Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: نظام فنی و اجرایی ما در گذشته عمدتاً با رویکردی مبتنی بر دولت کارفرما و بهره‎بردار شکل گرفته که دیگر جوابگوی پروژه‌ها و مسائل عمرانی نیست. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی در جلسه کارگروه منطقه‌ای حوزه نظام فنی و اجرایی شمال‌غرب کشور اظهار کرد: تلاش داریم نشست‎های منطقه‎ای را به شکل فصلی و منظم برگزار کنیم؛ چرا که معتقدیم بسیاری از مسائل با تشریک مساعی استان‎ها و استفاده از پتانسیل‎ها و توانمندی‎های همدیگر حل می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانش ضمنی و انباشته‎ای که در استان‎ها وجود دارد اگر از سازمان مرکزی بیشتر نباشد، کمتر نیست، افزود: نظام فنی و اجرایی کشور می‎تواند از آسیب‌شناسی‎هایی که در استان‎ها صورت می‎گیرد برای حل بعضی از مشکلات و ایده گرفتن بهره برد.

بهبودی یادآور شد: نظام فنی و اجرایی، حوزه و دامنه حساسی است که در شرایط فعلی حساس‎تر هم شده است؛ ما با یک نظام فنی و اجرایی مواجهیم که پیمانکاران بازوان و یاوران سازمان در جریان توسعه و عمران کشور محسوب می‌شوند.

این اقتصاددان متذکر شد: مشکلات کلانی که در بحث اعتبارات، مکانیزم تخصیص، اسناد خزیانه، نوسانات نرخ ارز و ... وجود دارد، مسائل عدیده، حساس و مهمی را پیش روی ما قرار داده و در موضوعاتی مثل مشکلات اجرایی، پیمانکاران و کیفیت اجرای پروژه‎ها همه فعالان نظام فنی و اجرایی استان‎ها درگیر بوده و وظایف مهمی به عهده دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی انتقال مسائل و حساسیت‎ها را به سازمان مرکزی در دقت و سرعت تصمیمات اتخاذی مؤثر دانست و اضافه کرد: استان‎ها در خط مقدم درک چالش‎ها قرار دارند و با هم‎افزایی می‎توانند با این چالش‎ها به نحو موثرتری مواجه شوند.

وی با بیان اینکه نظام فنی و اجرایی ما در گذشته عمدتاً با رویکردی مبتنی بر دولت کارفرما و بهره‎بردار شکل گرفته که دیگر جوابگوی پروژه‌ها و مسائل عمرانی نیست، ادامه داد: تأمین مالی پروژه‎ها از منابع غیر دولتی، مشارکت و PPP هنوز جا نیفتاده‎اند و لازم است بخش عمده‎ای از پروژه‎های در حال اجرا و بهره‎برداری به نحوی واگذار شوند.

بهبودی در عین حال یادآور شد: دستگاه‎های ملی ما متاسفانه در این مورد بیش از حد چسبندگی داشته و همکاری‎های لازم را به عمل نمی‎آورند.

این اقتصاددان ابراز داشت: باید به همان اندازه که در بحث پیمان و پیمانکاری، رویه و آیین‎نامه وجود دارد، در عرصه خصوصی‎سازی، مشارکت و واگذاری نیز ترتیبات نهادی، قوانین و فرایندها را تعریف کنیم که این اقدامات تازه شروع شده و هنوز نتوانسته جایگاه خود را باز یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: شاکله سازمان برنامه و بودجه، امور بخشی و متکفل بودجه دولتی به شکل سابق هستند که باید این رویه تغییر یابد تا بتوانیم از ظرفیت اقتصاد داخلی و مشارکت حداکثری مردم و بخش خصوصی بهره گیریم.

در این نشست رحیم میرزایی مدیر نظام فنی و اجرایی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: گردهمایی‎های منطقه‎ای از سال پیش با توجه به تأکید نظام فنی و اجرایی کشور شروع شده و در استان ما سال گذشته 3 جلسه کارشناسی برگزار و تصمیمات مطلوبی اتخاذ شد.

میرزایی افزود: حل مشکلات و مسائلی که در حوزه نظام فنی و اجرایی و پروژه‎های عمرانی در چند سال اخیر و پس از تشکیل مجدد سازمان برنامه و بودجه به وجود آمده، تعامل و هم‎اندیشی بیشتر و موثرتر بین استان‎ها را می‎طلبد.

وی ابراز داشت: از دو سال پیش در حوزه کنترل کیفی استان کارهایی انجام دادیم و حدود 13 مورد ایراد اساسی در بحث پروژه‌های آسفالت استان احصاء کردیم و امسال سه مورد از مشکلات کیفی آسفالت را در سه بعد فنی، مالی و قراردادی در اولویت بررسی و ساماندهی قرار دادیم.

مدیر نظام فنی و اجرایی آذربایجان‌شرقی  در پایان گفت:در بحث ارزشیابی شرکت‎های پیمانکار مشاور نیز اقدامات بدیعی را در دستور کار قرار داده‌ایم که امیدواریم به زودی نتایج این اقدامات به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد