Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد، اگر تا ۱۲ مهرماه سالجاری ۲۱ هزار دستگاه بیومتریک را در اختیار این کمیسیون قرار نگیرد ممکن است انتخابات پارلمانی افغانستان به شیوه غیر هوشمند برگزار شود. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که روند واردات دستگاه بیومتریک به کندی پیش می‌رود، کمیسیون انتخابات افغانستان هشدار داده است که احتمال برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور به شیوه غیر هوشمند وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت افغانستان امور تهیه دستگاه بیومتریک برای کمیسیون انتخابات این کشور را به اداره تدراکات ملی افغانستان واگذار کرده است اما این اداره ظاهرا در کارش موفق نبوده است.

اداره تدارکات ملی افغانستان برای تهیه 21 هزار دستگاه بیومتریک با یک شرکت آلمانی قرارداد بسته است و در یک هفته گذشته تنها توانسته 13 هزار دستگاه بیومتریک را در اختیار کمیسیون انتخابات افغانستان قرار دهد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات افغانستان برای برگزاری انتخابات به شیوه هوشمند حد اقل به 21 تا 24 هزار دستگاه نیاز دارد.

فردا آخرین روز مهلتی است که کمیسیون انتخابات افغانستان برای دریافت تمامی دستگاههای بیومتریک تعیین کرده است.

کمیسیون انتخابات هشدار داد که اگر دولت افغانستان تا 12 مهر ماه سالجاری تمامی دستگاهها را در اختیار این کمیسیون قرار ندهد، ممکن است انتخابات پارلمانی را به شیوه غیر هوشمند برگزار کند.

«رامین ایاز» سخنگوی کمیسیون تدارکات ملی افغانستان به «کلید» گفت: بر اساس قردادی که با شرکت آلمانی بسته‌ایم تمام دستگاههای بیومتریک تا 3 روز دیگر به افغانستان می‌رسند.

قرار است انتخابات پارلمانی افغانستان 28 مهرماه سالجاری به شیوه هوشمند و با استفاده از سامانه بیومتریک در 21 هزار مرکز اخذ رای در این کشور برگزار شود.

احزاب سیاسی در ماه‌های گذشته بارها هشدار دادند که اگر انتخابات پارلمانی به شیوه غیر هوشمند برگزار شود آنها نتیجه انتخابات را نخواهند نپذیرفت.

پس از چند ماه کشمکش و اختلاف کمیسیون انتخابات افغانستان نهایتا بر اثر فشارهای احزاب سیاسی با برگزاری انتخابات به شیوه هوشمند و با استفاده از فناوری بیومتریک موافقت کرد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود