Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت : هم اکنون شاخص کیفیت آب که در شبکه توزیع آب شهر بجنورد جاری است خوب بوده و آب سالم و بهداشتی تحویل مردم می شود و در حال حاضر مشکل فقط در مزه و بوی آب است که آن هم به لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی؛ طی چند روز اخیر تعدادی از شهروندان بجنورد از بو و طعم ناخوشایند آب گلایه داشتند و نگران این بودند که مبادا آب آشامیدنی آلودگی میکروبی و یا به لحاظ بهداشتی مشکلی داشته باشد که مهندس غلامحسین ساقی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت، علت تغییر طعم و بوی آب آشامیدنی در شهر بجنورد را ناشی از آشفتگی و وارونگی جریان آب در مخزن سد شیرین دره عنوان کرد و اظهار داشت: با سرد شدن هوا، جریان همرفتی در مخزن سد ایجاد می شود و آب سطح سد که سرد و سنگین تر است به سمت پایین جریان پیدا می کند و آب گرم و سبک از لایه های زیرین سد به بالا می آید و در میان این آشفتگی، آبی که در لایه های زیرین تر است و طعم و بوی متفاوتی دارد، وارد مدار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طعم و بوی آب در سطوح پایین تر که لایه های بی هوازی در مخزن سد است، طعم و بوی یکسانی با آب سطح سد ندارد و البته به مذاق مردم ناخوشایند آمده است.

 

مهندس ساقی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل راهکار بلند مدت و کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تزریق کربن فعال و پایین آوردن سطح ph آب از جمله این راهکارهای کوتاه مدت است که در تصفیه خانه در حال انجام است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهارداشت: راهکار بلند مدت در اختیار آب و فاضلاب نبوده و این شرکت متولی تصفیه و توزیع آب است و سد و دریچه آبگیری در اختیار شرکت آب منطقه ای بوده و از این رو راهکار بلند مدت که آبگیری از سطح بالاتر دریاچه سد است، توسط  شرکت آب منطقه ای باید انجام پذیرد.

 

وی یادآور شد: دریچه موجود آبگیری، برای شرب و کشاورزی مشترک است و محل آبگیری آب آشامیدنی نمی تواند از همان دریچه ای باشد که آب برای مصارف کشاورزی رها سازی می شود بنابراین باید محل آبگیری جهت آب شرب از سطح بالاتر سد انجام پذیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی جلسات متعددی که از سال های قبل با شرکت آب منطقه ای انجام پذیرفته این شرکت در حال انجام اقدامات لازم جهت رفع این مشکل است و به زودی این اقدام صورت خواهد پذیرفت.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع بندرعباس مجلس ارز دفاع مقدس اربعین حسینی نشست دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد اینفوگرافی بوی نامطبوع آب آب شرب سالم و بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده اظهار داشت: وجود انشعابات غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی علاوه بر پایمال کردن حقوق مشترکان مجاز و قانونی شرکت آب و فاضلاب، خدمات مطلوب به مردم را با مشکل مواجه کرده و هزینه‌های زیادی برای شرکت به بار می‌آورد وی افزود: کارشناسان شرکت آب و فاضلاب همواره در حال پایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، براساس قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • شرکت هسل دیزاین
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه