا اخوت و همدلی با شیوه سرپرستی در تناقض است، گفت: سرپرستی باعث می شود مداخلات سیاسی و کسانی که در بدنه دولت نیستند و احترام تفکیک قوا را نمی دانند افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شیوه سرپرستی زمینه را برای ورود برخی از افراد در آموزش و پرورش به وجود می آورد، عنوان کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش تکامل انسان است لذا دخالت بیجای برخی از افراد مسیر آموزش و پرورش را منحرف می کند.

موسوی کیا با اشاره به اینکه مدت زمان سرپرستی به خصوص در حوزه آموزش و پرورش نباید طولانی شود، بیان کرد: اگر نگاه این است که سرپرستی برای سنجش صلاحیت مدیریتی فردی انجام شود باید در یک مدت زمان کوتاه به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه مرجعیت علمی و تعامل منطقی و سازنده با دستگاه های مرتبط با آموزش و پرورش جزء ضروریات شاخصه مدیریتی در آموزش و پرورش است، اظهار داشت: سخت ترین سال سیاست انقباظی نیروها امسال بوده است که تنها نزدیک به یک سوم نیرو وارد شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۵۰ نفر از پیکره مدارس خارج و تنها ۳۳۰ نفر به مدارس تزریق شده اند، افزود: ۵۰ نفر معاون فناوری در حوزه آموزش و پرورش استان داشته ایم که متاسفانه امسال به کلی حذف شده اند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار تفویض اختیار به مناطق شده است، گفت: طی سال های گذشته همواره رویکرد و نگاه آموزش و پرورش عدالت گونه بوده است.

در پایان این مراسم از خدمات عباس لامعی مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی و همچنین علی اصغر موسوی کیا به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش تقدیر و محمدعلی واقعی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی شد.

کد خبر 4419790

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شیراز شهرکرد حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح اربعین حسینی دفاع مقدس جنگ تحمیلی یاسوج خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای ایده شناسایی و معرفی رسانه‌ای معلمان فداکار برای نخستین‌بار در آموزش و پرورش اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب حامی‌ترین عزیز برای آموزش و پرورش است و در فرمایش‌های متعدد از جمله دیدار اخیر با معلمان، نکات مبسوط و کاربردی را بیان کردند.

وی افزود: ایشان فرمودند همه جامعه مکلف هستند که از معلم و آموزش و پرورش حمایت کنند، زیرا حال جامعه بستگی به حال مدرسه دارد؛ مدرسه امروز نماد آینده جامعه است و نبض جامعه به دست آموزش و پرورش و مدارس زده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه عملکرد برخی مسئولان در این حوزه بسیار مهم است، تصریح کرد: اشتباهی که در بعضی ادارات و سازمان‌ها صورت می‌گیرد، نگاه به آموزش و پرورش همچون یک اداره دیگر است، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند این تصور اشتباه است.

وی ادامه داد: اگر نگاه به آموزش و پرورش اولویت اول باشد، به لطف خداوند، مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات فرهنگ‌ساز در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح سپاس معلم در دو سال اخیر در آموزش و پرورش استان اصفهان اجرا شد؛ این طرح به پیشنهاد ما به صورت ملی در حال اجراست و براساس آن سایر نهادها و ادارات به محوریت فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها در مدارس حضور یافته و جلسات تجلیل توسط آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به بعضی فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش افزود: رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای به این حوزه دارد، به‌طوری که شورای عالی آموزش و پرورش که ۱۰ سال بدون حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، در دو سال اخیر با حضور رئیس جمهور تشکیل و تصمیم‌های خوبی در آن اتخاذ می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های این جلسات، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بود که با رفع بسیاری از اشکالات آغاز خوبی در این زمینه داشتیم و دیگر خروجی این جلسات نیز استخدام نیروهای جدید بود که در دو سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر به عنوان نیروی تازه نفس با نگاه ویژه به کیفیت آموزش و گزینش وارد آموزش و پرورش شدند.

وی با اشاره به افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان در دو سال اخیر گفت: کاهش چشمگیر ورودی‌ها در سایه بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان موجب ایجاد ابر چالش برای آموزش و پرورش شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته عدد پایه به ۲۵ هزار نفر و سال جاری به ۳۰ هزار نفر رسید.

ابراهیمی با اشاره به تجلیل از معلمان فداکار اظهار کرد: در پی یک ایده استانی، هزاران نفر از معلمانی که از منظر دانش‌آموز و خانواده‌ها، فداکاری شاخصی داشتند، برا ساس یک فراخوان به ما معرفی شدند؛ به عنوان مثال معلمی داریم که ۱۵۴۰ کودک کار را به عرصه تعلیم و تربیت بازگردانده و این دانش آموزان امروز جزو فارغ التحصیلان موفق هستند که در همین راستا از تعدادی از این معلمان شاخص به نمایندگی از هزاران نفر، تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 750676

دیگر خبرها

  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • جذب ۱۵۰۵ معلم جدید در کردستان
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد