Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: ۱۸۰۰ خادم در بخش دفاتر صندلی چرخدار خدمات شبانه‌روزی به زائران معلول، سالخورده و بیمار ارائه می‌دهند.

به گزارش قدس آنلاین، حمید حبیبی‌پور مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی با ارائه آماری از فعالیت‌های بخش صندلی چرخدار اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲۲۰ هزار و ۴۸۲ ویلچر توسط زائران بارگاه رضوی به امانت گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دفاتر صندلی چرخدار در تمامی مبادی ورودی بارگاه منور رضوی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و ۱۸۰۰ خادم در این بخش به زائران معلول، سالخورده و بیمار خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: خدماتی همچون تحویل صندلی چرخدار به زائران نیازمند، جابه جایی زائران ناتوان در مجموعه اماکن متبرکه در قالب گشت سیار، همکاری در برنامه زیارتی طرح «یا معین الضعفاء(ع)» ویژه تشرف زائران ناتوان و معلول جسمی از سراسر شهر، تعمیر و نگهداری صندلی‌های چرخدار از جمله فعالیت‌های نیروهای این دفاتر محسوب می‌شود.
حبیبی‌پور با بیان اینکه به طور متوسط روزانه بیش از ۱۱۰۰ زائر توسط صندلی‌های چرخدار جابه جا شده‌اند، افزود: سالمندانی که قصد زیارت روضه منوره را دارند می‌توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۹ و ۱۵ تا ۱۶ از مسجد گوهرشاد و ورودی بالای سر حضرت با کمک خدام بارگاه منور رضوی به زیارت مشرف شوند.
مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: زائران می‌توانند از ۷ مبادی ورودی‌ شیخ طوسی، طبرسی، نواب، باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع) و پارکینگ‌های ۱ و ۳ صندلی چرخدار، صندلی تاشو و چادر به صورت امانی تحویل بگیرند.

منبع: آستان نیوز

پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند

عبدالحسین ملک جعفریان، این آمار را اختصاص به بازه زمانی 29 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به 38 هزار و 808 نفر از موزه مرکزی و فرش بازدید داشته اند. 
وی، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با 3هزار و 800 و موزه مردم شناسی با 505 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدید قرار داد. 
ملک جعفریان تصریح کرد:  طی این مدت 110 گردشگر خارجی از کشورهای پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه نیز برای بازدید به موزه های حرم مطهر رضوی آمدند. 
رئیس اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه دوم فروردین‌ماه با تعداد 5 هزار و 655 نفر بازدید کننده را پربازدیدترین روز سال برشمرد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند