Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه در عکس های خشن و خونریزی به مرز بین نشان دادن مظلومیت و ترویج خشونت توجه شود، اظهار داشت: این عکس ها در آینده نمی تواند انچنان تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز (11 مهر) در مراسم تجلیل از عکاسان حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه نام شهادت با نام خوزستان عجین شده، گفت: خوزستان از 31 شهریور 59 تا 31 شهریور 97، 38 سال است که با شهادت شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حادثه تروریستی 31 شهریور 97 نشان داد که مردم خوزستان نه تنها با موضوع شهادت و شهادت پروری غریبه نیستند بلکه هنوز باب شهادت در میان مردم این استان باز است، افزود: تشییع جنازه عظیم 24 شهید حادثه تروریستی اهواز نشان داد مردم خوزستان همچنان در صحنه هستند و از این موضوع خسته نمی شوند.

 

وی اضافه کرد: مردم خوزستان در طول 40 سال انقلاب ناملایمات بسیاری دیدند و با مشکلاتی همچون جنگ تحمیلی، پیامدهای جنگ، تحریم ها، ریزگردها، آلودگی ها، کم آبی، ناملایمات مدیریتی و ... مواجه بودند ولی همچنان در صحنه حضور داشتند.

 

سلطانی فر، با طرح سوالی که آیا عکاسی خبری با آمدن فضای مجازی، تلویزیون، ماهواره و گسترش فضاهای جدید تمام شده یا خیر؟، عنوان کرد: واقعه 31 شهریور 97 نشان داد نه تنها عکاسی خبری فراموش و تمام نشده بلکه جایگاه لازم را دارد و همچنان می توان روی آن مانور داد.

 

وی خطاب به عکاسان این حادثه، تصریح کرد: شما تروریستی بودن حادثه را با عکس هایی که نیازی به ترجمه نداشتند نشان دادید و مشخص شد که فتوژورنالیست همچنان زنده است و عکس تاثیرگذارتر از متن است.

 

وی با اشاره به اینکه یک عکس خوب می تواند جایگزین ده ها صفحه مطلب شود و کاملا فضا را عوض کند، اذعان داشت: در این عکس ها چهره انسان دوستی نظامی ها نمایان شد و نشان دادید که علیرغم مشکلات و اختلاف سلیقه ها، مردم همچنان متحد هستند و در مقابل دشمن بیرونی می ایستند.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ابراز کرد: شما عکاسان خبری یک بار دیگر وحدت ‌آفرین شدید و عکس های شما بار دیگر وحدت و همدلی مردم، نیروهای نظامی و دولت را به تصویر کشید و این مطلب را برای تمام دنیا ثابت کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در روزنامه نگاری بین المللی موضوعی مطرح است که آیا نشان دادن عکس های خشن و کشته شدن افراد و خون و خونریزی، به تصویر کشیدن عمق فاجعه است یا می تواند مروج و اشاعه دهنده خشونت باشد.

 

وی ادامه داد: باید گفت نشان دادن صحنه های این چنینی بسیار زیبا وتاثیرگذار است ولی باید حواسمان باشد این صحنه ها در آینده نمی تواند آنچنان تاثیر داشته باشد؛ فرق نشان دادن مظلومیت و خشونت خط بسیار باریکی است که همچون تیع هم می تواند صورت ما را بتراشد و هم گلوی ما را ببرد از این رو نیاز به بررسی بیشتر در این موضوع وجود دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص بیمه خبرنگاران و عکاسان، تاکید کرد: وظیفه بیمه هر فردی بر عهده کارفرما و مدیر مجموعه ای است که در آن مشغول فعالیت است؛ سال های گذشته وزارت ارشاد سهمیه ای را به بیمه روزنامه نگاران اختصاص داد ولی به دلایلی این موضوع منتفی شد.

 

سلطانی فر، بیان کرد: طبق ماده 46 و در آیین نامه سال 95، به صراحت آمده مدیرمسئول موظف است بیمه پرسنل خود را پرداخت کند و اگر مسئولی به وظیفه خود عمل نکند از هر گونه حمایتی همچون چاپ آگهی، امتیاز رایانه و ... منع می شود.

 

وی گفت: امسال مجوز طرح بیمه تکمیلی سه هزار روزنامه نگار را گرفتیم و بودجه آن تامین و  قراردادی با بیمه سرمد بسته شد که تاکنون 2 هزار و چهارصد نفر ثبت نام کردند و تنها شرط ثبت نام این است که روزنامه مورد تایی صندوق هنر باشد؛ رد حال حاضر سایت بسته شده ولی برای تککیل ظرفیت دوباره باز می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع بندرعباس مجلس دفاع مقدس ارز اربعین حسینی اربعین شیراز کانون های مساجد اردبیل دکتر سلطانی فر تجلیل از عکاسان حادثه تروریستی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم

یکی از ویژگی‌های بارز شخصیت شهید حجت الاسلام والمسلمین سید محسن روحانی این بود که در زمان خدمت و جهاد هیچگاه به دنبال نام و نان نبود و خدمت خالصانه تنها دغدغه این شهید بود.  توجه به مسایل معنوی و تربیت روح و تقویت دل، از کار‌های اساسی و مورد توجه ایشان بود و سعی می‌کرد تا با زندگی ساده و به دور از تجمل گرایی، پرهیز از لباس‌های متنوع، کم نمودن خواب و خوراک و دل نبستن به امور دنیوی،  خویشتن را مهذّب و نورانی کند.

شهید روحانی پس از سال‌ها رشادت و فداکاری در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در سال ۶۵ در منطقه جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • ۳۱۳۰ نفر از یزد به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!
  • حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند