Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا عباس پاشا روز چهارشنبه در همایش سراسری معاونان پشتیبانی ادارات کل بهزیستی کشور در ساری افزود که هم اکنون 750 هزار نفر مستمری بگیر بهزیستی در سراسر کشور هستند.
وی مجموع مستمری پرداختی به این تعداد مستمری بگیر را ماهانه یکهزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که میزان مستمری پرداختی هم در دولت تدبیر حدود چهار برابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستمری هر خانواده یک نفره زیر پوشش بهزیستی پیش از دولت تدبیر و امید 53 هزار تومان بود که اکنون به 160 هزار تومان رسید.
همچنین مستمری خانواده های 2 نفره به 275 هزار ، خانواده های سه نفره 360 هزار، خانواده های چهار نفره 466 هزار و برای خانواده های پنج نفر به بالا به حدود 520 هزار تومان افزایش یافته است.
معاون بهزیستی کشور همچنین از نگهداری حدود یکصد هزار معلول در مراکز توانبخشی سراسر کشور خبر داد و گفت که در 6 ماه نخست امسال 800 میلیارد ریال برای نگهداری آنان در مراکز توانبخشی مجاز اعتبار هزینه شد.
وی با اعلام این که هم اکنون 45 هزار موسسه با 180 هزار نیروی دولتی و خصوصی در سراسر کشور به 10 میلیون نفر از مددخواهان زیر پوشش بهزیستی خدمات می دهند، افزود: این ظرفیت و تخصص، بهزیستی کشور را برای ورود و ارائه خدمات وسیع تر در تمامی بخش های اجتماعی جامعه تقویت می کند.
عباس پاشا بیمه سلامت و خدمات غربالگری را از نتایج گسترش خدمات این سازمان به مددجویان معرفی کرد و گفت که هم اکنون بیش از 550 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی از بیمه سلامت برخوردارند.
وی از تامین بیمه بازنشستگی ۱۱۰ هزار زن سرپرست خانوار شهری خبر داد و افزود: پوشش حدود ۹۰ درصدی غربالگری شنوایی سنجی و بیناسنجی کودکان زیر ۶ سال ، پوشش صددر صدی رایگان ژنتیکی خانوارهای دارای یک معلول به بالا هم از دیگر خدماتی است که بهزیستی به مددجویان ارائه می دهد.
معاون بهزیستی کشور گفت که این سازمان طرح وعده غذای رایگان کودکان روستایی، مسکن خانوار دو معلول، نهضت ساخت ۲۰۰ هزار مسکن، اشتغال سه درصدی معلولان و تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی وام اشتغال جهت توانمندسازی معلولان را به اجرا گذاشته است تا خدمات مناسب تری به مددجویان ارائه شود.
عباس پاشا حضور نیروهای متخصص و تنوع تخصص در بهزیستی را از توانمندی های این سازمان برشمرد و از مدیران استانی خواست تا از تمامی تخصص و ظرفیت بهزیستی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کنند.
وی با تاکید بر این که مدیران نباید به نظرات شخصی خود بسنده کنند، تاکید کرد: بهره مندی از تفکر خلاق نیروهای متخصص درون بهزیستی یکی از قدم های پیشرفت در مسیر فراهم سازی زندگی سالم برای جامعه هدف بهزیستی است.
همایش معاونین پشتیبانی ادارات کل بهزیستی و ذیحسابان استان های کشور با هدف هم اندیشی علمی - کاربردی صبح امروز در مجتمع شهید بهشتی پلاژ خزرآباد ساری آغاز به کار کرد.
در این همایش 2 روزه که متخصصان حوزه آسیب های اجتماعی حضور دارند، قرار است کارگاههای تخصصی و مالی نیز برای معاونین پشتیبانی برگزار شود.
7335/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز آسیب های اجتماعی استان های کشور بازنشستگی بهزیستی خانواده اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش پیشگیری

  سازمان جهانی بهداشت، کشورمان را مبتکر برنامه سلامت خانواده دانسته و این برنامه را به نام ایران ثبت کرده است. این یک افتخار است‌؛ مصداق عینی ما می‌توانیم، این که می‌توانیم صاحب ابتکارات باشیم و برای سایر کشورها تبدیل به الگو شویم.البته نظام سلامت در کشورمان مدت‌ها قبل به واسطه طراحی و اجرای «شبکه سلامت» که خدمات مراقبتی را تا نقاط دور دست ایران رساند و سلامت و مراقبت رابه صورت مویرگی در اقصی نقاط کشور اشاعه داد نیز مورد تمجید جامعه جهانی قرار گرفته بود‌؛ برای همین ثبت جهانی شدن برنامه سلامت خانواده از این باب برای کشورمان تازگی ندارد اما با این حال اعلام این که روش ایران برای ارائه خدمات مراقبتی و انجام مراقبت‌های پیشگیرانه برای تک‌تک افراد جامعه، فارغ از هرگونه تبعیض، روشی قابل استناد و تکرار‌پذیر است، یک پیروزی مجدد برای کشورمان محسوب می‌شود. 
   
سلامت خانواده، برنامه‌ای با اهداف بلند
برنامه ملی سلامت خانواده با این که کارش رارسما از اردیبهشت امسال آغاز کرد(‌درفازشهری)اما اکنون که واپسین روزهای اسفند ماه در حال سپری شدن است، همچنان نامی ناآشنا برای بسیاری از خانواده‌ها به شمارمی‌رود. شایدهمین خانواده‌ها نام پزشک خانواده یا پویش ملی سلامت را بیشتر شنیده باشند اماسلامت خانواده را نه.این برنامه روی کاغذ، اهداف بلندی را دنبال می‌کندو همه تلاش‌ها در قالب آن باید به یک نتیجه ختم شود: پیشگیری ازبیمارشدن افرادوشناسایی بیماران قبل ازاین که بیماری در جسم‌شان ریشه بدواند و سرانجام ارجاع بیماران به مسیر درست درمان.فاز شهری این برنامه ابتدا در۵۹ شهر و سپس در۹۳شهر کشور اجرا شد ولی اکنون تعداد شهرهای مجری برنامه سلامت خانواده به رقم ۱۸۲افزایش یافته است.آنچه از ابتدا هدف‌گذاری شده، تحت پوشش رفتن۵۵میلیون ایرانی تاپایان سال۱۴۰۲وتحت پوشش رفتن همه جمعیت کشوردرسال۱۴۰۳ است. براین اساس هر‌فرد می‌تواند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت به محل زندگی یا کارش، برای خود پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهد و تحت نظارت مراقبان سلامت قرار بگیرد‌؛ هر زمان هم که نیاز بود به پزشک ارجاع داده شود تا مراحل تشخیص و درمان بیماری‌‌اش انجام شود.نکته حائز اهمیت در برنامه سلامت خانواده این است که همه اعضای خانواده حتی افرادی که در سلامت کامل قرار دارند هم به صورت دوره‌ای ویزیت و معاینه می‌شوند، پس به این ترتیب هیچ تبعیض سنی، جنسی، اقتصادی یا اجتماعی بر دریافت مراقبت‌های بهداشتی اثر ندارد. 
   
برنامه‌ای سفید با رگه‌های خاکستری
هربرنامه درحوزه نظام سلامت چه پزشک خانواده باشد وچه سلامت خانواده، وقتی که روی کاغذاست با وقتی که به اجرا در‌می‌‌آید دستخوش تغییراتی می‌شود که نسخه اجرایی را متفاوت از نسخه کاغذی آن می‌کند.برای برنامه سلامت خانواده هم تقریبا چنین اتفاقی روی داده به طوری که اگر در این برنامه، امکان شناسایی بیماری‌ها درمراحل ابتدایی وجود دارد و به طرز چشمگیری هزینه‌های تشخیص امراض را کاهش می‌دهد اما ازآنجا‌ که سرعت توسعه آن کمتر ازسرعت مورد انتظار است، یعنی که برنامه سلامت خانواده در اجرا با موانعی رو‌به‌روست.این که بسیاری از مردم، برنامه سلامت خانواده رانمی‌شناسندوخبر ندارند که برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بایدبه نزدیک‌ترین پایگاه سلامت مراجعه کنند نیزدال براین حقیقت است که اطلاع‌رسانی درباره این برنامه به خوبی انجام نشده است‌؛ آن هم برنامه‌ای که تا سال آینده باید همه مردم ایران را تحت پوشش قرار دهد.
حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزارت بهداشت هم در آخرین اظهار نظر  خود درباره نحوه اجرای برنامه سلامت خانواده، جملاتی را بر زبان رانده که مؤیدحرکت کند این برنامه است:«مایک نظام شبکه‌ای قوی داریم که البته بخش شهری آن به ویژه در شهرهای بزرگ به اندازه بخش روستایی وشهرهای زیر۲۰هزارنفرتوسعه نیافته است. بنابراین اکنون ضریب پوشش خدمات سلامت در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ، کمتر ازحدانتظار است به این علت که ایجاد مراکز و تأمین نیروی انسانی در شهرهای بزرگ در سال‌های گذشته آنچنان که باید توسعه نیافته است.»
بنابراین برنامه سلامت خانواده با یک تنگنای زیرساختی و مضیقه نیروی انسانی مواجه است که مانع از توسعه شتابان آن می‌شود. اعلام این آمار توسط فرشیدی که تا پایان سال ۱۴۰۲ باید ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش برنامه سلامت خانواده قرار بگیرند نیز شاهد دیگری است بر این که این برنامه از آنچه روی کاغذ ترسیم کرده، عقب است چرا که تا پایان امسال باید ۵۵میلیون نفر تحت نظام مراقبت سلامت قرار می‌گرفتند، نه ۲۰ میلیون نفر.

نقاط ضعف و قوت برنامه سلامت خانواده

قوت‌ها
ارائه خدمات مراقبت سلامت در نزدیک‌ترین نقطه به افراد
ارائه خدمات به همه افراد بدون تبعیض و حتی به افراد کاملا سلامت
ویزیت و معاینه دوره‌ای همه دارندگان پرونده الکترونیک سالم
تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و جلوگیری از شدت گرفتن امراض
پیگیری وضعیت بیماران و ارجاع افراد به سطوح بالاتر خدمات سلامت

ضعف‌ها
ضریب پوشش ناکافی خدمات سلامت در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ
کمبود پایگاه‌های سلامت و نیروی انسانی ناکافی
اطلاع‌رسانی ناکافی درباره این برنامه و بی‌خبری بسیاری از مردم
کم‌توجهی دستگاه‌های اجرایی به برنامه سلامت خانواده

دیگر خبرها

  • چهار رای جایگزین حبس در قزوین صادر شد
  • ابتکار قاضی قزوینی در صدور آرای جایگزین حبس
  • واریز مستمری ۳ برابری بهزیستی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ از ۲ میلیون تا ۷ میلیون تومان
  • بهره مندی ۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی استان همدان
  • فوری؛ بازنشستگان حساب خود را چک کنند+ جزییات واریزی جدید به حساب بازنشستگان
  • درخشش پیشگیری
  • اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران
  • اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران