Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر - ايرنا- عملکرد بنياد برکت را مي‌توان در طرح‌هاي توانمندسازي اقتصادي و اشتغال‌زايي مانند مشارکت در 350 طرح اقتصادي با حجم کل سرمايه‌گذاري 62 هزار ميليارد ريال و ايجاد ظرفيت اشتغال براي 210 هزار نفر مشاهده کرد.

به گزارش ايرنا، بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام در 20 آذرماه 1386 تاسيس شد تا به عنوان مجموعه‌اي براي توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي و انجام امور عام المنفعه در مناطق محروم و کمتر توسعه يافته فعاليت کند و امروز با گذشت بيش از 10 سال از فعاليت بنياد برکت، اين نهاد در حوزه‌هاي وسيعي به منظور خدمت به محرومان اقدامات قابل توجه‌اي را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توانمندسازي اقتصادي و کارآفريني، توسعه فضاهاي آموزشي از طريق تاسيس مدارس برکت، انجام امور زيربنايي، ساخت مراکز فرهنگي و مذهبي، توسعه خدمات بيمه‌اي، مالي و حمايتي، ساخت بيمارستان و افزايش دسترسي جامعه به ويژه ساکنان مناطق محروم به خدمات بهداشتي و درماني از جمله اقدام هاي بيناد برکت است .
بنياد برکت تاکنون 180 مشارکت اقتصادي را به کارآفرينان بومي واگذار کرده است.
بنياد برکت در راستاي اشتغالزايي مردم در مناطق محروم اقدام به سرمايه‌گذاري در اين مناطق کرده است طوريکه بيشتر مددجويان کميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي را زير پوشش قرار دهد.
يکي از پروژه‌ها که با مشارکت بنياد برکت در بندر دير از توابع استان بوشهر در حال فعاليت است کارخانه فرآوري ميگو و ماهي است که توانسته ضمن ايجاد اشتغال و توانمندسازي مددجويان کميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي، رونق اقتصادي را به اين بندر صيادي که روزگاري يکي از بنادر بزرگ صيادي خليج فارس محسوب مي‌شد برگرداند.
حدود 90درصد محصولات کارخانه فرآوري ميگو و ماهي دير به کشورهايي مختلف از جمله قطر، کويت، پاکستان، روسيه، چين و بلژيک صادر مي‌شود که بيانگر کسب استانداردهاي جهاني براي صادرات محصولات دريايي است.
سيد صفي‌الله حسيني مدير اين کارخانه با اشاره به مشارکت بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در کارخانه فرآوري ميگو و ماهي اظهارداشت: فعاليت اين کارخانه که حدود 300 نفر در آن مشغول به‌کار هستند به خاطر مشارکت بنياد برکت است زيرا ما با مشکلات عديده‌اي روبه‎‌رو بوديم و با همکاري اين بنياد توانستيم مشکلات را برطرف و اشتغال پايدار را براي افراد نيازمند فراهم آوريم.
وي افزود: فعاليت بيشتر مردم در اين منطقه از طريق صيد وصيادي مي‌گذرد و غذاي غالب مردم اين منطقه فرآوردهاي دريايي است و اين کارخانه ضمن کمک به صيادان توانسته است براي کشور ارزرآوري داشته باشد.
مدير کارخانه فرآوري ميگو و ماهي دير بااشاره به نوسات ارزي اظهارداشت: اين امر موجب نابساماني در قيمت لوازم بسته‌بندي محصولات و ديگر لوازم ضروري براي فعاليت اين کارخانه شده است.
حسيني بيان کرد: مسئولان وزارتخانه هاي جهاد و کشاورزي و صنعت، معدن و تجارت بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي کنند که توليدکنندگان داخلي دغدغه‌اي جز توليد نداشته باشد تا بتوانند بهترين محصولات را براي ارائه به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه کنند، اما و همين عامل باعث مي‌شود تعداد افرادي که به سمت توليد جذب شوند کمتر ‌شود.
وي تصريح کرد:از ديگر مشکلات مي‌توان به ساختار ماهيگيري در بندر دير اشاره کرد که دچار آسيب‌هاي فراوان و گاهي جبران ناپذيري شده و اصلاح اين روند از توان توليدکنندگان منطقه و صيادان بومي خارج است و بايد مسئولان در اين مورد براي برطرف کردن اين مشکلات چاره‌اي بينديشند.
مدير کارخانه فرآوري ميگو و ماهي دير گفت: بيش از 300 نفر در ايام پيک کاري اين کارخانه مشغول به کار است و از زمان مشارکت بنياد برکت اين کارخانه به طور دائم در حال فعاليت است.
مدير صنايع غذايي و دارويي بنياد برکت اظهارداشت: اين بنياد در سرمايه‌گذاري‌هاي خود به تاثيرات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جوامع محلي توجه ويژه دارد و در همين راستا با توجه به اين که در اين منطقه ماهيگيري به عنوان شغل اصلي و ديرينه مردم محسوب مي‌شود در کارخانه فرآوري ميگو و ماهي دير مشارکت و سرمايه‌گذاري کرده است.
شهرام جعفرزاده افزود: اين بنياد 21 ميليارد تومان در کارخانه فرآوري ميگو و ماهي دير با ظرفيت انجماد روزانه 25تن و نگهداري 500تن سرمايه‌گذاري کرده است و در آينده با استقرار دستگاه‌هاي جديد و مدرن امکان طبخ محصول هم فراهم شود تا امکان عرضه محصولات طبخ شده به بازارهاي داخلي و خارجي فراهم شود.
مدير صنايع غذايي و دارويي بنياد برکت اظهارداشت: مهمترين مشخصه براي طرح‌هاي اين بنياد ميزان اشتغال‌زايي و کارآفريني آن است، زيرا اين شاخصه از اولويت‌هاي بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) محسوب مي‌شود.
سرمايه‌گذاري 1093 ميليارد ريالي بنياد برکت در استان بوشهر
وي اجراي 50طرح با حجم سرمايه‌گذاري 1093 ميليارد ريال، مشارکت در 6 طرح توانمندسازي اقتصادي و اشتغال‌زايي با حجم سرمايه‌گذاري 869 ميليارد ريال و ايجاد 1715 فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم، ساخت 32 مدرسه با 190 کلاس درس و حجم سرمايه‌گذاري 157 ميليارد ريال، ساخت 2 مسجد و 7 پروژه‌ زيربنايي ، ارايه خدمات بيمه برکت به 42 روستا، تحت پوشش قرار دادن مالي و بيمه‌اي تعداد 668 يتيم و اعطاي 43 ميليارد ريال وام قرض‌الحسنه به 829 نفر از جمله عملکرد بنياد برکت در استان بوشهر ذکر کرد.
7243/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: شهرداری قم در نظر دارد، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را به منظور تحقق شعار سال تشکیل دهد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: دو مجتمع سرمایه گذاری با کاربری مسکونی – تجاری سال ۱۴۰۲ تکمیل شد که یکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یکی دیگر در بلوار غدیر است.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ نیز دو مجتمع یکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یکی در بلوار امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم خاطرنشان کرد: امید است که سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با توجه به شعار سال که رهبر انقلاب انتخاب کردند بتواند در تولید مسکن مشارکت داشته باشد.

رمضانی تصریح کرد سازمان در بلوار امام رضا (ع) و در یک مجموعه ۲۰۰ واحدی شراکت دارد و مجتمع‌هایی که در بلوار پیامبر اعظم (ص) است هرکدام ۱۰۰ واحد را شامل می‌شوند.

وی گفت: ۶ بلوک دیگر در مجموعه ۴۸ هکتاری پردیسان وجود دارد که برای سال ۱۴۰۳ جذب سرمایه گذار انجام می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم عنوان کرد: در سایت ۴۸ هکتاری بر اساس نقشه‌ها و ابعاد، هرکدام از زمین‌ها حداقل ۷۰ یا ۸۰ واحد محصول خواهند داشت و نیاز پردیسان برای واحدهای تجاری را تأمین می‌کند.

رمضانی تاکید کرد: سال گذشته یک بلوک در بلوار پیامبر اعظم (ص) به مجموعه‌های فرهنگی در قالب موزه دین و زندگی تحویل داده شد و این مجموعه هم اکنون در حال گرفتن پروانه و تأیید نقشه‌هایش است.

وی گفت: در خصوص مجموعه‌های ورزشی، مجموعه‌ای مختص بانوان آماده شده تا بتوان در بوستان نجمه آن را به بهره برداری رساند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم تصمیم دارد یک صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان ایجاد کند اظهار کرد: هدف این است که مردم بتوانند در پروژه‌های شهری مانند ساخت بدنه خیابان جعفر طیار (ع) مشارکت کنند.

رمضانی اضافه کرد کرد: این اقدام یک مسیر جدید در مدیریت شهری برای استفاده از سرمایه‌های مردم و ایجاد زمینه مشارکت اقتصادی برای شهروندان است.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها بر اساس قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند جذب سرمایه از اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشد.

کد خبر 750858

دیگر خبرها

  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران